Sivu 1/1
Coil Bind
Lähetetty: 07 Tammi 2007, 13:11
Kirjoittaja SR 70
Nokan vaihto on viritteillä ja vakiojouset taitaa heilua vähän rajoilla. Mikä on turvallinen vara ettei tule kosketuksia kohtuu kierrosalueilla(max 5500)
eri lähteet puhuvat hieman eri arvoista, tähän jäisi 0,1 " ja asennuspituus taitaa olla 1,6". Kiitosta etukäteen. Niin ja laahaava hydrauli on kyseessä.
Re: Coil Bind
Lähetetty: 08 Tammi 2007, 00:05
Kirjoittaja kno1
SR 70 kirjoitti:Nokan vaihto on viritteillä ja vakiojouset taitaa heilua vähän rajoilla. Mikä on turvallinen vara ettei tule kosketuksia kohtuu kierrosalueilla(max 5500)
eri lähteet puhuvat hieman eri arvoista, tähän jäisi 0,1 " ja asennuspituus taitaa olla 1,6". Kiitosta etukäteen. Niin ja laahaava hydrauli on kyseessä.
Minimi rajana on pidetty 0.060" ( noin 1,5mm). Erittäin tärkeää on myös tarkastaa jousipaineet nykyisistä jousistasi. Seetipaine ( venttiili kiinni) on hyvin tärkeä kuten myös aukiolopaine ( maksimi venttiilin nostolla). Tarkasta suositeltavat jouset nokkaasi nokkavalmistajan sivuilta tai nokkakortista. Jos nykyiset jouset eivät ole sopivat, hommaa uuden nokkasi kanssa soveltuvat jouset.
Lähetetty: 08 Tammi 2007, 07:42
Kirjoittaja SR 70
Tacks, eli eipä pohjaa. Onko kellään lukuja -87 GT:n jousien arvoista tarjolla ?
Lähetetty: 10 Tammi 2007, 10:51
Kirjoittaja Mexico65
SR 70 kirjoitti:Tacks, eli eipä pohjaa. Onko kellään lukuja -87 GT:n jousien arvoista tarjolla ?
Vakio jouset on niin heppoiset, ettei niitä kannata käyttää edes vakio nokka-akselin kanssa. Saattaa juuri ja juuri riittää noin 5500 rpm vakio nokan kanssa.
Spring test presure
intake 196-212 lbs/1.360"
exhaust 190-210 lbs/1.200"
Spring installed height
intake 1.780"
exhaust 1.600"
Taitaa nuo asennus paineet olla jossain 60-80 lbs:n luokkaa.
Niikuin varmaan jo laskitte niin vakio nokan nostot tuolla 0.400" paikkeilla.
Huom! vakio imu- ja pakojouset ovat erimittaiset, samoin venttiilit ja terainerit ovat erilaiset.
Lähetetty: 10 Tammi 2007, 15:29
Kirjoittaja foord
Millainenhan nokka on maksimi jos ei laita ruuvistudeja

onkohan rpm nokka liian rankka ???
Lähetetty: 10 Tammi 2007, 16:54
Kirjoittaja SR 70
Mittailin virimiehen pajalla ne vakiojouset, kiinni 78-81 lbs, auki imu 212 lbs ja pako 220 lbs. Nokka olisi 0.448 nostoinen, 0.50 asteet 204/204. Käyttöalue 1500 - 4200 rpm. Pärjäisikö näillä kun tästä tulee vain ylijäämäosista tehty ajelumoottori, max rpm 5000+
Lähetetty: 13 Helmi 2007, 12:07
Kirjoittaja Tahavo
Jousipaineista? Miten nokka-kortissa on ilmoitettu jousipaine suositus? Vai tarviiko sen kummemmin mittailla jos on edelbrock RPM-kannet sekä CompCamp XE262 nokka-akseli
Mua jo kaduttaa että lähdin itse moottoria rakenteleen. Olis ostanut valmiin moottorin tai antanut ammattimiesten hoitaa homman

Kysymyksiä olisi niin ettei tiedä mistä aloittaisi
Lähetetty: 14 Helmi 2007, 01:09
Kirjoittaja Arto65FB
SR 70 kirjoitti:Mittailin virimiehen pajalla ne vakiojouset, kiinni 78-81 lbs, auki imu 212 lbs ja pako 220 lbs. Nokka olisi 0.448 nostoinen, 0.50 asteet 204/204. Käyttöalue 1500 - 4200 rpm. Pärjäisikö näillä kun tästä tulee vain ylijäämäosista tehty ajelumoottori, max rpm 5000+
Veikkaan, että pärjäät. Esim. 289HiPon minimipaineiksi on annettu 75lbs. Mulla oli tosi heikot jouset ja kesti yli 4000rpm muttei enää 5000rpm. Tapsan kanssa niitä mittailtiin ja kyllä nauratti. Sitten tuli tilalle käytettyjä vakiojousia ja heikoin taisi olla luokkaa 75lbs ja niillä kiersi dynossa 6110rpm ilman räpinöitä.
Lähetetty: 14 Helmi 2007, 06:45
Kirjoittaja SR 70
Kiitos tiedoista, jousiasetelma menee kuitenkin uusiksi kun sattui käymään niin että nokka joka oli paketissa olikin astetta kovemmilla nostoilla. Onneksi tarkistin mitat. Eli tästäpä taas kerran opimme että mittaa ja varmista kaikki ennen kasausta. Mieluummin kahteen kertaan.