Sivu 1/2
88- cid 302
Lähetetty: 26 Loka 2006, 20:36
Kirjoittaja foord
Minulla on vuoden -88 cid 302 ,mutta siinä on laahaava nokka akseli ja kaasari onkohan tämä moottori sitten truckki moottori. Moottorin tunniste coodi on e7te ja kannet on e6se .Onko truckki moottorissa ala kerta erilainen kuin ho koneessa :?Mistä erottaa efi truckki ja ho koneet ??? . kiitoksia neuvoa antaville
Lähetetty: 02 Marras 2006, 09:38
Kirjoittaja foord
.olisikohan jollakin tietoa asiasta

Lähetetty: 02 Marras 2006, 11:08
Kirjoittaja Mexico65
Ei varmaa tietoa.
Mielestäni 302 (5.0) koneet ovat alakerran osalta täysin samanlaisia.
En ainakaan ole huomannut mitään silmin havaittavaa eroa. 351 W koneissa kiertokanget ovat hieman erilaiset.
Päälisin puolin truckki koneiden imusarjat ovat korkeampia (ei sovi henkilöauton konetilaan) läppärunko on mahdollisesti kaksi reikäinen ja osoittaa eteen päin. Pakosarjat ovat valurautaiset. Yleensä puola tai puolat on kiinnitetty vasemman venttiilikopan päälle.
Truckki koneita valmistettiin kahta eri tyyppiä rinnakkain, perinteine laahaavalla nokka-akselilla ja ns. 5.0 lightning kone joka erosi niin mäntien kun nokka-akselin (rulla nokka-akseli) osalta peruskoneesta.
5.0 EFI truckki koneen teho noin 185@3800, ja vääntö 270@2400.
Lähetetty: 02 Marras 2006, 11:14
Kirjoittaja Arto65FB
No yritetään. Rullanokka tuli ekana Musseen ja siitä siitä sitten levisi muihin henkilömalleihin ja viimeisenä pikkareihin, koska ne eivät kuuluneet CAFE-sääntelyyn.
Tuollaista ala- ja yläkertayhdistelmää oli 86 EFI, Cougar, Lincoln, Mercury, Mark VII (exc. LSC) & T-Bird. Vahinko, etteivät numerot ole toisin päin, nimittäin E6SE on rullalohko ja E7TE pikkaisen paremmat kannet. Onko kone -88 trukista? Ehkä noita tuli tehtyä liikaa ja sitten niitä työnnettiin noihin trukkeihin. Vai näyttääkö kone siltä, että se olisi peruskunnostettu.
Nuo E6SE-kannet olivat kait yhden vuoden kokeilu high swirl -kansiksi, mutta onnistuivat vain saamaan aikaan huonoimmin virtaavan Ford-kannen ikinä. Siinä on syvä palotila ja ilmeisesti siitä syystä vähän lyhyemmät venttiilit.
Sori.
Lähetetty: 02 Marras 2006, 15:43
Kirjoittaja foord
autoon on vaihdettu performer imusarja ja kannet on e7te.Lähinnä minua kiinnsti tietää millainen tuo alakerta ja josse vain on samanlainen kuin ho koneessa niin sehän kestää aika hyvin. tarkoitukseni olisi vaihtaa nokka ja imusarja ja portata nuo e7te kannet ja saada noin 350hp kone.kiillotan veivit ja lisään niihin arp pultit niin eiköhän alakerta kestä sitten tuon tehon

Lähetetty: 02 Marras 2006, 17:28
Kirjoittaja Mexico65
Nuo 302 / 5.0 koneiden alakerrat ovat kaikki lähes saman vahvuisia. Eli kestää normaali käytössä tuonne +400hp asti. Tosin hyväkuntoiset 60 luvun lohkot lienee kestävimpiä mikäli vesitilat ei ole syöpyneet pahasti, noita ehjiä 289/302 (C5OE, C5AE, C5OZ, C7OZ, C8OE....) lohkoja on nykyään hyvin vaikea löytää.
350hp laahaavalla nokalla on jo jonkinlainen saavutus. Muutama vuosi sitten tein vastaavanlaisesta kokoonpanosta kuin sinulla 361hp koneen. Tosin lohko oli rolleri lohko ja nokka-akselina B303, kannet olivat vahvasti portatut E7TE isoilla venttiileillä imu 1.90" ja pako 1.60". Lohkoa joutui hieman höyläämään, että puristukset saatiin 10 paremmalle puolelle.
Onnea ja kärsivällisyyttä rakenteluun tavoite on saavutettavissa.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 11:56
Kirjoittaja pressa
Onko nyt näin että tuo 5.0efi ruisku joutaa romukoppaan ja kaasutin tilalle että saadaan edullisesti voimaa ulos?
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 12:46
Kirjoittaja Mexico65
pressa kirjoitti:Onko nyt näin että tuo 5.0efi ruisku joutaa romukoppaan ja kaasutin tilalle että saadaan edullisesti voimaa ulos?
Ei, vaan päinvastoin. Ruiskulla saa edullista ja tasaista voimaa. Vakio ruisku riittää hyvin tehtynä noin 330 -350 hv tasolle. Tuo vaati kuitenkin jo kansien ja mahdollisesti nokka-akselin vaihdon. 5.0 HO koneesta saa vakio kamoilla (lohko, alakerta, kannet, venttiilikoneisto, koko polttoainejärjestelmä mukaan lukien imusarja) noin 270 - 280 hv kone. Suurimpina muutoksina puristussuhteen nosto ja Windsorin venttiilit 1,80" / 1,55" riittävillä venttiilijousilla, sekä pakokanavien siivous. Huolellinen ja tarkka koneistus on ehdoton vaatimus. Haittapuoleksi voi sanoa vain sen, ettei pääse kehumaan koneen sisältämistä erilaisista viritys osista, vaan joutuu toteamaan kaiken olevan lähes vakio.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 13:13
Kirjoittaja pressa
Eli vakioboxi 8-pisteruiskuun paikalleen, 270ast rullanokka, imusarja ja peltisarjat plus kansityöt, olisko järkevää kuitenkin vaihtaa huo kannet kokonaan uusiin ne ei kuitenkaan hirveitä maksa. Varsinaista tehotavoitetta ei ole mutta tuonne 300hv lukemiin olis hyvä päästä niin alkaa liikkumaan paremmin eikä tarvitse polkea aina lutku lattiassa. Taakse tulee palalukko ja laatikko on kunnostettu joten senkin pitäis kestää. Auto siis f-150-85 johon vaihdettiin 87 thunderin pata.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 14:47
Kirjoittaja Antti66HT
Tuo kysymys kansien vaihdosta on ikuinen dilemma, jota usein täälläkin käsitellään... Kannen koneistukset venttiileineen: 400-500 euroa lienee lähellä, jos tehdään kunnolla. Siihen porttaus työ päälle...
Nykyään löytyy kuitenkin melkoisesti vaihtoehtoja kansissa, oli se sitten australian rautaa tai kiinan alumiinia. Itse päädyin jälkimmäisiin ebay:sta, kesä näyttää mitä tuli tilattua. Jotain kuvia www sivulla, joka siis linkki kuvablogiin.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 14:51
Kirjoittaja koppa
pressa kirjoitti: Auto siis f-150-85 johon vaihdettiin 87 thunderin pata.
Sullahan taisi olla ns. sd-ruisku eli ilmamäärä(läppä)mittarillinen? Jos sitä lähtee virittämään kannattanee vaihtaa(<-lue itse vaihtaisin) siihen maf(lanka)mittari niin ei tule ongelmia jos vaihtaa rajumpaa nokkaa. Vaihtoon tarvitsee muistaakseni maf-mittarin, liittimen ja johdot, siihen sopivan boksin, pari boksin liittimen pinniä ja sitten omaa työtä. Mulla on jossain tuohon swappiin ohjeetkin ja googlettamalla löytynee myös.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 15:48
Kirjoittaja GT-350
Antti66HT kirjoitti:Kannen koneistukset venttiileineen: 400-500 euroa lienee lähellä, jos tehdään kunnolla.
Ei riitä. Kansiin kaikki koneistukset, uudet vakiovenat, ohjurit ja lisäksi kierrettävät studit niin on luokkaa 800-900 euroa, ja mitä saat: kunnostetut vakiokannet, ei piiruakaan lisää tehoa. Alkaako alukannet kiinnostaa?

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 12:19
Kirjoittaja pressa
Jos jollain on myydä sopiva boxi tuohon efi 5.0 ruiskuun olen kiinnostunut. Uuden koneen mukana (302 thunderbird 87) tuli ruisku mutta piuhat pistetty poikki ruiskun jälkeen.. Moottori on nyt kasassa vanhemman trukkikoneen 85 ruiskulla joka on siis se korkeampi (2-piste?) malli ja kun tehoa kaivetaan ulos nokalla ja kansilla jne pitää tuo parempi ruisku saada paikalleen. Oliko siitä maf-muunnoksesta jossain juttua, pitää selvitellä noita kustannuksia että mikä on järkevin tapa hoitaa asia.
nimim:kaikesta tiedosta kiitollinen
Lähetetty: 18 Helmi 2007, 17:09
Kirjoittaja Arto65FB
Edelleenkin suosittelen tuota
http://fordfuelinjection.com/?p=1
ja siinä MAF konversio
http://www.dallasmustang.com/prod/TR1000 ja vielä trucki kuvassa kaupan päälle.
Lähetetty: 19 Helmi 2007, 13:05
Kirjoittaja pressa
Kuinka tärkeä osa tuota viritystä tuo 700taalan maf muutos on? Toki tuo ruisku on saatava jollain tavalla pukkaamaan lisää seosta moottorille jonka hengitystä on parannettu, mutta olisko järkevää kokeilla millainen moottorista ja ominaisuuksista tulee jos vaihdetaan vaan nokka, peltisarjat ja kannet ja katsoo millainen tulee tuolla vakioruiskulla?
Antakaapa arvioita millainen koneesta tulee em muutoksilla jos aluksi jätetään tuo vanha 2-pisteruisku paikalleen ja mietitään hetki mitä kilkkeitä tuohon 8-pisteruiskuun pitää imusarjan lisäksi hankkia että sen saa toimimaan oikein.