Sivu 1/1

Cleevelandi savuttaa

Lähetetty: 22 Elo 2006, 16:35
Kirjoittaja PeteP
Ma ihmettelen taas kun tuota kasaa käyttelin, jatkuvasti lykkää oikein näkyvää sauhua, tyhkäkäynti on kumman rikkaalla.. tai siten jostain syystä poltaa huonosti ? mutta ihan hyvin käy kuitenkin:? kaasari on tuorehko eetelrokki, hieman jenkaa annettaessa kyll sinistäkin näkyy, ja naapuri katto eilen kun pihalla ajoin kiekan että oikeastaan vaan toisesta piipusta sauhutteli :shock: tiedä sitte oliko se oljysavua se, jospa öljirengasta jumissa ?

Lähetetty: 23 Elo 2006, 15:27
Kirjoittaja PeteP
no jospa laittisin helvetin kireän nokka akselin, niin pääsisi enemmän savua putkeen :P

Lähetetty: 23 Elo 2006, 15:54
Kirjoittaja harmi80
Sun pitäis ite päästä ajelemaan sinne auton perään ja haistella, että onko se öljyä vai käykö rikkaalla.

Lähetetty: 23 Elo 2006, 17:08
Kirjoittaja fairlane
ja jos se on liian rikkaalla sun tarvii antaa se jollekkin köyhemmälle :peukku:

Lähetetty: 23 Elo 2006, 17:33
Kirjoittaja PeteP
fairlane kirjoitti:ja jos se on liian rikkaalla sun tarvii antaa se jollekkin köyhemmälle :peukku:
:lol: se on jo melkein mahlotonta

Lähetetty: 23 Elo 2006, 17:38
Kirjoittaja PeteP
harmi80 kirjoitti:Sun pitäis ite päästä ajelemaan sinne auton perään ja haistella, että onko se öljyä vai käykö rikkaalla.
Eikösse onnistu jos mää peruutan kovaa, tulee nuo savut hyvin sisään ku ei ovia eikä ikkunoita paikalla :hattuwhee: Juu sen haistaa jo kun paikalla käyttää, onkelma oikeastaan onkin se miksi se savuaa tyhjäkäynnillä niin paljo :? mikä tyhjäkäynnin noin rikastaa, tai sitten ei polta kunnolla, syttypuoli on kyllä uutta ..

Lähetetty: 23 Elo 2006, 19:39
Kirjoittaja voxagent
Joissakin moottorimalleissa tyhjäkäynnillä imukanavan alipaine imee öljyä väljistä ohjureista.

Lähetetty: 23 Elo 2006, 22:51
Kirjoittaja JaKki
Venttiiliohjurin vuoto näkyy yleensä savun pölläytyksenä käynnistettäessä.
Jatkuva savutus ja jos se on vielä vähän sinertävää viittaa reilumpaan öljyn polttoon eli öljyä tulee männän ohi palotilaan eli esim männän renkaat voi olla jumineet urat kohdakkain tai osa on katkennut. Mittaappa puristukset koneesta.

Lähetetty: 24 Elo 2006, 16:52
Kirjoittaja PeteP
JaKki kirjoitti:Venttiiliohjurin vuoto näkyy yleensä savun pölläytyksenä käynnistettäessä.
Jatkuva savutus ja jos se on vielä vähän sinertävää viittaa reilumpaan öljyn polttoon eli öljyä tulee männän ohi palotilaan eli esim männän renkaat voi olla jumineet urat kohdakkain tai osa on katkennut. Mittaappa puristukset koneesta.
Juu nuo on kyllä tuttuja asioita, harvinaisempaa vaan tyhjäkäynnillöä savutus

Tässä tapauksesa kyllä kaiki on mahrollista, veikkaan että näkyvää vikaa löytyy kun koneen avaan, ehkä jo talven aikana, taitaa vaan kllivländin peruskorjaus maksaa hunajata? tarkotus on samalla nostattaa turhan matalia rutistuksia, ja moternimpaa nokkaa sisään, mutta se sitten toinen juttu

Lähetetty: 24 Elo 2006, 18:34
Kirjoittaja Fastback
Speedy, samalla kun remppaat koneen niin tässä olisi jotain muutakin ajateltavaa... Eikös sulla ollut C6?

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... hlight=351

Vakavasti ottaen lopullista tuomiota ei kannata ennen antaa kun kone on levällään. Tarviiko porata, vai pärjääkö pelkällä hoonauksella ja rengastuksella. Jos tarvii porata ja ylikoko 0,060" niin menee lohko vaihtoon jne. Hyvällä tuurilla sulla on std. porauksinen lohko siellä, ylikoko löytynee yleensä männän laesta.

Lähetetty: 24 Elo 2006, 21:27
Kirjoittaja PeteP
Argh! juu seekuus, ja pysyy :wink: tossa kun taas käyttelin,niin panin merkille ettei näkyvää sauhua kun auto käynnistetty ja käy tyhjää, mutta siten kun runttaa pedaalia reilusti niin hieman sinipilveä näkyy, ja sen jälkeen savuaapitkän tovin tyhjäk. eli kyllä se oilia ottaa palotilaan, noo ei tuo ny paha, pahempiakin nähty .. mut mielenkiintosta nähdä mitä tuolta "ruumiinavauksessa" löytyy, ja männät kuitenkin joutuu vaihtaa, tossa tiettävästi vakiona kuoppapäiset mukit ?

Lähetetty: 24 Elo 2006, 22:22
Kirjoittaja Fastback
Mitkäs kannet sulla olikaan? Open chamber 4V:t? No KB149:t tilaukseen ja tulee ruttua yli kympin, jotain 10,2-10,6 tienoille mahdoin laskiskella silloin kun mullakin oli isopalotilaiset 4V:t. Sitten kun sulla on motti auki niin syötä tietoja diamondracingin sivuilla olevaan ruttulaskuriin, heillä on pahuksen hyvä laskin.

Lähetetty: 24 Elo 2006, 22:33
Kirjoittaja PeteP
Juu eiköhän nene ouppen samperit ole,4 veet kuiten, muutta ei viittis kansia vaihtaa, lieneekö halvempi laittaa tasa tai patimmat mukit :roll: mitään isoja viriviriä ei tehä, vaan kutitellaan sitten ne helpot hevoset esiin, koppotikoppoti :keppiheppa:

Lähetetty: 24 Elo 2006, 23:15
Kirjoittaja Fastback
Mitä suotta hyviä kansia vaihtamaan? Eipäs noissa hinnoissa hirveitä eroja ole.

Jos haluat sitä ruttua niin flattopilla eli tasapää männällä et saa sitä kysymääsi ruttua open chamber kansilla. Flattop olisi melkoisen optimaalinen palotapahtuman kannalta, mutta open chamber tarvitsee pattia jotta ruttua tulee.

Esim. Keith Black silvolitet eli hyperteutooniset eikun hypersuperteuteuteu männistä pattipäät eli KB149:t maksavat summitilla 202,69 taalaa setti ja tasapää KB177:t 188,69 taalaa setti. Eipä siinä kauhiaa hintaeroa ole kun setti on sulla kotona ja maksettuna.

Nyt en enää muista cleveland tietoutta, mutta ne sun kannet voisivat olla soveliaat rullakeinuille. Eivät olisi pöllömpi vaihtoehto, jos uusit nokka-akselin ja sitä kautta venttiilijousetkin todennäköisesti.