Sivu 1/1
Tankin anturin vaihto
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 13:55
Kirjoittaja 65HT
Onko minkälainen homma vaihtaa bensatankin sisälle se "juttu" mistä bensamittari tietää paljonko siellä on bensaa?
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 18:00
Kirjoittaja Homer65
Eipä se ihmeellinen homma ole. Ostat uuden anturin, tankki tyhjäksi, vanha pois, uusi tilalle. Osassa antureita, niinku mulla, tulee mukana ö-luokan tiiviste. Kannattaa ostaa sopivan kokoinen O-rengas valmiiksi, myös tarpeeksi paksu (esim. 4 mm). Huolehdi riittävästä tuuletuksesta autotallissa, hajuhaitat on kohtuulliset.
Asennusta helpottaa jos liimat tiivisteen valmiiksi uraan.
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 19:04
Kirjoittaja 65HT
"Vanha pois - uusi tilalle". Tämä ohjehan käy hyvin kaikkien osien vaihtoon. Jos mahdollista pieni lisätarkennus ohjeisiin olisi paikallaan.
Nimimerkillä "kerran tulppien vaihtoa sivusta seurannut".

Lähetetty: 17 Joulu 2006, 19:41
Kirjoittaja Homer65
Vanha lähtee kiertämällä "auki"päin, ja uusi kiertämällä toiseen suuntaan. Voipi olla tiukka, eli jonkin näköinen apukäsi / työkalu olisi paikallaan. Itse olen tosin naputellut meisseli / vasara yhdistelmällä. Anturihan on tankin alla, etuosassa, samaan paikkaan mihin bensaletku kiinnittyy.
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 21:09
Kirjoittaja Tahavo
Homer65 kirjoitti: Osassa antureita, niinku mulla, tulee mukana ö-luokan tiiviste. Kannattaa ostaa sopivan kokoinen O-rengas valmiiksi, myös tarpeeksi paksu (esim. 4 mm) .
Tuo piti paikkansa myös minun kohdalla. Pitkään sitä yritin sovitella ennen kuin älysin hommata sopivan 0-renkaan.
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 21:43
Kirjoittaja 65HT
Kiitos tarkennuksesta. Voi olla että joudun vielä kysäsemään lisää liittyen asiaan.
Lähetetty: 30 Joulu 2006, 14:11
Kirjoittaja JXA-26
Vaihdoin juuri omaani anturin, ja samalla tuli putsattu ja maalattua tankki. Kumma kun yläkierroksilla kone tuntui hyytyvän, kun imuputken roskasihti oli melkein kokonaan muurautunut umpeen !! Samoin tankin ja täyttöputken välinen kumiputki oli ulospäin ihan ok näkönen, mutta sisäpuolelta voimakkaasti halkeillut ja repeilly. Paljonkohan siittäkin on kumia menny koneen läpi aikojen saatossa, kun tuntui puuttuvan jonkin verran paloja...

Kumma kun ei 40 vuotta kestä !!