Sivu 1/1

Seiskaykkösen kierroslukumittari

Lähetetty: 26 Elo 2006, 17:31
Kirjoittaja Drummer
No niin, taas ollaan sormi suussa. Syy tällä kertaa otsikon mukainen: Eli jenkakellon takana on kaksi piuhaa ja molemmat on mustia :shock: Onkos kellään tietoa mihin näitä pitäisi yhdistellä, toinen menee varmaan puolan miinukseen mutta minne toinen? Liitin piuhoissa on ehjä kuin myös vastakappale, jossa pätkät mustaa piuhaa, eli yhdistäminen olis helppoa kun tietäis minne... Vai olisiko niin että piuhoilla ei sinällään ole mitään väliä, jos mittarin on tarkoitus olla puolan ja jakajan välissä??? Alunperin mittaristo oli kellolla varustettu, mutta sain hommattua kiekallisen mittariston, ja muut muutokset piuhoitukseen on tehty, tämä vaan ei ota luonnistuakseen :oops:

Käsi ylös joka tietää, parhaasta vastauksesta ens Fun Runissa parit bisset :wink:

Lähetetty: 27 Elo 2006, 11:50
Kirjoittaja veekoo
Violetti puolan miinukseen, jos muistan oikein. Jynssaa piuhaa vahan, niin selvinnee. Pari piuhaa on vaihtanu varia mustasta johonkin muuhun, kun niita on vahan rassannut..

Lähetetty: 27 Elo 2006, 12:59
Kirjoittaja Drummer
Yeah, varvikello toimii, kuin myös kaikki muukin mittaristossa. Molemmat piuhat ovat tosiaankin mustia, josta heräsi epäilys myös siitä että +/- erottelua ei taida olla. Eli mittari tuli todellakin puolan ja jakajan väliin ja korvaa nyt siten puolan miinukselta jakajaan menevän piuhan :D

Lähetetty: 27 Elo 2006, 18:14
Kirjoittaja harmi80
OT:
Mites tuossa rundikellollisessa -71 mittarissa on toteutettu nuo varoitusvalot?
Mulla kun on karvalakkimalli, eli rundarin tilalla on vaan nuo neljä varoitusvaloa ja olen metsästellyt mahdollisesti pelkkää orggis rundaria, niin joutuuko varoitusvalot sepittämään jonnekin muualle?

Lähetetty: 27 Elo 2006, 19:09
Kirjoittaja PeteP
Kiekkamittarilla jos varustettu,niin yleensä pakettiin kuuluu kolmen pikkumittarin sarja , instrumentation group ölyp, lataus ja lämpö.

Lähetetty: 27 Elo 2006, 19:15
Kirjoittaja Drummer
harmi80 kirjoitti:OT:
Mites tuossa rundikellollisessa -71 mittarissa on toteutettu nuo varoitusvalot?
Mulla kun on karvalakkimalli, eli rundarin tilalla on vaan nuo neljä varoitusvaloa ja olen metsästellyt mahdollisesti pelkkää orggis rundaria, niin joutuuko varoitusvalot sepittämään jonnekin muualle?
Juu, eipä siinä juuri muuta mahdollisuutta liene kuin siirtää ne jonnekin muualle. Tai sitten mittarit siihen keskelle kojelautaa... Rundikellon taulussa on vain käsijarrun ja pitkien merkkivalot. Homma on loppujen lopuksi aika yksinkertainen kun jaksaa vain seurailla niitä printatun piuhaliuskan viivoja siellä mittariklusterin takana, sittenhän ne löytyvät asianomaiset piuhat liittimestäkin. Sullakin on varmasti se liitinkappale n. 7cm leveä, mie jouduin lyhentämään sitä pari senttiä ja järjestämään piuhat uuteen järjestykseen.

Lähetetty: 27 Elo 2006, 19:19
Kirjoittaja Drummer
Speedy kirjoitti:Kiekkamittarilla jos varustettu,niin yleensä pakettiin kuuluu kolmen pikkumittarin sarja , instrumentation group ölyp, lataus ja lämpö.
On kuulemma aika iso osa noista alkupään isokoppaisista varustettu normaali kellolla ja pikkumittareilla. Munkin biili on rullannut tehtaalta jo lokakuussa '70 ja nimenomaisella varustuksella.

Lähetetty: 27 Elo 2006, 20:13
Kirjoittaja harmi80
Mulla kun tuo on vielä alkuperäisenä ollut kuutosella, niin mittarivarustus on todella köyhä... Nyt kun sinne on siroteltu tarvikemallista lämpö- ja kiekkamittaria, niin lopputuloksen tietää :? .
Mutta jos vielä häiriköinti sallitaan, kun samaa aihetta kaukaisesti liippaa, niin onko ne pikkumittarit tulleet kojelaudan yläosaan -jossa minulla säilytyslokero- vai keskikonsoliin?

Lähetetty: 27 Elo 2006, 23:22
Kirjoittaja Drummer
Ne pikkumittarit on juurikin siinä säilytyslokeron alla, jenkkakoneen yläpuolella. Noita kojelaudan pystyosia on jonkun verran ainakin Ebayssa huudettavana, kannattaa sieltä vilkuilla niin voi saada hyväkuntoisenkin paneelin kaikkine mittareineen päivineen.

Btw, tänä iltana laitoin omaani paikoilleen sen säilytyslokeron, mulla oli vain reikä siinä kohden :wink: Ja karttavalon huomenna meinasin pistää paikoilleen. Pitäis vaan löytää oikeat piuhat, on sinne sen verran spaghettia joku asentaja arvelainen tunkenu että heikompaa hirvittää. Ja hienoja "ohitusleikkauksia" myöskin häneen tehty on, voi prkl... :x