Sivu 1/1

'67 perä => '66:een ?

Lähetetty: 11 Elo 2006, 09:22
Kirjoittaja voxagent
Istuukohan '67 8" perä kaventamatta '66:een jos tarkoituksena on käyttää maltillisella offsetilla olevia vanteita ? Tarkkaa leveyseroa en vielä tiedä mutta se on kai 2":n paikkeilla.

EDIT: aikaisemmissa keskusteluissa näyttikin olevan asiasta jotain.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 11:53
Kirjoittaja Mexico65
Kuten aikaisemminkin on mainittu käy 68 8" perä suoraan 66:een. Raideleveyden joutuu korjaamaan vanteiden offseteilla, ellei halua leveänpää raideleveyttä taakse.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 21:55
Kirjoittaja ROKI
Jos saat oikean 64-66 peräpaketin niin laita mieluummin, omaani kun sovitin faikun perän niin tuli pyörät 5cm kaaren ulkopuolelle. Joten kavansin perää 5cm olis pitänyt kerralla 10cm, joudut laittamaa 0 tai miinus ofsetilla olevat vanteet , eikä ne ole oikein tyyliin sopivat . Ne ovat niiden uudempien härpäkkeiden juttuja, se panjon kavennus ei ole kummonen juttu kun siihen hiukan perehtyy, siitä on ollut juttuakin jossain lehdessä. Jos päädyt kavennukseen ja tarviit apuja /neuvoja ne ei maksa mitään reilusti kysymään.

Lähetetty: 12 Elo 2006, 10:03
Kirjoittaja voxagent
Banjon kavennus olis suht helppo, mutta entä vetoakselit ? Booria ei taida olla ihan katkaistavaksi asti.

Aloitan homman keskimötikän remppaamisella ja katselen jos vaikka jostain löytyis kapeampi banjo ja vetarit.

Lähetetty: 12 Elo 2006, 11:46
Kirjoittaja MONTTU
Lehtijousien/akselin U-pultit ja kiinityslevy menevät vaihtoon. -66 akselissa on kavennukset päissä ja -67 akseliputket ovat tasapaksut.

Lähetetty: 12 Elo 2006, 19:10
Kirjoittaja ROKI
voxagent kirjoitti:Banjon kavennus olis suht helppo, mutta entä vetoakselit ? Booria ei taida olla ihan katkaistavaksi asti.

Aloitan homman keskimötikän remppaamisella ja katselen jos vaikka jostain löytyis kapeampi banjo ja vetarit.
Kyllä siltä voi pätkästä 15 mm pois vähän joutuu booria tekeen lisää sekin onnistuu kotikonstein ainakin ittellä onnistui, jos on paksut akselit ei ongelmia, mut jos ohennetut sit menee työläämmäksi. Mulla on tuolla tallilla oottamassa mach 1 banjo kavennusta samoin akselit paksut sellaset, toisetkin oli mut raatsin myydä tarvitsevalle, joka on kylläkin poikkeuksellista en mielellään myy mitään minkä olen saanut hankituksi, tavallaan pahanpäivän varalle.

Lähetetty: 14 Elo 2006, 11:04
Kirjoittaja voxagent
Pienen mittailun jälkeen on selvää että kavennusta kaivattaisiin.

Vetoakselin lyhentäminen ja rihlaaminen on kuitenkin mahdotonta kotikonstein: karkaisun päästö-lyhennys-työstö-karkaisu.

Lähetetty: 14 Elo 2006, 11:51
Kirjoittaja 65HT
Tosiaan riippuu täysin käytettävästä vanne-/rengasyhdistelmästä. Itselläni oli samantyyliset suunnitelmat mielessä kun pohdin - korjaanko vanhan/vaihdanko uuden tilalle - ja olisi ollut 9¨ perä tarjolla. Minulla on alla 14x6 vanteet, joiden bs on 3.75 ja renkaana 205, niin olisi sopinut juuri ja juuri leveämmälläkin perällä lokasuojien sisään. Päädyin kuitenkin korjaamaan vanhaa.

Lähetetty: 14 Elo 2006, 20:39
Kirjoittaja voxagent
Hankkimani 8" perä oli leveämpi kuin '67 eikä taatusti ole irrotettu '66:n Mustangin alta niinkuin minulle väitettiin. Jousen kiinnikket kyllä osuisivat eli voi olla että perä onkin jostain 71-73 Mustangista.

Sain hakittua sopivamman eli 10 cm kapeamman tilalle. Leveä menköön myytäviin kamoihin.

Re: '67 perä => '66:een ?

Lähetetty: 10 Joulu 2016, 11:11
Kirjoittaja Jartza
Herätellään vanhaa aihetta...
Olisiko hyviä neuvoja miten tuo banjon kavennus olisi paras toteuttaa että pysyy suorana ja mistä kohtaa olisi paras lyhentää..?

Re: '67 perä => '66:een ?

Lähetetty: 10 Joulu 2016, 23:03
Kirjoittaja Make67
Ei sille 67-perälle tartte tehdä yhtään mitään! Laitoin juuri tuollaisen tyttären kuuskutoseen ja on juuri "oikean" levyinen minun mielestäni. Kuviakin on jos haluaa itse tsuumailla...

Re: '67 perä => '66:een ?

Lähetetty: 23 Joulu 2016, 11:57
Kirjoittaja Futurage
64-66 on kapein Mustangin perä. Banjon putket on päästä ohennettu niin että halkaisija on luokkaa 2"( en pääse nyt mittaamaan, tällaisia banjoja taitaa olla pari ylimääräistä kappaletta tallessa). U-pultit ja jousitallat siis "pienemmät" kuin muissa Mustangeissa.
67-70 perä on näitä 2" leveämpi, siis 1" puoleltaan.
71-73 perä taas sitten 2" näitä leveämpi, taas siis 1" per puoli.

Mulla on joitakin 8" (projekti)periä varastossa, taitaapa olla kaikkia noita kolmea leveyttäkin, vetareitakin on muutamia pareja.
Myös (lukko)murikoita saatavissa 8 ja 9".