Sivu 1/2

EFI 5.0 pätkii

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 17:49
Kirjoittaja Vee8
Kone siis MAP ruisku, -87 broncossa. Oirehtii yli 2500RPM aivan kuin mopo aikoinaan kun teki 'piikkiä'. Paukkuu ja käy todella huonosti. Tyhjää käy kuin amerikkalainen kello, äänekkäästi, mutta tasaisesti. Ongelma pahentunut pikkuhiljaa, alkuun teki vain täyskaasulla vedättäessä ja lämpöisenä, nyt jo kylmänä tyhjänäkin kaasuttaessa. Alkuun oletin bensansaannissa olevan ongelma, antoi vielä koodinkin bensanpaineesta. Vaihdoin pumpun ja hetken toimikin paremmin, mutta siittemmin on mennyt koko ajan huonommaksi. Voisiko TFI-moduli tehdä moisen? Yleensähän ne lämmetessään pysäyttävät auton hetkeksi, eivätkä aiheuta pätkimistä. Toki sytytyskaapelin/en läpilyönti voisi tehdä tuommoista, ovat varmaan alle 2000km ajetut, mutta eihän se aina ikään ja käyttöön katso.

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 18:39
Kirjoittaja Foxy Lady
En ole ammattilainen alalla, mutta suuttimen vuotokin pistää paukkumaan ja käymään huonosti.

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 19:21
Kirjoittaja Sulkava
mulla noi oireet roncon 302 efistä katosi vasta kun vaihdoin kaikki sytkäpiuhat virranjakajan kannen ja pyöriän -- vika haettiin tuyrhaan bensapuolelta - tuli uusittu pumppuu jne - mut sit asettu het :D

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 19:38
Kirjoittaja Vee8
Tuo on käyny mielessä, ne ei vaan tosiaan oo kovin vanhoja. Piuhat tosin on standardin tarvikenarut ja niistä on aiempiakin TODELLA huonoja kokemuksia... 15 vuotta vanhat Motorcraftit oli paremmat kun uudet Standardit :o Mutta kun olivat ilmaiset ja... :oops:

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 20:47
Kirjoittaja harmi80
Varmaan 50% mystisistä ruiskuvioista korjaantuu lämpötila-anturin vaihdolla.
Ei yleensä maksa maltaita, on helppo vaihtaa, ja onpahan sitten yksi vikamahdollisuus vähemmän.
Olisko kokeilemisen arvoinen mahdollisuus?

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 21:49
Kirjoittaja Vee8
Muistaakseni vaihdoin tuon ja kaikki muut anturit sekä bensanpaineensäätimen edellisen mystisen vikakertymän aikaan. Nuo tulpanjohdot on nyt huomisen agendassa, jossei auta niin jatketaan.

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 08:35
Kirjoittaja Sulkava
samalla kannattaa kattoo jakajan ja pyöriän kosketuskohdat ... on niistä herkkä - jos yhtään näkyvää kulumaa ---vaihtoon.. Mä oon noi piuhat ja jakajan+ osat vaihtanu aina het ku alkaa pärpöttää...

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 17:50
Kirjoittaja Vee8
Eipä sitten mikään auttanut mitään, vaihtoon meni piuhat, kansi, pyörijä. Lisäksi mustang ystävällisesti lainasi puolaansa hetkeksi. Kaikki anturit kävin yksitellen läpi, eli johto irti ja käyttökoe. Ei mitään vaikutusta millään. Kaasua huolii 1/3 täydestä, siihen asti toimii kuin ajatus, senjälkeen pätkii. röpöttää ja paukkuu. Jos kaasun pitää pohjassa, kierrokset laskee vähän kerrassaan alemmas mahtavan rytkeen säestämänä.
Bensanpaineita ei saanut mitattua kun ei ollu sopivaa liitäntää mittarissa, pitänee käydä ostamassa sopiva mittari. Silmämääräisesti päältäkatsoen ei bensalinjoissa ainakaan vuotoja näkynyt.
Kohta menee hermo ja tulee kaasari :twisted:

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:18
Kirjoittaja Emmi
Isi harrastaa.

On se kiva kun on mukava ja rentouttava hommeli mitä voi aina joutessaan näpräillä... :roll:

:heart: :hippi: :heart:

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:38
Kirjoittaja ac5
Oireet on kuin menis laihalle reilusti,paineet kattomalla selvinnee.Voihan se painesäädin olla pox(taas)B-suodatin varmaan vaihdettu jossain vaiheessa,että olis tukossa.

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:58
Kirjoittaja petska
Olisko polttoaineen suodatin tukossa...kerran vaan oli yhdessä gee ämmän kapistuksessa....tai joku alipaine onkelma et vetää laihalle...

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 21:11
Kirjoittaja Vee8
Vähän laihan olosella on käyny, kaikki tulpat oli käytännössä valkoisia. Pitää hommata se mittari niin näkee. Se oli tarvikesäädin mikä siihen tuli joku vuosi sitten vaihdettua...
Filtteri on kyllä uusi. Toki voi pumppukin olla tukossa, tuossahan on 2 pumppua, siirtopumppu tankissa ja painepumppu runkoaisassa, tuo jäljempi on vaihdettu viimekesänä, samoin suodatin

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 14:24
Kirjoittaja Jukka
Tulikos tähän asiaan mitään tolkkua?

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 15:46
Kirjoittaja Vee8
Jukka kirjoitti:Tulikos tähän asiaan mitään tolkkua?
Ei sitten järjen häivääkään :?

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 20:38
Kirjoittaja Cosander
Mulla oli saman laista vikaa -94 mustis ja vika paljastu lopulta et puolan johto löi konepellin pehmusteen välis olevan alumiini kankaan kautta maihin!
Kaikkeen näis voikin törmätä!