Sivu 1/2
Automaatin cooleri
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 13:38
Kirjoittaja 65HT
Syyläri menossa vaihtoon. Tilalle tulee alumiiininen, missä ei ole laatikkoöljylle jäähdytysmahdollisuutta. Minkähänkokoinen pitäisi sen erillisen coolerin olla? Niitä kun on niin monenkokoista.
Laatikkona C4. Tällä hetkellä vakioturbaani mutta vaihtumassa 2000-2400 stalliseen jatkossa joten sen voisi ottaa huomioon jo nyt.
Pääasiassa autolla ajetaan ns. normaaliajoa - välillä tosin pitää riivata autoa.
Mikäs se on hyvä lämpötila laatikkoöljylle?
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 13:43
Kirjoittaja Make67
Mulla on tällanen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Transcon shiftKitin kanssa AOD:n jatkona. Turbaani 2500 stall
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 16:57
Kirjoittaja 65HT
Mihin olet sen asentanut? Mitenkäs tuo turbaani? 2500 stalli ja AOD, paljonko on matka-ajokierrokset, yleensä AOD:llä 2000 rpm:n pintaan jos ei mikään varttimailivälitys? Miten pelaa yhteen?
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 17:43
Kirjoittaja Make67
65HT kirjoitti:Mihin olet sen asentanut? Mitenkäs tuo turbaani? 2500 stalli ja AOD, paljonko on matka-ajokierrokset, yleensä AOD:llä 2000 rpm:n pintaan jos ei mikään varttimailivälitys? Miten pelaa yhteen?
Se on syylarin etupuolella, syylarissa kiinni, mukanatulleilla kiinnikeillä.
Toi lootaprojekti venähti viimekesänä aika paljon. Siitä ja levyjarruprojektista johtuen jäi ajoaika aika lyhyeksi. Mutta kuiteskin; toimi ihan kivasti 3.55-välityksillä. matka-ajossa jotain 2000 rundia. Ei tiedä tarkasti kun kiekkamittari rupes tietty temppuileen ja nopeusmittaria ei vielä oo kun tää loota on -89 mallinen joka vaatii sähkösen nopeusmittarin. Mittaristoduuni on meneillään...!
Kesään mennessä peräksi tulee Detroit TrueTrack-lukko
http://www.eatonperformance.com/differe ... etrac.html
Kun toi moottorikin saa vähän piristystä niin kait peräänkin pitää laittaa vähän uutta kamaa: 3.80-välitys, toi em. lukko, täydellinen korjaus-satsi kaikkine vaihdettavineen osin....

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 19:12
Kirjoittaja Homer65
Mulla arviolta saman kokonen C4.ssa. sijainti Syylarin edessä
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... uva037.jpg .
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 20:24
Kirjoittaja ROKI
Jaahas! tarviikos tuota lauhdutinta suomen oloissa, muista en tiedä mut minä olen ajanut jo 7 kesää C4 lotjun kanssa ilman jäähdytystä. Pelannut mainiosti vaikkakin on saanut kenkää joskus kunnollakin, öljytkin olen vaihtanut lotjuun kokonaista 3 kertaa 7 vuoden aikana, vahvoja vehkeitä ovat.
Lähetetty: 28 Tammi 2007, 20:50
Kirjoittaja Sulkava
Ainakin AOD laatikko kuumenee liikaa jos kesällä vetää kärryä eli rasitusta on päällä-- Broncossa on cooleri vakiona. siis AOD:ssä. mutta ei varmaan Mussella hinailla niin kauhiasti
Jos lähtee autobaanalle luukuttaan --on mahdollisuus polttaa ainakin AOD loota--siksipä saksan tuontiautoissa on tota laatikkovikaa ilmennyt ! eli laatikko öljyt haisee ku venäjän mahorkka

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 23:38
Kirjoittaja mussette
Lauhdutinta ei tarvi, jäähdytin riittää

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 00:40
Kirjoittaja ROKI
mussette kirjoitti:Lauhdutinta ei tarvi, jäähdytin riittää

On näitä näsäviisaitakin näköjään nääs päivää vaan. Eikä sitä jäähdytintäkään välttämättä tarvitte.
Lähetetty: 29 Tammi 2007, 09:23
Kirjoittaja Sulkava
niiiin

se on Roncossa sellanen direktiivin kokoinen laatikko....johon putki menee ja putki tulee...eli direktiivi 987654321234567890+0987654321 mukaan se on jäähdyttävä lauhdutin joka lauhduttaa jäähdyttäessä....

mut siis tarviiko sitä kukaan EU:ssa......

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 09:53
Kirjoittaja Tapsa
Alkuperäinen syylärissä oleva on öljynlämmitin/lauhdutin .
jäähdytin tarvitaan korkeempi stallisen turbiinin kanssa
koska turbiini tuottaa lämpöä enemmän " luistaessa"
välttämättä vakio loota ym kombossa ei tarvita jäähdytintä jos
ei ajeta paljon kaupunki stop/go ajoa kun silloin turbiini ei"luista"
Nyrkkisääntönä lämmöistä , jos lotan mittatikkua voi sormin
polttamatta pyyhkiä
on lootan lämmöt alueella
jos ei ,niin sitten ollaan kuuman puolella .
lämmöt asteina 180F - 100C 200F - 112C
200 F jälkeen öljyn käyttöikä lyhenee dramaattisesti
jos loota öljy haisee vanhalle kahville tai on erityisen ruskeaa
on syytä epäillä ylikuumentumista

Re: Automaatin cooleri
Lähetetty: 29 Tammi 2007, 11:15
Kirjoittaja SamiM
65HT kirjoitti:Syyläri menossa vaihtoon. Tilalle tulee alumiiininen, missä ei ole laatikkoöljylle jäähdytysmahdollisuutta. Minkähänkokoinen pitäisi sen erillisen coolerin olla? Niitä kun on niin monenkokoista.
Laatikkona C4. Tällä hetkellä vakioturbaani mutta vaihtumassa 2000-2400 stalliseen jatkossa joten sen voisi ottaa huomioon jo nyt.
Pääasiassa autolla ajetaan ns. normaaliajoa - välillä tosin pitää riivata autoa.
Mikäs se on hyvä lämpötila laatikkoöljylle?
Eli summaten edelliset kommentit, koska aiot vaihtaa turbiinin, niin laita jäähdytin. Ja laita niin iso kuin varat antaa myöten, levymalliset (stacked plate) parempia. Make67:n mainitsema koko on pienin minkä minä laittaisin.
Make67 kirjoitti:Ei tiedä tarkasti kun kiekkamittari rupes tietty temppuileen ja nopeusmittaria ei vielä oo kun tää loota on -89 mallinen joka vaatii sähkösen nopeusmittarin. Mittaristoduuni on meneillään...!
Miten niin vaatii sähköisen mittarin? Ainakin '71 Mussen mittarivaijeri menee AOD:n mittarinpyörittimen reikään tuosta vaan. Verrattiin '90 sähköiseen pyörittimeen tuota '71 vaijerin päätä niin ovat mitoiltaan identtiset, joten toimii.
AOD:n planeettapyörästö ei kestä pitkään ajoa yli 100 mailin nopeuksilla, sillä planeettapyörissä on alumiinilaakerit. Parhaat pyörästöt on '96 ja uudemmissa 4R70W-vaihteistoissa, ne ovat pronssilaakereilla/neulalaakereilla. 4R:n planeettapyörästön voi vaihtaa AOD:hen, jolloin saadaan suuremmat ykkös- ja kakkosvaihteen välitykset. Tällöin pitää vaihtaa jonkin verran muitakin osia (mm. painelaakereita). Haittapuolena on vaihtokierroslukujen nousu, 1-2 vaihtokohta nousee noin 18 % ja 2-3 vaihtokohta noin 5 %. Eri governorilla voi muuttaa perusasetusta ja venttiilikoneistomuutoksilla hienosäätää. Tarkkaa ohjetta tähän ei ole, hienosäätö tehtävä tapauskohtaisesti.
Ideaali maksimilämpötila ATF:lle on ~80 astetta jatkuvassa käytössä. Jäähdyttimen tehtävä ei ole ainoastaan poistaa turbiinissa öljyyn sitoutunut lämpö, vaan myös jäähdyttää öljyä riittävästi, jotta se jäähdyttäisi kytkinpakkoja ja planeettapyörästöä.
Re: Automaatin cooleri
Lähetetty: 29 Tammi 2007, 13:20
Kirjoittaja Make67
SamiM kirjoitti:
Miten niin vaatii sähköisen mittarin? Ainakin '71 Mussen mittarivaijeri menee AOD:n mittarinpyörittimen reikään tuosta vaan. Verrattiin '90 sähköiseen pyörittimeen tuota '71 vaijerin päätä niin ovat mitoiltaan identtiset, joten toimii.
Jaa, no mulla nyt sattuu kuiteskin oleen sellanen AOD vm -89 jossa ei oo edes sitä reikää mihin sen nopeusmittarin vaijerin pään laittais ja siks toiseks siinä laatikon kyljessä oleva liitin on 5-napanen eikä 4-napanen niinkuin se yleensä on. Se viides nasta on sähköiselle nopeusmittarille, vrt Ukkoslintu -89 -> ???
Vaikka mä mistään mitään ainakaan vielä tiedä...

Re: Automaatin cooleri
Lähetetty: 30 Tammi 2007, 11:36
Kirjoittaja SamiM
Make67 kirjoitti:SamiM kirjoitti:
Miten niin vaatii sähköisen mittarin? Ainakin '71 Mussen mittarivaijeri menee AOD:n mittarinpyörittimen reikään tuosta vaan. Verrattiin '90 sähköiseen pyörittimeen tuota '71 vaijerin päätä niin ovat mitoiltaan identtiset, joten toimii.
Jaa, no mulla nyt sattuu kuiteskin oleen sellanen AOD vm -89 jossa ei oo edes sitä reikää mihin sen nopeusmittarin vaijerin pään laittais ja siks toiseks siinä laatikon kyljessä oleva liitin on 5-napanen eikä 4-napanen niinkuin se yleensä on. Se viides nasta on sähköiselle nopeusmittarille, vrt Ukkoslintu -89 -> ???
Vaikka mä mistään mitään ainakaan vielä tiedä...

Ai jaa, no nyt tietää tämänkin. Siihen varmaan sais sen mittarinpaikan kun vain vaihtais hännän. Veikkaan, että akselissa on hampaat vaikkei pyöritintä olekaan. Vai oletko tarkistanut?
Re: Automaatin cooleri
Lähetetty: 30 Tammi 2007, 12:39
Kirjoittaja Make67
SamiM kirjoitti:Make67 kirjoitti:SamiM kirjoitti:
Miten niin vaatii sähköisen mittarin? Ainakin '71 Mussen mittarivaijeri menee AOD:n mittarinpyörittimen reikään tuosta vaan. Verrattiin '90 sähköiseen pyörittimeen tuota '71 vaijerin päätä niin ovat mitoiltaan identtiset, joten toimii.
Jaa, no mulla nyt sattuu kuiteskin oleen sellanen AOD vm -89 jossa ei oo edes sitä reikää mihin sen nopeusmittarin vaijerin pään laittais ja siks toiseks siinä laatikon kyljessä oleva liitin on 5-napanen eikä 4-napanen niinkuin se yleensä on. Se viides nasta on sähköiselle nopeusmittarille, vrt Ukkoslintu -89 -> ???
Vaikka mä mistään mitään ainakaan vielä tiedä...

Ai jaa, no nyt tietää tämänkin. Siihen varmaan sais sen mittarinpaikan kun vain vaihtais hännän. Veikkaan, että akselissa on hampaat vaikkei pyöritintä olekaan. Vai oletko tarkistanut?
Oli kyllä viime kesän lopulla häntä pois kun piti hiukan keskipakosäädintä rukata ShiftKittiä vastaavaks...en huomannu kattoo sillon, oliko hampaita akselissa.
BTW. Mulla on muutenkin mittaristo menossa kokonaan "uusiksi", siinä samalla saa nopeusmittarikin vaihtua. Tulee kaikki mittarit noita Autometerin Sport-Comp-sarjaa...!