Sivu 1/2

260 männät

Lähetetty: 13 Syys 2006, 09:00
Kirjoittaja 1223
Moro

Onko 260 moottorissa samat männät kuin 289:sissä?

Juha

Lähetetty: 13 Syys 2006, 10:09
Kirjoittaja GT-350
Eipä ole, koska poraus on 3.80" vs. 289:n 4.00"

Moro

Lähetetty: 13 Syys 2006, 10:59
Kirjoittaja 1223
Ok

Kiitos tiedosta!

Mistähän siihen saa helposti ylikoko mäntiä?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 22:24
Kirjoittaja GT-350
260 männät ovat "kiven alla".

Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

Tai no, rahaahan se vain on.

Lähetetty: 16 Syys 2006, 23:25
Kirjoittaja janne260
GT-350 kirjoitti: jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

.

No no.....

Lähetetty: 16 Syys 2006, 23:40
Kirjoittaja Aku_81
GT-350 kirjoitti:260 männät ovat "kiven alla".

Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

Tai no, rahaahan se vain on.
Jos museovekotinta rakentaa niin silloinhan pittee olla 260 ja miksei muutenkin, olishan se muuta kuin se normi 289/302.....

Lähetetty: 17 Syys 2006, 11:27
Kirjoittaja 1223
Moro

Joo ei oo pussihousuja ainakaan vielä.
Toi moottori on menossa 30 luvun lopun foortiin.
Pukakkaa vaikka yv:llä mistä niitä mäntiä saa.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 13:26
Kirjoittaja GT-350
janne260 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti: jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

.

No no.....
Unohdinko laittaa hymiön perään...tässä pari ylimääräistäkin: :lol: :wink: :pomps: :lanssi: :hahalol:

260:n valumäntien hinnalla saa 302:een takomännät. Paan sulle 1223 YV:n.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 13:27
Kirjoittaja Fastback
Mitkä ovat kalliit männät? 700 USD:lla saa jo ns. "ported gas" custom mäntiä, joten tuskin tuota kalliimpia? Jos tavoite on original motti niin yhtä halvat männät nuo ovat kuin männät kisamiehelle.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 13:36
Kirjoittaja GT-350
Juu ei, muutaman satasen euroja per satsi. Originaalirakennuksissa toki hinta on aina "oikea", maksoi se mitä vaan...

Moro

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 11:48
Kirjoittaja 1223
Moro nostetaan tätä aihetta nyt taas.

Voiko tällaisen koneen mäntiä käyttää tossa?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Nämä nyt tietenkin on ahdetun mutta kuiténkin.

Juha

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 13:02
Kirjoittaja Arto65FB
Fordin mäntä 3.8L koneesta 3.84" porauksella, eli edellyttää tuon 260-lohkon yliporaamista .040" ylikokoon. Eikö sylinterit enää mene tuolla 3.811" männällä. Tuskinpa tuo 260 sylinteriputket sen vahvemmat ovat kuin 289/302 koossakaan, eli mitä vähemmän joutuu poraamaan sen parempi. Toisaalta taitaa rutistus jäädä niin pieneksi, ettei ne sylinterin seinämät taida notkua.

Mm-mitoituksen renkaat pitää muistaa hankkia, männäntappi Fordi-kokoa, männän korkeus aika lähellä.

Speed-Pron 3.811" mäntä näyttäisi olevan halvempi kuin tuo mokuli eikä siinä mainita, että olisi ahtamiseen tarkoitettu. Tosin ruttu voi silti jäädä matalaksi, kun orgikset olivat luokkaa 8.5, eli tuossa
http://tinyurl.com/yd8fzd

Hmm, multa voisi kohta saada halvalla 6 käytettyä 3.8L mäntää :lol: :roll:

Moro

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 13:21
Kirjoittaja 1223
Moro voi olla että pärjäisin noilla Speed-Pron 3.811 männillä?

Täytyy nyt ruveta mittaileen sitä lohkoa?

Pistä Arto65FB yv:llä tietoa niistä männistä.

Juha

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 15:14
Kirjoittaja GT-350
3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.

Ford
V 6 232 / 3.8L
1982-87
http://kb-silvolite.com/spistons.php?ac ... ls&S_id=95

Näissä näyttäisi olevan lähempänä alkuperäistä oleva CD kuin noissa em. linkitetyissä. 260:n CD Silvoliten webbisivun mukaan on 1.58, noissa '82-'87 männissä on 1.584 ja noissa linkitetyissä 1.607. Pin on sama, bore on tuo 3.811 vakiona (mutta esim. +.020 = 3.831). Tosin taitaa olla 8cc dish. Mikähän on about dekkikorkeus 260 lohkossa? Täytyy tietysti tapauskohtaisesti mitata.

Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...

Lähetetty: 29 Joulu 2006, 10:16
Kirjoittaja Arto65FB
GT-350 kirjoitti:3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.
Siis eihän 3.8V6:ssa olekaan muuta kuin eroja, Foordiumia parhaimmillaan. Kymmenen lohkoversiota, neljä kampea, neljä nokka-akselia, neljät männät, kahdet veivit, kaksi tasapainotusakselia (plus tietty ne missä sitä ei ole ollenkaan ja kahdeksan kansiversiota.

Veikkaan, että nuo 82-87 männät ovat matalammat ja matalampipuristeiset kuin nuo tuoreemmat.
GT-350 kirjoitti:Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
Tuo .011" ei mikään iso putsaus tosiaan ole. Normaalisti sarjat alkavat .020" ylikoosta ja tavallinen remppasatsi on yleensä .030".

Epäilen vahvasti, ettei pari vuotta vedellä voidellusta koneesta kannattaa mäntiä haaveilla. :lol: