Sivu 1/1
kromivanteen kunnostus
Lähetetty: 30 Kesä 2006, 21:59
Kirjoittaja 65HT
Mitenkäs tuommonen huonokuntoinen kromivanne. Saako siitä hiekkapuhaltamalla ja maalaamalla hyvät? Miten se kromin poispuhaltaminen, onnistuuko?
Lähetetty: 01 Heinä 2006, 01:02
Kirjoittaja pee5
Täytyy käyttää kromaamolla krominpoistossa jos kyse on 60-70 luvun vanteista. Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
Lähetetty: 01 Heinä 2006, 05:04
Kirjoittaja JaniC
Lähetetty: 01 Heinä 2006, 13:28
Kirjoittaja 94GtMustang
Mun ooppelissa ruostu jopa kromipölykapselit..

Lähetetty: 02 Heinä 2006, 16:39
Kirjoittaja Jukka
pee5 kirjoitti:Täytyy käyttää kromaamolla krominpoistossa jos kyse on 60-70 luvun vanteista. Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
Eikö hiekkapuhallus pelkästään riitä?
Jos ei riitä,niin miksi?
Lähetetty: 03 Heinä 2006, 21:47
Kirjoittaja ROKI
Kyllä riittää jos on kunnon puhallus vehkeet, kaikki irtonainen kromi lähtee ja loput pysyy mitkä ei irtoa. Kun kerran noilla minunkin keskikoon vehkeillä onnistuu, saatikka niillä isoilla vehkeillä sitten. Kun viellä puhaltaa karkealla kvartsihiekalla niin on suorastaan ihme jos ei puhdistu.
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 08:25
Kirjoittaja 65HT
Pitänee kokeilla puhaltaa ja katsoa mitä tulee. Tarvittaessa sitten miettiä myöhemmin muita keinoja.
Kiitos vastaajille.

Lähetetty: 06 Heinä 2006, 00:27
Kirjoittaja pee5
Ei riittänyt 1300 l/min kompuran tuotto 60-luvun saksan Fordin vanteen krominpoistoon, piti hioa puhalluksessa rispautuneita kromireunoja laikalla tasaisemmaksi. Eli tuli huonompi kun ennen puhallusta. Oli muuten tosi paksu kromikerros. Oliskohan auttanut toisenlainen hiekka, tämä taisi olla 0,6-1,2mm tai jotain sinnepäin.
Lähetetty: 11 Heinä 2006, 22:49
Kirjoittaja ROKI
Ei varmasti riitäkkään tuotot, pitäis olla 3 kuutiosta ylöspäin että riittää tehot. Tavallisella hiekalla ei pidä yrittääkkään, vaan kvartihiekalla 0,6-0,9 tai 0,9-1,2 olis sopivat karkeudet, ja jos epäilee että ei lähde, hioo ennen puhallusta ja puhaltaa sitten vasta tulee siistimpi jälki.