Sivu 1/1

ALUSTAN PERUSARVOJA

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 00:01
Kirjoittaja MONTTU
Nyt olisi helppo tehdä alustamuutoksia ja haluaisinkin kuulla kokemuksia perusasioista.
Alustalla on ajettu 1500 km mutta tehdessä oli huonot tiedot ja meni osittain pieleen. Autolla olisi tarkoitus ajella myös kerhoslaalomia. Vedetään 225/50-14 pyörillä, kisaseokset on jo tilattu. Tiedän että vannekoko on hölmö mutta tykkään siitä ulkonäkösyistä niin.

- Etujouset ovat nyt 620 paunaiset 1" madaltavat. Tuntuvat hyvältä, ajattelin pitää.

- Iskarit ovat Koni classic säädettävät, ajattelin pitää.

- Takalehdet ovat uudet vakiot. Ei pelaa etujousien kanssa, menee vaihtoon. ( haluaako joku ostaa? )

- Etuvakaaja on vakio, pitäisi kai vaihtaa.

- "Arning" muutos tulee eteen.

Siis:

Lähinnä mitä taakse, Helge Snabb soitteli ja sillä on joku ihme yhden lehden jippo. Jotkut puhuu middle eye jutusta. Meikäläinen on pihalla.

Re: ALUSTAN PERUSARVOJA

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 01:09
Kirjoittaja JZT-54
MONTTU kirjoitti: - Takalehdet ovat uudet vakiot. Ei pelaa etujousien kanssa, menee vaihtoon. ( haluaako joku ostaa? )

.
Haluaa. Pistän yv:n.

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 09:55
Kirjoittaja Mexico65
Tuossa linkissä on sarja erilaisia takajousia, sopivaa vaan etsimään tai kokeilemaan. On lähes mahdoton sanoa mikä jousi olisi paras sinun autoosi. Toisaalta on myös mahdollisuus teettää sarja erilaisia jousia ja valita niistä sopivin. Teettämällä saisi noita yksilehtisiä myös syntymään.

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=leafs

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 13:41
Kirjoittaja Antti66HT
Juu, kuitujouset, yksilehtidet, ja alumiini murikka 8" tuumaiseen... Jouset kait jotain 1000 e .. :cry:

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 18:20
Kirjoittaja Arto65FB
Niinkuin Mexico totesi, vaikea sanoa, mikä olisi parasta, sen takiahan noi kisatallitkin testaa niin paljon. Itsellä ollut 7-lehtinen pakka, 4-lehtinen, itse kyhäilty 5-lehtinen ja taas tuo 4-lehtinen. Ei se vakiopakka välttämättä huono lähtökohta ole.

Vaikka kuitua yksilehtisenä
http://www.mustangandfords.com/featured ... to_09.html

Mid-eye ja reverse-eye on oikeaoppisempi perän pudotus kuin pudotuspalat.

Jos etuvakaaja on 5/8, niin se pitää vaihtaa, ellet sitten mene johonkin 750lbs jousiin tai kovempiin, sillä niinkuin Colin Chapman sanomaksi väitetty: "Any suspension will work, if you don't let it". Kun ei jousta, niin ei muutu camber-kulmat, bumpsteerit sun muut.

Jaa nii, korjasin tuon muutoksen. Jos CS ei anna ihmisten ryöstää Shelby-nimeä mihin tahansa kikkareeseen, niin ei anneta CS:kään ryöstää kunniaa muutoksesta, jota ei ole kehittänyt.

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 10:26
Kirjoittaja MONTTU
Tänään pitäis olla matkahuollossa 5- lehtiset takajouset ja Snabbilta hain paksun etuvakaajan ( on joku valmis kitti välitangoilla ja urtsupuslilla ). Homma etenee.

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 21:45
Kirjoittaja MONTTU
Kannoin uudet heviduuti jousipakat tallin ja mulle selvisi miksi Helge Snabbilla on yksilehtiset takajouset ja miksi mone kuulemma huijaavat alumiinisella perämurikalla historic racessa maailmalla.

Akseli, murikka, rummut, vetarit ja jousipakat painavat varmaan 150 kiloa ja kaikki jousittamatonta massaa. Tosta jos saa 30% pois niin voi olla varma että toiminta muuttuu...

Taidan muuten punnita huomenna kun on kerran osat irti.