C4 vaiko C6, jos voisi valita?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
METVURSTI
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2006, 17:52

C4 vaiko C6, jos voisi valita?

Viesti Kirjoittaja METVURSTI »

Mitä hyvää ja mitä huonoa moisissa C4- ja C6-matikeissa on, sitä taustaa vasten, että loota olisi 289/302 perässä 65/66 Mustangissa?

C4 on se aito ja oikea, mutta alkuperäisyydellä ei ole tässä tapauksessa väliä. Jossain väitettiin, että C6 on jytkympi ja painavampi, mutta vie samalla tehoja huomattavasti enemmän. Jos vie, niin MIKSI vie? Aiemmin on ollu puhetta ns. manuaalisesta vaihteiden hallinnasta. Mitä itellä on kokemusta, C6 toimii ilman edessuntaks vatkausta (kuten taas C4 ei). Se C6 taisi olla jostain 70öluvun vehkeestä, mutta kuitenkin.

Kertokaapa omakohtaisia kokemuksia ja/tai perusteltuja luuloja, jota joku myös tiedoksi väittää.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

See6 ujutettu yleensä isolohkojen perään, vaikka on tässä mun cleven perässäkin toi, mutta tää onkin huima koprajetti :o Mutta yksinkertaisesti isompi loota, isompaa pyörivää osaa ja syö tehoa enempi. Itte oon käytännössä kokeillut miten paljon auto voi muuttua kun pienempi tomaatti vaihdettiin isompaan, lievästi piristetty seevyn pikkulohko ei enää suddannutkaan el kaminan kumia kevyesti :?
:krooh:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: C4 vaiko C6, jos voisi valita?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

METVURSTI kirjoitti:Mitä hyvää ja mitä huonoa moisissa C4- ja C6-matikeissa on, sitä taustaa vasten, että loota olisi 289/302 perässä 65/66 Mustangissa?

C4 on se aito ja oikea, mutta alkuperäisyydellä ei ole tässä tapauksessa väliä. Jossain väitettiin, että C6 on jytkympi ja painavampi, mutta vie samalla tehoja huomattavasti enemmän. Jos vie, niin MIKSI vie? Aiemmin on ollu puhetta ns. manuaalisesta vaihteiden hallinnasta. Mitä itellä on kokemusta, C6 toimii ilman edessuntaks vatkausta (kuten taas C4 ei). Se C6 taisi olla jostain 70öluvun vehkeestä, mutta kuitenkin.

Kertokaapa omakohtaisia kokemuksia ja/tai perusteltuja luuloja, jota joku myös tiedoksi väittää.
Kevyeen autoon riittää hienosti c4 , senkin saa kyllä kestämään aika paljon (riittävästi).
c6 on aika painava ja melkonen tehosyöppö, varsinkin pikkulohkon perässä .
Manuaali koneistoa ei vältämättä tarvii , mut onhan se kiva jos koneessa on tehoja .
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

C4 riittää erittäin hyvin 64-66 Mustangiin, eihän tehdaskaan edes miettinyt C6:ta, joka on tarkoitettu isolohkoihin, tosi isoille tehoille. Kuulemma tehohäviöt C6:ssa on n. 60HP-luokkaa.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

no ni nyt sitten tänään antautu C4 pikku lohkon perästä :emt: 2-3vaihdossa heittää huimat luistot,ja öljykin haisoo palaneelle jarrupalalle.tarvii kai ruveta suunnitteleen vaihtamista tohon järeämpää C4 lootaan joka on varustettu manuaali venakoneistolla, ja tuli hommattua aikonaa varalle :o josko se kestäis näitä leikkejä
Vastaa Viestiin