Sivu 1/1

Earlyn lämmityslaitteen moottorin vaihdosta kysymys

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 21:59
Kirjoittaja Kesämies!
Eli aikaisempi lämppärin moottori (-65) oli ns. kolminapainen eli maapiuha kolmas, joka tuli runkoon. Nyt kun olen vaihtamassa 66 mussen lämppärin entisen tilalle (nyt 2-napainen) niin miten nuo piuhat tulisi oikein laittaa.. :?: Sain puhaltimen puhaltamaan vain hitaimmalla nopeudella..

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 08:14
Kirjoittaja GT-350
Laitas vähän lisätietoa:

Onko puhaltimen nopeuskytkin 2- vai 3-asentoinen (2-asentoisessa 0 keskellä ns. early-65, 3-asentoisessa 0 vasemmassa laidassa ns. late-65)?

Onko lämmityslaitteen boksin kyljessä vastuspatteristo?

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 12:19
Kirjoittaja Kesämies!
kaksinopeuksinen eli keskellä 0. -66:sen moottorista ei ole tarkempaa tietoa..

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 14:46
Kirjoittaja GT-350
Ok.

Vastaavaan setuppiin laitoin aikanaan kytkimen 2-nopeudesta ohjauksen suoraan moottoriin, ja 1-nopeudesta vastuksen kautta moottoriin. En ole mitannut mitään tehotarpeita sun muita mutta laittaisin siihen tehonkestoltaan rytäkän vastuksen, jonka ohminen arvo on pieni. Sopiva oli tyypillinen puolan ballast resistor, muutama ohmi vastusta ja riittävästi tehonkestoa.

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 17:46
Kirjoittaja Kesämies!
ok..kiitos neuvoista. Nyt pitää alkaa mietiskelemään kuin homman käytännössä toteuttaisi. :P