
Mistä uusi lohko
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Mistä uusi lohko
Voi olla, että tulee uuden 351W lohkon hankinta.
Mistä olette hankkineet lohkoja? Onko kellään nurkissa lojumassa ylimääräistä poraamatonta lohkoa? Kertokaa ihmessä jos tiedätte. Jos joutuu hommaamaan uuden lohkon jenkeistä niin millainen sen pitäisi olla jos koneesta otetaan +500hv. Kuka/ketkä Jenkeissä myyvät lohkoja edullisesti? Kyllä närästää. Kivahan sitä on rapata kun ei tarvis koko ajan ja kesä aikaan.

Vanhoja Fordeja
http://www.dssracing.com on varmasti parhaita hinta/laatusuhteelta. Toi Level 20 CNC bloki kestaa aika paljon loylya.. Seuraava siita sitten Dart, mutta hinta on jo toista luokkaa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jos olisin vastaavassa tilanteessa niin tähtäisin todennäköisimmin täysin uuteen ikinä ajamattomiin Ford Motorsportin siamilaisiin lohkoihin. Hinnat ovat jotain 1700-1900 USD maastossa, siihen loppuu ongelmat lohkon keston suhteen ja ei tarvi ostaa kuin yksi lohko - eli säästöä loppupeleissä. Tulipahan mieleen, että taitavat muuten noi ford racingin siamilais lohkot olevan Clevelandin kampiakselin kaulalla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Kone on osina eikä vikaa silmämääräisesti näy. Lohko on pakun kyydissä ja menee aamulla paikalliseen moottorikoneistamoon pestäväksi ja saavat hakea vuotoa jos vaan on eväät sen tekemiseen, muuten joutuu homman hoitamaan itse
. Roiskeläppäkumia lohkon päälle ja paksuteräslevy pulteilla kiinni. Painetta sisään niin paljon kuin kompurasta saa irti. Ja sitten seurataan mistä tuhisee. Jos löytyy niin iso vesisoiko että lohkon saa upotettua umpeen niin vielä helpompi. Näin ajatteli tehdä jollei fiksumpia konsteja ole. Sylinterin pinnoilla oli mustia syöpymiä veden jäljiltä en tiedä ovatko mahdollisia vuotokohtia vai merkkejä veden läsnäolosta sen lisäksi löytyi yksi aika iso pistesyöpymä. Äkkiä jäljet ovat kuitenkin tulleet kun kone ensikäynnistettiin toukokuussa ja sillä kerittiin ajaa vain 1000km. Onneksi kampiakseli, kiertokanget ja männät näyttävät säilyneen ehjinä. Laakerit taitaa mennä vaihtoon sama mihin lopputulokseen / lohkoon päätyy mutta se on pikku juttu tässä casessa.

Vanhoja Fordeja
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Valmistin koeponnistus kannet; 1bar painetta sisään. Pientä kuulostelua ja sormin hakemalla halkeama löytyi.Vuodon ilmaisu nesteella todennettuna oli hienot kuplat saumassa. Silmin ko. halkeamaa ei voi mitenkään nähdä.
Halkeama löytyi sylinterin alaosan ja venttiilin nostimien välistä ja pituutta oli ainakin pari tuumaa. En halua pelotella, mutta jos ostaa käytetyn lohkon joka on jäänyt syrjään "kannen tiivisteen" hajottua = vettä öljyssä voi varautua ongelmiin. Nyt sitten katellaan jenkeistä tuli terää lohkoa joka kestää löylyä ja rakennetaan kone uusiksi.
Halkeama löytyi sylinterin alaosan ja venttiilin nostimien välistä ja pituutta oli ainakin pari tuumaa. En halua pelotella, mutta jos ostaa käytetyn lohkon joka on jäänyt syrjään "kannen tiivisteen" hajottua = vettä öljyssä voi varautua ongelmiin. Nyt sitten katellaan jenkeistä tuli terää lohkoa joka kestää löylyä ja rakennetaan kone uusiksi.

Vanhoja Fordeja
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Hinta (halvin 1400€), toimitusaika (5-9vko) , saatava lisäarvo kalliilla lohkolla ko. teholuokassa pieni. Pikkuriski otetaan, mutta uskotaan parempaan tuuriin tällä kertaa (kolme lohkoa jo romukoppaan yhden moottorin teossa). Koe ponnistin lohkon tänään ja ehjältä näytti, ei syöpymiä, eikä ruosteessa vesitilasta. Porausvarassa hieman jännättävää vielä. 

Vanhoja Fordeja
Wanha pois ja uus tilalle, tässä innostava video aiheesta:
http://www.mustangengines.com/video/companyprofile.wmv
Kyllä moottorinvaihto on helppoa.
Figure your ¼ mile time.
Estimated Time Weight of Your Car in pounds
2600 2800 3000 3200 3400 3600 3800 4000
15.0 seconds 167 180 193 205 218 232 246 257
14.5 seconds 186 200 213 228 242 256 270 285
14.0 seconds 206 222 237 253 270 285 301 317
13.5 seconds 230 248 265 283 300 318 335 353
13.0 seconds 257 277 297 317 337 357 377 397
12.5 seconds 289 311 334 356 378 400 423 445
12.0 seconds 327 352 377 402 428 453 479 504
11.5 seconds 372 400 429 458 486 515 543 572
11.0 seconds 425 458 490 523 556 589 620 653
10.5 seconds 488 526 563 600 638 677 714 751
10.0 seconds 565 608 652 695 739 783 826 870hp
http://www.mustangengines.com/video/companyprofile.wmv
Kyllä moottorinvaihto on helppoa.
Figure your ¼ mile time.
Estimated Time Weight of Your Car in pounds
2600 2800 3000 3200 3400 3600 3800 4000
15.0 seconds 167 180 193 205 218 232 246 257
14.5 seconds 186 200 213 228 242 256 270 285
14.0 seconds 206 222 237 253 270 285 301 317
13.5 seconds 230 248 265 283 300 318 335 353
13.0 seconds 257 277 297 317 337 357 377 397
12.5 seconds 289 311 334 356 378 400 423 445
12.0 seconds 327 352 377 402 428 453 479 504
11.5 seconds 372 400 429 458 486 515 543 572
11.0 seconds 425 458 490 523 556 589 620 653
10.5 seconds 488 526 563 600 638 677 714 751
10.0 seconds 565 608 652 695 739 783 826 870hp
Suomessakin tehdään lohkojen öö, läpivalaisua, olisko ollut joku ultraääni tms. Sellainen olisi tietysti paikallaan ennen kuin maksaa koneistuksista. Nyt en vaan muista kuka. Joku kisatiimi tms.JXK-85 kirjoitti:Porausvarassa hieman jännättävää vielä.
Sitten noista vartti ja paino -jutuista; meidän katuhuusseille, joiden lähtö on mitä on, loppunopeus ja paino -taulukko antaa lähempänä totuutta olevia lukuja kuin tuo ET ja paino. Oman vähäisten lappujen mukaan ET voi vaihdella jopa sekunnin ja loppuaika vaan jonkun muutaman kilometrin tunnissa, jos vedetty loppuun asti huonosta lähdöstä huolimatta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Kannattaa huomioida, että paksuista sylinterin seinämistä on ehdottomasti hyötyä myös kruisailuvehkeisssä. Paksuilla seinämilla motti ei kiehu herkästi, koska paksu seinämä luovuttaa lämpöa veteen tasaisemmin ja hitaammin. Sylinterit pysyy myös muodossaan paljon paremmin ja näin ollen sisäiset kitkat ovat pienemmät verrattuna ohutseinäisiin. Tämä tarkoittaa pidempää ikää motille ja enemmän tehoa suhteessa sijoitettuun rahaan. Tämä ei tarkoita, että pitää ostaa aftermarket lohko, mutta tarjokkaan tarkastaminen vaikka Pertillä Jyväskylässä saattaa olla hyvä idea. Hieno nimi tarkastukselle on sonic check.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Siinäpä kno1 valoitti tehokkaasti hyötyjä. Tässäpä vielä Pertin sivuilta Tampperelaisia kiinnostava newsflash:
--------
Tarkastus paikat sopimuksen mukaisesti sinun tiloissasi, Kangasalalla tai Jyväskylässä.
Jos asia kiinnostaa ja tarvit lisävalaistusta, niin meidät saa kiinni alla olevista numeroista.
+358 400 558875/Jukka
+358 40 5384215/Pertti
--------
--------
Tarkastus paikat sopimuksen mukaisesti sinun tiloissasi, Kangasalalla tai Jyväskylässä.
Jos asia kiinnostaa ja tarvit lisävalaistusta, niin meidät saa kiinni alla olevista numeroista.
+358 400 558875/Jukka
+358 40 5384215/Pertti
--------
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3