Sivu 1/1
Mitkähän männät koneesta löytyi?
Lähetetty: 08 Tammi 2007, 21:52
Kirjoittaja Tahavo
Mitkähän ihme männät on kyseessä kun männän päissä on syvennykset neljälle venttiilille ja kansissa luonnollisesti vain imu-ja pakoventtiilit? Onkohan nuo jotkin yleismallin männät? Made in Kanada.
Tekeekö noilla mitään jos on aikomus yrittää jonkinlaista pulttaa kiinni viritystä(uutta kantta ja nokkaa jne? keräävät suotta karstaa? Ja lohko oli Aaronsin pajan 302 80-luvulta. Kone näyttää purettuna muuten olevan ihan hyvässä kunnossa.
Re: Mitkähän männät koneesta löytyi?
Lähetetty: 08 Tammi 2007, 22:29
Kirjoittaja Arto65FB
BW-364 kirjoitti:Mitkähän ihme männät on kyseessä kun männän päissä on syvennykset neljälle venttiilille ja kansissa luonnollisesti vain imu-ja pakoventtiilit? Onkohan nuo jotkin yleismallin männät? Made in Kanada.
Tekeekö noilla mitään jos on aikomus yrittää jonkinlaista pulttaa kiinni viritystä(uutta kantta ja nokkaa jne? keräävät suotta karstaa?
Voithan niistä jotain numeroita tms. koittaa etsiä. Noi neljä venasyvennystä on sen takia, että valmistaja teki vaan yhtä mäntämallia, jonka voi sitten heittää kummalle puolelle vaan eikä tarvi miettiä, että meniköhän ne nyt oikein päin. Eli eivätköhän liene melko tavalliset valetut ribiltti-männät. Eiköhän uusiakin mäntiä saa suht'halvalla ja hyperitkin on paremmat kuin vanhat valut, varsinkin jos aiot konetta vielä piristää. Eli käytettynä myyntiin vaan, jos on edes jonkunnäköiset. Onko niissä paljonkin dishiä, eli syvennystä ja ovatko flat-topit?
Lähetetty: 09 Tammi 2007, 18:13
Kirjoittaja raunoh
Eikös männissä ole keskitappi hieman keskilinjasta sivussa, ainakin joissakin moottoreissa, jolloin on merkitystä kummin päin mäntä on sylinterissä, ja siksi lukee "front" tai on nuoli-merkki ?
Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:01
Kirjoittaja PeteP
raunoh kirjoitti:Eikös männissä ole keskitappi hieman keskilinjasta sivussa, ainakin joissakin moottoreissa, jolloin on merkitystä kummin päin mäntä on sylinterissä, ja siksi lukee "front" tai on nuoli-merkki ?
Juu näin on
Re: Mitkähän männät koneesta löytyi?
Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:28
Kirjoittaja Tahavo
Arto65FB kirjoitti:[ Onko niissä paljonkin dishiä, eli syvennystä ja ovatko flat-topit?
..ööö...tota..

..parempi kun en tuohon yritäkään vastata kun en ymmärrä

Eli tavalliset männät siis kyseessä eivätkä mitkään special-mallit

Merkintöjä löytyi tuon made in kanadan lisäksi Z 3392A.
Mitähän tuollaisista silmämääräisesti hyväkuntoisista männistä kehtaisi pyytää että varmasti menisivät kaupaksi?
Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:37
Kirjoittaja poikelin
ZOLLNER #3392A .060 FLAT TOP WITH 4 VALVE RELIEFS 289-302 FORD CR 8.2:1- 9.7:1 DEPENDING ON HEAD CCs
ebayssa oli.
Lähetetty: 10 Tammi 2007, 11:25
Kirjoittaja Arto65FB
raunoh kirjoitti:Eikös männissä ole keskitappi hieman keskilinjasta sivussa, ainakin joissakin moottoreissa, jolloin on merkitystä kummin päin mäntä on sylinterissä, ja siksi lukee "front" tai on nuoli-merkki ?
Kyllä aika monessa motissa onkin offset-männäntappi. Major thrust side on samaan suuntaan molemmilla puolilla lohkoa. Siksi sama offset mäntä käy molemmille puolille kunhan nuoli tms. näyttää eteenpäin, jos se vaan venttiilien puolesta sopii.
Salainen kikkakuutonen, laittaa vaan ne männät väärinpäin
http://www.mustangandfords.com/techarti ... to_11.html