Mikä kierre öljykellossa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Mikä kierre öljykellossa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ajatuksena asentaa öljynpainemittari. Mikä olisi paras keino säilyttää öljynpaineen varoitusvalo mittarin lisäksi? Mikä lie varoitusvalon syttymisraja? Niin ja mikähän kierre siinä öljykellossa on?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

muhvi lohkolle ja haara kappale lampulle ja mittarille, 1/4" normaali tai NPT jenga yleensä
lamppu yleensä syttyy viimeistään 0,5 -1,0 bar välissä anturista riippuen
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Aika alhaalla toi 0,5-1,0 bar eli 7-15 psi? Meinaan jos paineen pitaisi olla 40-60psi eli 2,3-4 bar? Eli lamppu syttyisi 30 psi kohdalla eli 2,0 bar.. Vai laskinko muunnoksen vaarin paissani? 15psi = 1 bar noin about?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Aika alhaalla vaan lamppu syttyy...
siitä sen toinen nimitys "idiot light"
"korkeilla rundeilla kun välähtää , sillon motti yleensä älähtää"...
autometeriltä ainakin saatavana eri paineilla sytytyttävää mallia
itse käytän 25 psi mallia
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tapsa kirjoitti:siitä sen toinen nimitys "idiot light"
"korkeilla rundeilla kun välähtää , sillon motti yleensä älähtää"...
:D :lol: :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitoksia. 8)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jos anturin tiedoissa on tällaiset arvot: 1/ 4"-18 NPT. Käynee siihen suoraan?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kuulosta ihan hvalta. Toi 18 lienee uppoama? Onkohan oikein, kun 18" on aika syvalle ja 1/8" on aika marginaalinen.. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jep.VDO mittari/anturi /valo kombo toimii kyllä , voit joutuu jatkamaan "muhvilla" jos kierteet tai tila ei riitä.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

veekoo kirjoitti:Kuulosta ihan hvalta. Toi 18 lienee uppoama? Onkohan oikein, kun 18" on aika syvalle ja 1/8" on aika marginaalinen.. :D
18 = kierteiden lkm per tuuma...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hiukan asiaa sivuten, millä sen öljykellon tms. saa irti? Lähinnä siis millainen avain, kun on pyöreä ja vain muutama kolo, paikkakin hiukan ahdas.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

HAALOOO!! Vinkkejä kaivataan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Siis mitä häh, eikö lähde

- kiintoavaimella
- hylsyllä
- jakoavaimella

Noita öljykelloja on muuten erilaisia, joihin käy erilaiset työkalut. Esim. sellaisia, joissa on ihan pyöreä isohko mötikkä (pariakin erilaista olen nähnyt) ja muistaakseni ½" kuusikulma juuressa. Sitten on sellaisia kiiltäviä pienempiä, joissa on leveimmässä kohtaa nyppyjä ja kääntyy siitä muistaakseni luokkaa 1" tai isommalla hylsyllä/kiintoavaimella. Muun laisiakin lienee...

Kuva?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo, monenmallisia. jos tuumanen ei sovi niin" miljoonapihdit "
ainaskin sopii. pitäs lähteä aika kivuttta aukikin kun on kartio kierteellä.
Vastaa Viestiin