Sivu 1/1
Syyläri kysymys? -94 5.0GT Convertible
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 09:05
Kirjoittaja Cosander
Meni syyläri hajalle kiinnityskorvan kohdasta eikä saanu enää korjattua.
Uutta etsiessäni tuli muutama syyläri vastaan mut kumpikaan ei ollu samanlainen vaikka ikä ja kone malli täsmäs?
Eli mitkä noi kaks rautaputkilla olevaa lähtöä on, kuskin puolella ylhäällä ja alhaalla.
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 10:18
Kirjoittaja koppa
En automaateista välitä mutta ainakin tuossa mun -68ht:n alkuperäisessä?syylärissä on vissiin automaatin öljyn lauhdutin siinä sivussa. Liekkö tuommonen uudemmissakin?
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 10:19
Kirjoittaja Late
Automaattivaihteiston öljy kulkee niissä putkissa jäähdyttimeen ja sieltä pois. Tarvikesyyläreissä ei yleensä erotella manuaalia ja automaattia, vaan automaattiöljyjen jäähdytin "kuuluu hintaan". Se vain tulpataan manuaaliautossa.
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 11:24
Kirjoittaja Cosander
Late kirjoitti:Automaattivaihteiston öljy kulkee niissä putkissa jäähdyttimeen ja sieltä pois. Tarvikesyyläreissä ei yleensä erotella manuaalia ja automaattia, vaan automaattiöljyjen jäähdytin "kuuluu hintaan". Se vain tulpataan manuaaliautossa.
Mun mielestä niis putkis kulki jäähdytinneste eikä öljy kun ne irti ruuvasin.
Vai kuvittelenko vain?
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 16:36
Kirjoittaja ac5
Omassa foxissa kanssa kuskin puolella tulpatut proput ja toinen alkoi tihkumaan jäähdytin nestettä juuresta!

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 17:47
Kirjoittaja Vee8
Yleensä laatikon lauhdutin on toisessa syylärin päädyssä oleva 2-3 senttiäpaksu päistään tulpattu putki, jossa on ylä ja alaosissa taaksepäin liitynnät putkille. pituutta on vähän alle syylärin korkeus. Katsokaas saako kiristettyä tai jopa vaihdettua tiivisteitä, sehän on reikä syylärin päädyssä mistä ne proput pistää läpi.
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 18:54
Kirjoittaja musse67
Vee8 kirjoitti:Yleensä laatikon lauhdutin on toisessa syylärin päädyssä oleva 2-3 senttiäpaksu päistään tulpattu putki, jossa on ylä ja alaosissa taaksepäin liitynnät putkille. pituutta on vähän alle syylärin korkeus. Katsokaas saako kiristettyä tai jopa vaihdettua tiivisteitä, sehän on reikä syylärin päädyssä mistä ne proput pistää läpi.
'96 avosta tihkui nestettä näiden laatikon jäähdyttäjän liitinten juuresta, paikkasin vuodot hydrauliikka puolella käytettävillä usit-tiivisteillä. Eli rikka jossa kumitiiviste keskellä.
Lähetetty: 01 Helmi 2007, 17:54
Kirjoittaja ac5
Toi mun vuoto oli tinauksessa,yleensäkin aika heikko esitys noi liitokset
kyseisessä syylarissa!Käytössä olevat kertaalleen jo tinailtu uusiksi ja näitä tulpattuja ei tietenkään silloin vahvistettu.4-5v.vanha syylari..
Lähetetty: 01 Helmi 2007, 18:36
Kirjoittaja Vee8
ac5 kirjoitti:Toi mun vuoto oli tinauksessa,yleensäkin aika heikko esitys noi liitokset
kyseisessä syylarissa!Käytössä olevat kertaalleen jo tinailtu uusiksi ja näitä tulpattuja ei tietenkään silloin vahvistettu.4-5v.vanha syylari..
Sulla on siis täysmetallinen syyläri, näissä SN95a on muoviset päädyt prässätty alumiiniseen laippaan johon on kumimaisella massalla tiivistetty pillit. Mulla se massa tuli pois paikoiltaan botnialla viimekesänä..