Sivu 1/1
302->351w foxiin?
Lähetetty: 06 Elo 2006, 21:48
Kirjoittaja Aku_81
Mitä kyseisessä swapissa tarvittee muuttaa? lähinnä apulaitteiden kanssa eli laturi, o-tehostin, minkälaiset asennusraudat tarvitsee? Entäs hihnapyörät?
Ilmeisesti kone käy samoille kiinnikkeille?
Ne ketkä on muutoskatsastaneet vois kertoa mitä papereita on tarvinnu konttorilla, kelpaako esim. korjausoppaasta tms. jarrujen koot ja vertailuteho, voiko käyttää "fiestakeulaa" nelivaloon tehtävässä swapissa?
Ei kiinnosta rempata 302-pannua eikä perus 351w ole ihan hirveän hintainen kun uusi on aina uusi

Re: 302->351w foxiin?
Lähetetty: 07 Elo 2006, 09:45
Kirjoittaja Mexico65
Aku_81 kirjoitti:
Ei kiinnosta rempata 302-pannua eikä perus 351w ole ihan hirveän hintainen kun uusi on aina uusi

Uusi ei ole sen parempi kuin hyvin rempattu kone. Luulisin sinun tapauksessa, että vanhan pannun perusremontti ja pieni piristäminen tulee helpommaksi, halvemmaksi ja vähemmän aikaa vieväksi kuin 351 W swappi 302:n tilalle. Toisaalta jos pelkää, ettei 302:lla kerkiä niin 351W ei ole vaihtoehto vaan silloin se on isolohko.
Lähetetty: 07 Elo 2006, 11:06
Kirjoittaja Ahti
On niitä uusiakin koneita jouduttu ottamaan auki, ei ole aina ihan momentit ja välykset kohillaan.
Jos sellanen 11s varttiaika riitää niin pysyttelisin 302 johdannaisessa. Sitten jos oikeesti kovaa haluaa mennä niin ehkä isompaa tekemään (tai ahdettua).
Sehän on ihan siitä kiinnni mitä haluaa, ei se 351W ole mikään autuaaksi tekevä, on siinäkin ongelmansa.
Re: 302->351w foxiin?
Lähetetty: 07 Elo 2006, 18:00
Kirjoittaja Aku_81
Mexico65 kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:
Ei kiinnosta rempata 302-pannua eikä perus 351w ole ihan hirveän hintainen kun uusi on aina uusi

Uusi ei ole sen parempi kuin hyvin rempattu kone. Luulisin sinun tapauksessa, että vanhan pannun perusremontti ja pieni piristäminen tulee helpommaksi, halvemmaksi ja vähemmän aikaa vieväksi kuin 351 W swappi 302:n tilalle. Toisaalta jos pelkää, ettei 302:lla kerkiä niin 351W ei ole vaihtoehto vaan silloin se on isolohko.
Voi olla että helpommaksi tulisi rempata nykypannu, mutta pitää kurkistaa mitä se on syöny, vaatii varmastikin jo nyt porauksen ja uutta kalua sisälle, männät ja laakerit varmasti, muusta ei voi vielä tietenkään sanoa. Rahaa tuossakin palaa vähintään pari tonttua, eikä välttämättä riitäkään. Vaihtoehtoja pitää tutkia, kuten 351w, jos sillä ei kerkeä niin aina on vaihtoehtona 393, isolohkoa ei tuohon saa suomen lakien mukaan jos tekee, mutta naapurimaiden käytännöllä kyllä, mutta sitten sitä ei enää suomeen kilvitä takaisin. Olishan 514:stakin aika hauska

Re: 302->351w foxiin?
Lähetetty: 07 Elo 2006, 18:47
Kirjoittaja Fastback
[quote="Aku_81"]
Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:05
Kirjoittaja Mexico65
Uusi on uusi ja vähän jäykkä ja kankea, vaatii sisäänajon ja kaikkea opettamista. Vanha on heti vähän vetreämpi ja osaa kaikki temput, mutta saattaa väsähtää aiemmin.
Niin kuin tällä palstalla on jo paljon puhuttu. Ei koneen koko tai laatu ole este tehoille.
Lisää kuutiotuumia
Lisää painetta imupuolelle
Lisää happea poltonaineeseen
Lisää kierroksia koneeseen
jne. jne...
Monesti suurin este on raamit mihin kone laitetaan.
Jarrut, kytkin, vaihteisto, kardaani, perä, kori, jäähdytys jne.
Olet tilanteessa jossa joutuu tekemään päätöksen.
Mitä swappi muutos 351W maksaa verrattuna 302 kone remppaan.
Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:24
Kirjoittaja Aku_81
Mexico65 kirjoitti:
Monesti suurin este on raamit mihin kone laitetaan.
Jarrut, kytkin, vaihteisto, kardaani, perä, kori, jäähdytys jne.
Olet tilanteessa jossa joutuu tekemään päätöksen.
Mitä swappi muutos 351W maksaa verrattuna 302 kone remppaan.
Jarrut vastaavat kuin aerofoksissa.Edelliset 10" vaihdettu 11":n ja lincolnin jarrusatulat. Korissa jäykisteet.
Kytkin ja vaihteisto menee joka tapauksessa uusiksi teki kummin hyvänsä. Perään ehkä uusi välitys joka tapauksessa.
Konerempan hintaa täytyy vielä laskeskella ja vertailla ja miettiä mitä loppujen lopuksi 351w-tykötarpeineen tulee maksamaan. Öljypohjan joutuu vaihtamaan 351:n ja laturin ja o-tehostimen raudatkin on hakusessa, kuulemma crown victorian kävis mutta täällä ei niitä romiksilla ole liiaksi

Lähetetty: 07 Elo 2006, 21:51
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Niin kuin tällä palstalla on jo paljon puhuttu. Ei koneen koko tai laatu ole este tehoille.
Lisää kuutiotuumia
Lisää painetta imupuolelle
Lisää happea poltonaineeseen
Lisää kierroksia koneeseen
jne. jne...
Monesti suurin este on raamit mihin kone laitetaan.
Jarrut, kytkin, vaihteisto, kardaani, perä, kori, jäähdytys jne.
Eihän se este ole, mutta käyttömukavuus voi tulla eteen jossain vaiheessa. Mielummin ajaisin 700 hv 514 cid moottorilla jossa huipputeho on 6500 rpm kuin 700 hv 289:llä jossa huipputeho 9500 rpm tai ylitse. Käyttötarkoituksen mukaan nämä tulee valita ja suunnitella.
Kierrosten nostaminen on tosiaan vaihtoehto ja siinä tulee monia hyviä puoliakin kuten matalat lohkot, lyhyemmät tönärit jne mutta jossain se raja tulee tavallisella pulliasella että mihin kierrokset tulee rajoittaa vai onko jonkun mielestä edullista rakentaa luotettava korkealla kiertävä motti?
Voimalinjan suunnittelu on yksi parhaista rakentamisen vaiheista.
Lähetetty: 07 Elo 2006, 23:16
Kirjoittaja mussette
Uusi on uusi.

Viime talven 351W rempassa vanhaa jäi vain lohko joka valittiin todella huolella. (Yksi lohko jopa heitettiin täydellisen koneistuksen jälkeen roskiin piste syöpymien takia.)
Koneesta tuli tehokas, kallis ja hyvä. Kävi vain niin että öljyt ja vedet meni sekaisin. Nyt on kasa harmaassa mönjässä olevia osia pitkin autotallin lattiaa. Paskinta hommassa on se että selvää vuoto kohtaa ei löydy vaikka kannet ja jakokoppa on irroitettu. Nyt epäilykset kohdistuu lohkoon (ainoaan vanhaan osaan). Onko porukoilla hyviä keinoja lohkon halkeamien hakemiseen jollei taskulappu ja vesi riitä?
Lähetetty: 08 Elo 2006, 17:24
Kirjoittaja Fastback
Voi pahuksen pahus. Jos säröä tms. ei löydy niin
http://www.prodrag.net/ auttaa. Sorosen Pertillä ko. tiimistä on pääsy ultaäänilaitteisiin, joten eiköhän sillä särö löydy tai viimeistään magneettijauheella.
Suora linkki:
http://www.prodrag.net/tarkastus.html
Lähetetty: 08 Elo 2006, 17:34
Kirjoittaja harmi80
Ei varmaan sua nyt lohduta, mutta mulla olis Ylivieskassa kaverilta saatuja särötarkastuslitkuja. Eli tunkeumaneste+"kehite", pari sprayputelia kumpaistakin. Jos tarvis on vielä muutaman viikon päästä, niin niitä saa kyllä ihan ilmaiseksi läträtä.
Lähetetty: 08 Elo 2006, 18:47
Kirjoittaja mussette
Kiitoksia vinkeistä. Molempia voisi kokeilla vian paikallistamiseksi. Pitää vaan kerätä uusi motivaatio ja tukku euroja jotta saa asian hoidettua ja samallahan sitä konetta voi hieman piristääkkin. Kerettiin sentään dynottaa, joten vertailu käppyrät uutta varten on. On se kesä ensi vuonnakin
