Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ajatuksena asentaa öljynpainemittari. Mikä olisi paras keino säilyttää öljynpaineen varoitusvalo mittarin lisäksi? Mikä lie varoitusvalon syttymisraja? Niin ja mikähän kierre siinä öljykellossa on?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
muhvi lohkolle ja haara kappale lampulle ja mittarille, 1/4" normaali tai NPT jenga yleensä
lamppu yleensä syttyy viimeistään 0,5 -1,0 bar välissä anturista riippuen
Aika alhaalla toi 0,5-1,0 bar eli 7-15 psi? Meinaan jos paineen pitaisi olla 40-60psi eli 2,3-4 bar? Eli lamppu syttyisi 30 psi kohdalla eli 2,0 bar.. Vai laskinko muunnoksen vaarin paissani? 15psi = 1 bar noin about?
Aika alhaalla vaan lamppu syttyy...
siitä sen toinen nimitys "idiot light"
"korkeilla rundeilla kun välähtää , sillon motti yleensä älähtää"...
autometeriltä ainakin saatavana eri paineilla sytytyttävää mallia
itse käytän 25 psi mallia
Noita öljykelloja on muuten erilaisia, joihin käy erilaiset työkalut. Esim. sellaisia, joissa on ihan pyöreä isohko mötikkä (pariakin erilaista olen nähnyt) ja muistaakseni ½" kuusikulma juuressa. Sitten on sellaisia kiiltäviä pienempiä, joissa on leveimmässä kohtaa nyppyjä ja kääntyy siitä muistaakseni luokkaa 1" tai isommalla hylsyllä/kiintoavaimella. Muun laisiakin lienee...
Kuva?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****