Sivu 1/1
C4 ja 8" perä 200cid Mustangiin ?
Lähetetty: 30 Elo 2004, 12:39
Kirjoittaja voxagent
Perä on vielä toimiva ja äänetön, mutta olen harkinnut 3-vaihteisen manuaalin vaihtamista automaatiksi missä yhteydessä peränkin voisi vaihtaa kestävämpään ja paremmin remontoitavaan (pikkuperään saa kai huonosti osia). Onko 8"-periä olemassa 4-pulttisilla vetoakseleilla ?
Lähetetty: 31 Elo 2004, 16:06
Kirjoittaja voxagent
Tosiaan. 70-72 Maverickista ja Cometissa on ollut käytössä 8" perä neljällä pyöräpultilla, Mustangista en tiedä. Näitä ei Suomesta sitten kai löydy.
Lähetetty: 31 Elo 2004, 18:35
Kirjoittaja GT-350
Vaihda koko setti 5-pulttiseksi ? Aika tyypillinen swappi kuutoskoneisiin runkoihin, tosin silloin useimmiten taustalla on myös vaihto -> V8.
Lähetetty: 31 Elo 2004, 19:33
Kirjoittaja Jukka
Pony kirjoitti:Vaihda koko setti 5-pulttiseksi ? Aika tyypillinen swappi kuutoskoneisiin runkoihin, tosin silloin useimmiten taustalla on myös vaihto -> V8.
Ei välttämättä.
Muistelisin että Rauno puhui joskus tehneensä tuon swapin sen takia että sai isommat jarrut?
Lähetetty: 31 Elo 2004, 22:13
Kirjoittaja raunoh
Yep, vaihdoin omaan 64-avooni (200 cid, alunperin 170 cid U-code)isommat jarrut 1965 V8-Mustangista. Eli vaihtui käytännössä koko alusta: perä, kardaani + yoke + ristikot, ohjauksen kaikki vivut, etujarrurummut + vanteet. Entistä jäi vain C4. Vaihdetut 6:n osat on vielä tallessa autotallin perukoilla enemmän täytteenä, paitsi ei ole tallessa etujarrurummut jotka meni 2 vuotta sitten ns. Miljoona-Mustangiin extraosiksi.
Mikäli jatkaisin V8:iin, pitäisi vaihtaa täydellisen moottorin lisäksi pakoputkisto, etukierrejouset + iskarit, kytkinkoppa (?) (siis bell-housing + vauhtipyörä), jäähdytin, sekä säätää ohjauskulmat V8:lle. Mutta miksipä tekisin tuon muutoksen enää, kun avo-autolla enemmän cruisaillaan ja kun on suhteellisen pirteä avo-malli ("Super-Mustang") räväkkään cruisailuunkin olemassa...
5-pulttiset rummut (hihnapinta-alaa +18% enemmän) mahdollistaa erilaisten vanteiden laiton alle, kuten Magnum 500, Styled Steel wheels, mutta myös 14x7" U.S. INDY-aluvanteet tai sitten vaikkapa 14x6" tai 14x7" Shelby Cal 500-aluvanteet, jne.
Toisaalta, nykyään on saatavissa 4-pulttisia levyjarrujakin 6-koneisia autoja ajatellen, joten tällaistakin voisi ajatella mietittäessä parantaa jarrutehoja.