Sivu 1/2
Mikä Ford veturiksi?
Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:52
Kirjoittaja Ahti
Alkoi nyppimään ainainen kuljetuskaluston puute. Aina pitää lainailla jostain veturia traileria varten. Ajattelin että jos ostais oman pikupin tai maasturin jolla sitten kiskois harrasteautoja. Samalla siitä tulis perheen kakkosauto satunnaisia tarpeita varten
Elikkä lähinnä kiinnostaa kokemukset, "heikot kohdat" jne.
Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
Niin ja hintaluokkaa max. 5000.-
Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:56
Kirjoittaja MustangGT
Lähetetty: 17 Elo 2006, 14:21
Kirjoittaja Ahti
Laita vaikka privana lisätietoja.
Bronco mennee
Lähetetty: 17 Elo 2006, 14:50
Kirjoittaja Sulkava
Meilla on ollut nelisen vuottanFord Bronco 4x4 V8 302 ja AOD laatikolla. Eddie Bauer varusteilla = irtokatto + AC+ jne jne.... perässä tulee mitä vaan -- Trailerilla olan vedetty monelaisia autoja ja peräkärryjä --Solifrein aika iso vaunukin tulee perässä kuin tyhjää vaan...kone vääntää ja vääntää
Bensaa palaa tolla vaihetistolla ja koneella n 12 ltr tasasella ajola talvella 14 ltr -- kärry perrässä + 1-2 litraa -- ja auto on sentään ISO - kamaa mahtuu kyytiinkin hirveesti
Talvella pääsee minne vaan Meillä ei mökkiteitä enää edes lingota ....ja osat on halpoja ja auto kestää ei tarvii kokoajan olla korjaamassa
Kun vertaa auton hankintahintaa + arvon nousua !!! näitäON vahän enää--- niin 14 ltr sadalle ei oo mitään..../ väliraha Tojotaan n 10.000 ekee on 8.000 litraa casoa ...
Bronco on myös 360 cid ja tavallisella laatikolla C6 = bensaa palaa 20 - 25 ltr /100km
kaupungissa kätevä kun se on korotettu 33" renlkailla niin kukaan ei tunge alle tuli sitten oikeelta tai väärästä suunnasta

Re: Mikä Ford veturiksi?
Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:12
Kirjoittaja Mexico65
Ahti kirjoitti:
Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
Re: Mikä Ford veturiksi?
Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:18
Kirjoittaja Ahti
Mexico65 kirjoitti:Ahti kirjoitti:
Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
Millasen TDI:n saa 5000.-
Tommonen hoppa olisi sulantiellä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=868130
Re: Mikä Ford veturiksi?
Lähetetty: 17 Elo 2006, 17:46
Kirjoittaja Aku_81
Ahti kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Ahti kirjoitti:
Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
Millasen TDI:n saa 5000.-
Ei kovin kummoista, suomesta. Kaveri katteli halvimpia mb:n vitoja, olivat aika karmeessa kunnossa kun pääosin työautoina olleet, kukkii sieltä sun täältä ja kilometrejä hirveesti. Työkamulla oli ruotsinkilpisiä transportereita, alta kolmentontun oli saanut asiallisen joka tosin vei liikaa ainetta muihin volkkareihin nähden, kiertoon se sitten meni. Paku pitäs saada sellanen joka on ollut lähinnä jonkun omassa käytössä, firmojen autot saa aika raakaa kohtelua....
mixi diisselli
Lähetetty: 17 Elo 2006, 18:22
Kirjoittaja Sulkava
meillä sitä laskettiin et kun laitat 6- 12.000 ekee kiinni autoon pelkä välirahaa saadaksesi "halpakäyttöisen" diisselin --niin paljonkos sen auton arvonalennuksella vuosittain + välirahalla ostat bensaa ???
siis TUHANSIA LITROJA !!!
Meillä kulut lasketaan kyllä KOKO rahanmenosta ei pelkästä bensan tankkauksesta tai pyyhkiän sulkien kulumisesta
MUTTA eEEEEEN HALUA MENNÄ MIHINKÄÄN KUMPI-KAMPI PENSA-NAFTA ikiväitelyyn -- jokainen varmaan löytää itselleen sopivan -- mut kun Broncon kasin jyräyttää käyntiin niin on se vaan niin mukavata murinaa

ilman savuhaittoja

Lähetetty: 17 Elo 2006, 19:13
Kirjoittaja Fastback
Yritähän löytää jostain 300 cid EFI kuutosella varustettu veturi itsellesi. Kuutoseksi kova vääntö ja ehkä menee hitusen pienemmällä mitä 5.0 kasi.
Lähetetty: 17 Elo 2006, 19:57
Kirjoittaja Vee8
Nonni, Ahti käy hakemassa multa ton MustangGTn mainitseman overdriven Broncon.Olis pakko myydä kun ei enää kaikki rompeet mahdu tontille..

Lähetetty: 17 Elo 2006, 21:45
Kirjoittaja Ahti
Se sulantien hoppa oli vähintäänkin arveluttava. Muka 227 ajettu mutta ratista nahat kulunu puhki, myyntimaalattu, pakkelit paisto läpi, piikkipyörät alla...
En viittiny edes käydä koeajolla.
Lähetetty: 18 Elo 2006, 08:28
Kirjoittaja Ahti
Jep, Vitot tipuu pois koska haluan nelivedon. Toisaalta Vitot kukkii aika iloisesti. VW Syncrot on sitten taas melko arvokkaita pelejä.
Joku HJ61 vois olla jees mutta nekin yleensä +500tkm ajettuja.
Vanhoja Patrolleja ja Pajeroja saa edullisesti mutta vanhassa Pajerossa ei kestä loota, kansi eikä simpukan sektoriakseli ja Patrolli, no ei vaan sytytä.
Trooperiin ja Opeliin (sama auto?) en halua sotkeentua.
Jenkkimasstureista näyttää Cherokeeta (4.0) olevan aika paljon tarjolla ja yleensä melko hyvillä varusteilla olevia saksantuonteja.
Joku -89 Rangen Vogue olis kanssa mutta taitaa olla vähän liian aristokraattinen noihin ympyröihin
Pohdinta jatkuu...
Range
Lähetetty: 18 Elo 2006, 13:31
Kirjoittaja Sulkava
mulla oli -88 Range Vogue varusteilla-- ja oli kyl TOdella hieno peli ja kaikki perlitti jopa talvella vaikka oli engelsmanni--mutta bensan kulutus kun 4-veto aina päällä oli 25-30 ltr talvella n 30

alumiinikori ei pahemmin ruostu ja yleensä omistajat polttaa piippua ja ajelee ruudulisessa lippiksessä = eivät revittele lätkä pohjassa pitkin sorakuoppia eivätkä vippaskorjaile pakkelilla !
Helkilöfarmariin mahtuuu sitten 5 henkee ja isokin koira ---mitä ei Vitoon ym pakuihin oikeen ahda millään -- toinen juttu on et jos tavaratilasa EI oo erillislämmitintä on kamat sitten talvipakkasilla jäässä tai huurteessa -- muutkin ku kaljat
Cherokeet on hinnaltaan aika edullisii mut sitten on syytä tarkistuttaa etuperä ja laatikot kunnolla -- samoin vetonivelet on aika arvokkaita uusia -- just katsastettu pitää ainakin olla just kulumien takia !
Lähetetty: 18 Elo 2006, 13:46
Kirjoittaja Ahti
Jep, mulla oli joskus -72 range sellasena ajo/off-road autona. Bensaa palaa koneen kokoon nähden pirusti mutta on siinä vaan älyttömän hyvä alusta, ajoi sitten metässä tai tiellä.
Tossa tois aika siistin olonen F150:
http://tinyurl.com/nhm3z
toinen Explorer:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=769334
---------------------
Lyhensin osoitteen näppärämpään kokoon ja lisäsin klikkausmahdollisuuden linkkeihin
Emmi Pulkki
Webmaster
Lähetetty: 18 Elo 2006, 14:38
Kirjoittaja TomiKoo
Mites
tommonen, pientä laittoo se vaatii vaan...

Tinkaat sen viitoseen!
Miten tuo menee painojen suhteen? Liian kevyt veturiksi??
Tomi