Mikä laatikko F-150 -85
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 11:48
Mikäs laatikko tuossa on vakiona ja miten kestää viritetyn 302 kanssa? Laatikossa on ylivaihde. Mitäs tuollaiset laatikot maksavat käytettynä/kunnostettuna?
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Vakio AOD ei kestä viritetyn moottorin perässä. Vähintään shift kitti asennettava. Jos laatikko on vanha (kulunut) ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rempata se. Linkeissä hyviä ohjeita:pressa kirjoitti:Mikäs laatikko tuossa on vakiona ja miten kestää viritetyn 302 kanssa? Laatikossa on ylivaihde. Mitäs tuollaiset laatikot maksavat käytettynä/kunnostettuna?
Mitä saitte penkissä irti, vai hajosko heti käsiin?pressa kirjoitti:Saatiin penkissä hajalle tuo laatikko ja tänään kävin maksamassa korjauksen teki 700e josta 400 osiin. Ei liene ihan ryöstö kuitenkaan?
Mulla morjensti syksylla T-5:sta laakeri, jota myoten meni pari ratasta ja oli halvempi laittaa kunnostettu tilalle ja vanha coreksi. Syypaa laakerivikaan oli joko tee-se-itse crossmemberi, vaara loota (ei vahvistettu) tai puolivillainen kunnostus edellisella omistajalla. Tilalle pistettiin vahvempaa rautaa...pressa kirjoitti:Kamppeet särkyi jo renkaidenlämmityksessä joten eipä voi sanoa juuta eikä jaata, koko kone meni vaihtoon laakerivian vuoksi. Nyt alkais olemaan uusi kone ja laatikko nipussa mutta penkkiin en taida ihan heti taas mennä..
Nelivaihteinen. Kolmonen on "suora" ja nelonen ylivaihde.pressa kirjoitti:AOD se on tuo laatikko, onko se nyt siis kolmivaihteinen eli ykkönen kakkonen ja ylivaihde?
Katohan oven tolpasta koodit tai ota hyvä kuva tarrasta niin kerrotaan välitys. Tod. näk. vähintään 3.55, ainakin AOD Broncossa on semmonen.pressa kirjoitti:Vaihtaa kakkosen siis päälle miltei heti kun lähtee liikkeelle ja sitten kolmonen on pidempi ja yli 80km/h vaihtaa setten ylivaihteen jos on ympyröity D-asennossa vaihdevipu. Näissä lavamalleissa on ilmeisesti todella lyhyt tuo ykkönen ja vaihdevivussa vain iso D, ympyröity D(jolla siis toimii ylivaihde) ja sitten 1. Mikähän perävälitys tuolla on 8,8" perässä?
Tietääkseni AOD:tä on vain kaksilla eri välityksillä, normaali (I-vaihde 2.40:1) ja wide ratio (I-vaihde 2.84:1). Mikäli autoosi ei ole vaihdettu laatikon osia 4R70W:stä niin normaalit välitykset siellä on.pressa kirjoitti:Vaihtaa kakkosen siis päälle miltei heti kun lähtee liikkeelle ja sitten kolmonen on pidempi ja yli 80km/h vaihtaa setten ylivaihteen jos on ympyröity D-asennossa vaihdevipu. Näissä lavamalleissa on ilmeisesti todella lyhyt tuo ykkönen ja vaihdevivussa vain iso D, ympyröity D(jolla siis toimii ylivaihde) ja sitten 1. Mikähän perävälitys tuolla on 8,8" perässä?