Sivu 1/1
GT-91 Päästö ja tyhjäkäynti ropleemaa.
Lähetetty: 08 Syys 2004, 15:44
Kirjoittaja uke
Pakokaasujen päästöt liian korkeat,voiko niitä säätää ollenkaan?Miten tsekata katit onko siihen mitään yksinkertaista keinoa vai pitääkö jättää johonkin verstaalle?
Tyhjäkäynti temppuilee lähes päivittäin varsinkin jos on ajanut jonkin matkaa ja tulee esim.risteykseen ja vaihtaa vapaalle niin usein joko sammuu tai rupee huopaan 300-1000 kiekan välillä.Ajaessa ei nyi ja lähtee kyllä -tuilematta käyntiin.Toisinaan käynti on ok mutta ehkä hieman epätasainen.Voisko näillä kahdella olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
Lähetetty: 08 Syys 2004, 16:13
Kirjoittaja jari
Tyhjäkäynnin heijaamiseen yleisin syy lienee jumittava tyhjäkäyntiventtiili, eli se mötikkä kaasuläppärungon kyljessä. Ota se auki ja puhdista ja kokeile sen jälkeen mikä on tilanne.
Päästöjen ihmettelyssä ensimmäiseksi toimenpiteeksi ehdottaisin vikakoodien tsekkausta. Jollet halua tämän takia käydä pajalla, niin ohjeita tee se itse -miehelle (sekä itse koodien lukemiseen että niiden tulkitsemiseen) löytyy netistä, mm. jostain saitin
http://www.corral.net syövereistä.
tyhj.käynti+päästöt
Lähetetty: 08 Syys 2004, 18:27
Kirjoittaja Vieras
Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Re: tyhj.käynti+päästöt
Lähetetty: 08 Syys 2004, 18:52
Kirjoittaja musse67
Anonymous kirjoitti:Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Testaa yleismittarilla onko anturi kunnossa tai säädöt kohdallaan. Kaasuläpän asentotunnistimen vihreän(+) ja mustan(-) johdon välillä tulee olla noin 0.98v jännite virrat päällä ja kaasuläppä kiinni.
Re: tyhj.käynti+päästöt
Lähetetty: 08 Syys 2004, 18:56
Kirjoittaja hannu
Anonymous kirjoitti:Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Omassani ( -91 GT ) samoja tyhjäkäyntiongelmia myös silloin tällöin, tyhjäkäyntiventtiilin irrotin ja putsailin,mutta en ehkä tarpeeksi,irtosi kyllä aika lailla "sakkaa",pitäisi liotella bensiinissä tai vastaavassa ainakin vuorokauden ja sen jälkeen brake cleanerillä puhtaaksi,meinaan tehdä kyseisen homman mahd.viikonloppuna,ilmottelen jos auttoi.
uke
Lähetetty: 08 Syys 2004, 19:11
Kirjoittaja Vieras
Liuottelin vehjettä moottorinpesuaineessa viikon verran eikä auttanut.Paskaa kyllä irtos seinämiltä pikkusen.Toivotaan että sulla ois parempi tuuri.
Lähetetty: 09 Syys 2004, 09:13
Kirjoittaja Vee8
Suurella todennäköisyydellä jokin/jotkut antureista ovat viallisia, ilman vikakoodeja turha spekuloida. Ainakin HEGO:t, (pakokaasuanturit) kaasuläppä ja nesteenlämpö ovat epäiltyjä. Omalla kohdalla meni kaikki uusiksi, sen jälkeen käy kuin amerikkalainen kello. Yksi helpohko suuntaa antava konsti on ottaa yksi kerrallaan johto irti antureista ja kokeilla miten käy. Fordin tietokone nojaa ennalta asetettuihin parametreihin, ellei anturilta tule mitään signaalia, eli yleensä käy paremmin viallinen anturi irti piuhasta, kuin virheellisen signaalin kanssa. Muista sammuttaa auto aina kun vaihdat eri anturin irti.