Sivu 1/1
Nelipistevyöt kuusseiskaan....
Lähetetty: 17 Loka 2006, 09:36
Kirjoittaja Make67
Löytyiskö ehdotuksia vöistä ja asennuksesta? Henkilökohtaisena kriteerinä on takapenkkien käyttö matkustamiseen vielä vöiden asentamisen jälkeenkin. Eli takavöiden kiinnityspaikkoja EI tulla käyttämään etuvöiden kiinnitykseen.
Kuvathan erilaisista toteutuksista valaisisivat asiaa mukavasti...
Lähetetty: 17 Loka 2006, 21:53
Kirjoittaja Homer65
Linkkinä pari kuvaa mun -65.n nelipisteistä. Jaoin vyöt niin, että teoriassa takapenkillä pystyy kolme istumaan. Kahdelle varatussa takapenkissä joutuu sitten laittaan vyöt kiinni kardaanitunneliin. Yksi vaihtoehto on etsiä vyöt missä on irrotettava yläkiinnitys.
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch1
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch2
Lähetetty: 18 Loka 2006, 09:45
Kirjoittaja Make67
Kiitokset, Homer, vastauksesta. Muistinkin ton sun toteutuksen silloin Turun reissulta. Mistä muuten hankit noi vyöt?
Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta

???
Lähetetty: 18 Loka 2006, 20:23
Kirjoittaja Homer65
Muistaakeseni ne tuli tilattua
http://www.autoracing.fi/tuotteet/turvavyot.php tuolta. Samantapanen ajatus oli itsellänikin,mutta ajattelin selkänojan joutuvan turhan lujille jos jotain sattuisi. Katselin jotain, ehkä AKK.n sivuilta, kisa-autojen määräyksiä ja niitä soveltaen laitoin omani.
Lähetetty: 19 Loka 2006, 06:41
Kirjoittaja JXA-26
Kyllä takavyöt kannattaa vetää juurikin tuonne takapenkin väliin, että niistä on jotain hyötyäkin. Kannattaa hommata pikakiinnike mallin vyöt, saa tarvittaessa irti jos kyytiin tunkee enemmän porukkaa. Lattiaan jää tuolloin vain kiinnitys lenkit. Siviiliautoihin kannattaa kysellä monipiste vöitä rallikuskeilta
http://www.ralli.net Kisakäytössä vyöt vanhenevat 5-vuodessa. 6-piste vöistä voi jättää pois "munavyöt" niin ei tarvi kairata jakkaraa.
Lähetetty: 19 Loka 2006, 11:07
Kirjoittaja Arto65FB
Make67 kirjoitti:
Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta

???
Kuulostaa hullulta ja jopa kielletyltä. Maksimi sallittu kulma takavöille on 45 astetta FIAn säännöissä. En tiedä miten niihin suhtauduttaisiin katsastuksessa, mutta esim. kaaria ei käsittääkseni hyväksytä katuautoon sen huonoimmilla vedoilla kuin AKKkaan (poislukien nämä tuningautojen imukuppikaaret
Takapenkin väliä minäkin ajatellu. Vähän pitkähän siitä takakiinnityksestä tulee, eli vyö venyy enemmän, mutta eiköhän se silti ole parempi kuin nykyinen kolmipisteinen tavisvyö. Minä laittaisin irroitettavalla takahihnalla kolmipistekiinnityksellä olevat olkavyöt.
http://tinyurl.com/yf9cvs
Silloin ei tarvitse lenkkimallista pikakiinnitystä lattiaan penkin alle, jota on hankala kaivella ainakin FB:n penkin vyöaukosta.
Lähetetty: 19 Loka 2006, 12:43
Kirjoittaja Make67
Arto65FB kirjoitti:Make67 kirjoitti:
Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta

???
Kuulostaa hullulta ja jopa kielletyltä. Maksimi sallittu kulma takavöille on 45 astetta FIAn säännöissä. En tiedä miten niihin suhtauduttaisiin katsastuksessa, mutta esim. kaaria ei käsittääkseni hyväksytä katuautoon sen huonoimmilla vedoilla kuin AKKkaan (poislukien nämä tuningautojen imukuppikaaret
.
Kun en mistään mitään tienny niin tämäntakia on hyvä kysellä ensin ennenkuin tekee mitään vähemmän viisasta...
Suurkiitokset neuvoista!
Hankintaan neli/kolmipistevyöt pikakiinnityksellä ja takavöiden kiinnityspaikkoihin kiinni

Lähetetty: 19 Loka 2006, 13:14
Kirjoittaja Mexico65
Hanki lisäksi vielä asianmukaiset kiinnityssilmukkamutterit ja jos vedät takakiinnitykset koripellinläpi niin lisäksi vastamutterit laajalla aluslevyllä. Kiinnitystarvikkeet saat samasta paikasta kuin vyötkin.
Lähetetty: 19 Loka 2006, 14:33
Kirjoittaja Make67
Mexico65 kirjoitti:Hanki lisäksi vielä asianmukaiset kiinnityssilmukkamutterit ja jos vedät takakiinnitykset koripellinläpi niin lisäksi vastamutterit laajalla aluslevyllä. Kiinnitystarvikkeet saat samasta paikasta kuin vyötkin.
Jep, nämäkin lisätään "ostoskoriin"!!!
Lähetetty: 06 Joulu 2006, 17:21
Kirjoittaja Make67
Tilasin Autoracing:iltä nelipistevyöt jo "aikoja" sitten! No, vihreet piti saada kun senväriset puljun sivuilta löyty....Sainpa joku aika sitte sähköpostitse tilausvahvistuksen jossa sanottiin, että vihreet on niitä tehdastilaus-vöitä ja toimitusaikataulu sen mukainen!!! Saattavat tulla jopa vuodenvaihteen tienoilla mutta saattaapi olla ettei tulekaan? Muita värejä(sin.pun.mus.) löytyis kuulemma hyllyltä?
Hohhoijaa, ans kattoo ny sitten mitä, missä, milloin...

Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....
Lähetetty: 06 Heinä 2008, 22:28
Kirjoittaja 65HT
Nelipistevyöt kuusvitoseen...
Onko 3" liioittelua?
Toimiiko camlock jos kaikki remmit ei ole kiinni (munavyö pois ja joskus pelkkä lanneremmi kiinni)?
Riittääkö 80" pitkät hartiavyöt takapenkin selkänojaan asti? Muistaako joku minkä pituisia vöitä käyttää?
Laittakaa ihmeessa kuvia ja tietoja mitä vöitä olette käyttäneet.
Vyöt
Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 10:34
Kirjoittaja JXA-26
65HT kirjoitti:Onko 3" liioittelua?
Toimiiko camlock jos kaikki remmit ei ole kiinni (munavyö pois ja joskus pelkkä lanneremmi kiinni)?
Riittääkö 80" pitkät hartiavyöt takapenkin selkänojaan asti? Muistaako joku minkä pituisia vöitä käyttää?
3" vyöt eivät ole liioittelua vaan todellista mukavuutta radalla. Paine jarrutuksissa jakautuu niin ettei edes tunne vöitä, toisin kuin 2" tahtovat pureutua ihoon. Nim.merk. Ei enää punaisia vöiden jälkiä olkapäissä...
Noissa sun esimerkki vöissä ei ole pikakiinnitystä, vaan ovat pulteilla lattiaan kiinnitettävää mallia. Tuo viides "muna" vyö on noissa kiinteänä lukon kanssa, joten se jää roikkumaan jalkojenväliin jos ajat vakiopenkillä. Siviili autoon on turhaa käydä osteleen uusia kilpavöitä, koska kilpakäytössä vaaditaan vöiden VALID päivämäärän voimassaolo ja vyöt "vanhenee" 5-vuodessa. ->
http://www.ralli.net sieltä myyntipalstalta kyselemään noita vanhentuneita mutta varmasti priimoja vöitä siviilikäyttöön. Valinnanvaraa varmasti löytyy....
Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....
Lähetetty: 21 Heinä 2008, 09:52
Kirjoittaja JXA-26
Jaha, näköjään toistan itseäni. Anteeksjakiitos.
Tuli käytyä Motonetissa ja siellä osui silmiin Simota merkkiset 2" 4-piste tuvavyöt jotka tarkoitettu siviili autoon. Näkyi olevan pikakiinnitys silmukoillakin. Hintaa oli 79e.