Sivu 1/2

Nestekytkin?

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 07:46
Kirjoittaja Mika M
Onko kukaan laittanut hydraulista kytkintä mekaanisten vipujen tilalle? Tarkoituksena olisi etsiä jostain autosta sopiva pääsylinteri ja työsylinteri. Hydraulisen painelaakerin unohdan, mutta onko kenelläkään tietoa mistä autosta ovat noita rakentaneet. Saahan noita valmiita pakettejakin, mutta aika tyyriitä tuntuuvat olevan. Kuinka pitkän iskun tarvitsee?

Mika

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 11:57
Kirjoittaja MONTTU
Pääsylinteri pitäisi löytää pelistä jossa se tulee suoraan tulipeltiin, joku vanhempi takavetoinen? Työsylinteri on helpompi, takatuuppari Skodassa on sellainen "yleismalli". Sopii melkoisen varmasti mustiin eikä maksa mitään uutena.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 12:05
Kirjoittaja Galaxie61
Mika M kirjoitti:Onko kukaan laittanut hydraulista kytkintä mekaanisten vipujen tilalle? Tarkoituksena olisi etsiä jostain autosta sopiva pääsylinteri ja työsylinteri. Hydraulisen painelaakerin unohdan, mutta onko kenelläkään tietoa mistä autosta ovat noita rakentaneet. Saahan noita valmiita pakettejakin, mutta aika tyyriitä tuntuuvat olevan. Kuinka pitkän iskun tarvitsee?

Mika
Minulla on tojota maasturin pää ja työsylinteri hj60, tosin vaihdan pääsylinterin tehostettuun malliin jonka saa isommasta maasturista hj61.
normaalin ja vähän jäykemmänkään kytkimen kanssa ei tehostinta tarvii
mutta mun autoo ei pysy ajamaan kun...... :roll: .
Iskun pituus on aika helppo säätää työsylinterin paikalla ja haarukalle menevällä tangolla, sen pituutta muuttelemalla

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 14:06
Kirjoittaja Mika M
Onkos tuo toyotan pääsylinteri poljinpaketin luona vai konehuoneessa rintapellissä? Haussa sellainen jonka saisi kiinnitettyä jollain opilla
polkimen luo sisälle.

Mika

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 20:41
Kirjoittaja ROKI
Joo hiacen pääsylinteri asetuu pienellä askartelulla polkimien yläpuolelle, ja työsylinteri suoraan pulttikiinnityksellä laatikkoon pientä rakentelua vain. Ja on riittävän tehokas, on tekeillä 66 musseen. Hiacessa on valmiit korvakot, kun niitä hiukan muuttelee niin saa sylkyt paikoilleen.

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 21:51
Kirjoittaja Galaxie61
Mika M kirjoitti:Onkos tuo toyotan pääsylinteri poljinpaketin luona vai konehuoneessa rintapellissä? Haussa sellainen jonka saisi kiinnitettyä jollain opilla
polkimen luo sisälle.

Mika
alunperinhän tojotassa se on konehuneen puolella , mutta tilanpuutteen vuoksi tein sylinterille kiinnityksen ohjaamon puolelle helppo homma , ei tarvii kun lattarautaa ja hitsauskoneta + 1 tunti aikaa .
mutta jos et halua alkaa raketelemaan niin hae romuttamolta 123 mersun kytkinpedaali paketti , siinä on pääsylinteri samassa hässäkässä ja jää ohjaamon puolelle .

Lähetetty: 25 Joulu 2006, 00:41
Kirjoittaja ROKI
Jo vain sama sovellus on ollut hiacessa jo enen muita, ihan sama minkä laittaa kunhan toimii. Katohan hiacn kojelaudan alle, niin näet helpoimman systeemin asentaa, on siinä polkimen päällä ei kone huoneessa.

Lähetetty: 25 Joulu 2006, 07:23
Kirjoittaja Mika M
Kiitokset hyvistä vinkeistä! Arkena purkamolle tutkimaan 123 mesee ja hiacee.

Mika

Lähetetty: 25 Joulu 2006, 16:44
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:alunperinhän tojotassa se on konehuneen puolella , mutta tilanpuutteen vuoksi tein sylinterille kiinnityksen ohjaamon puolelle helppo homma , ei tarvii kun lattarautaa ja hitsauskoneta + 1 tunti aikaa .
mutta jos et halua alkaa raketelemaan niin hae romuttamolta 123 mersun kytkinpedaali paketti , siinä on pääsylinteri samassa hässäkässä ja jää ohjaamon puolelle .
Jep, 123w sylinteri on kätevästi poljinhässäkässä kiinni. Mukana tulee jarrupoljin myös mutta sen saa kohtuu kätevästi poistettua. Mulla on ylimääräinen tiivistesatsi '84 uudempiin pääsylintereihin, malli muuttui '83-'84.

Lähetetty: 08 Maalis 2007, 21:52
Kirjoittaja Antti66HT
No niin, se on sama projekti edessä täälläkin. Tänään mallasin tuota Bemun tehostin-sylinteripakettia paikalleen, ja kytkin vivusto pitää korvata joko vaijeri tai hydrauli kytkimellä. Hydrauli varmaan helpompi, koska vaijerin ulostulollekaan ei oikein ole tilaa.

Mites Mika teit oliko Hiace vai 123 mece?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 23:03
Kirjoittaja Antti66HT
En tiedä mitä tilattiin, mutta tommonen tuli. Sylinteri on 123-mersun, kelluu pedaalin mukana. Ehdottomasti jos tulipellin takana olisi ollut tilaa, olisi tuollainen Hiace/saab/lada mallinen ollut ok. Ne kun tulee tulipellin läpi.

http://kuvablogi.com/blog/3570/3/

Enään ei peruta, eli on jo paikallaan rattiputken yläpuolella. Ihme ettei tarvinnut mitään muuttaa... Ahdasta on. :twisted:

Laitoin lisää kuvia. Nyt on sitten työsylinterikin paikallaan...
Mä olen ilmeisesti sen verran kädetön ettei ihan tunnissa tullut tehtyä...
Kustannukset 75 euroa, aikaa kului.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 10 Touko 2010, 21:14
Kirjoittaja pikkustang
kukaan askarrellut t5 askiin ulkoista työsylinteriä?tuossa kurkin auton alle niin kytkinkopassa olisi sopivasti tilaa jarskauttaa reiät kiinnitykselle ja työntötangolle.ei vaan paikallisen varaosaputkan oppaat näytä kuvaa minkälaisia sylintereitä on missäkin merkissä.melkein kaikki mitä olen päässyt autoista kurkkimaan ovat olleet sivukiinnitteisiä,tars olla päästä kiinni

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 10 Touko 2010, 21:43
Kirjoittaja Antti66HT
Pirkanmaalla on yksi t5 sisäisellä hydrauli sylinterillä, nuo kustantaa n.300 ekee...

Itellä on McLeodin sisäinen nykyjään, työsylinteri ja pääsylinteri, mallia tulipellistä läpi jotain 400 e päälle.

Jos tuollaiseen päädyt, niin .7" työsylinteri on riittävä. Itsellä tuli Anderssonin asetelman (jäykkä) kanssa vähän jäykkä tosta pedaalista. Mulla .75" pääsylkky. Tilavuus ei rajoita.

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 07:53
Kirjoittaja JYK-90
Antti66HT kirjoitti:Pirkanmaalla on yksi t5 sisäisellä hydrauli sylinterillä, nuo kustantaa n.300 ekee...

Itellä on McLeodin sisäinen nykyjään, työsylinteri ja pääsylinteri, mallia tulipellistä läpi jotain 400 e päälle.

Jos tuollaiseen päädyt, niin .7" työsylinteri on riittävä. Itsellä tuli Anderssonin asetelman (jäykkä) kanssa vähän jäykkä tosta pedaalista. Mulla .75" pääsylkky. Tilavuus ei rajoita.
Antin mainitsema T5:n kytkimen hydraulisylinteri valutti eilen kaikki nesteet pihalle. Onneksi vasta kotikulmilla niin pääsi kaupungista pois. :twisted:

Sylinteri kesti autossa noin 500 km ja sitten antautui! Vielä ei vitutukselta ole pystynyt ajatusta sille uhraamaan, mutta kait laatikko pitää ensin irrottaa ja tehdä uusia suunnitelmia sen jälkeen.

Ai niin se hydraulisylinterin merkki on RAM (lue "romu"). En kyllä moista paskaa suosittele kenellekään!!

Re: Nestekytkin?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 08:05
Kirjoittaja Antti66HT
Kelläs niitä Tiltonin tuotteita on autossa? Onko ne toiminut?