Sivu 1/1

-95 Gt ravistaa vaihtaessa

Lähetetty: 29 Kesä 2006, 19:37
Kirjoittaja Petteri
Vikaa on vaikea selittää ja selvittää mutta apua joka tapauksessa kaivataan! :shock:
Rauhallisesti vauhtia lisätessä automaatti kun vaihtaa isomalle tuntuu voimakas ravistus laatikko - kardaani - perä alueelta. :evil:
Kovaa kiihdytettäessä ravistusta ei tule.
Laatikko- ja peräöljyt vastavaihdetut, eikä korjaantunut sillä.

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 11:26
Kirjoittaja veekoo
Liikaa löysiä kardaanissa? Tasapainotus, jos tekee vaan tietyllä nopeudella? Meinaan jos reilusti kiihdyttäessä se menis sen ravistusnopeuden ohi nopeammin jne.. Ootko kattonu alle jo? Jos siellä on vaan jotain p**aa välissä?

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 13:15
Kirjoittaja 94GtMustang
Melkein veikkaisin että kyseessä on yleinen tyyppivika "TCC shudder".
Eli turbiinilukko luistaa laatikon vaihtaessa. Koitappa painaa kevyesti jarrua heti kun ravistus alkaa. Jarrun painaminen vapauttaa turbiinilukon eli jos ravistus lakkaa niin turbiini on sökö. Itse vaihdoin juuri samaisesta syystä turbiinin omaan musseen.

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 21:38
Kirjoittaja Petteri
Kardaanin ja kaikki välykset tsekkasin, mun mielestä kaikki ok!
Alkaa jäljet johtamaan kuitenkin kohti laatikkoa... :twisted:
Oliko muuten kallis turbiini?

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 22:46
Kirjoittaja 94GtMustang
Petteri kirjoitti:Kardaanin ja kaikki välykset tsekkasin, mun mielestä kaikki ok!
Alkaa jäljet johtamaan kuitenkin kohti laatikkoa... :twisted:
Oliko muuten kallis turbiini?
EdgeRacing Converters -puljun "mild street edge" maksoi itse tilaten kokonaisuudessaan noin 400€. Hinta oli 390$, mutta on niitä paljon halvempiakin.
Ajattelin ottaa vähän paremman jos joskus riittää rahaa koneen piristämiseen.. 8)
Tyhjensitkö muuten turbiinin öljynvaihdon yhteydessä? Mulla autto hetkeksi öljynvaihto tuohon ravistukseen. Vanha oli kyllä aikamoista kuraa edellisen omistajan jäljiltä.

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 18:03
Kirjoittaja Petteri
Ei tullut turbiinia tyhjennettyä, pitää koittaa vielä sitä konstia!
Nyt viikonloppuna kun ajelin, niin tuntui pidemmän reissun ja parin kunnnon "vedätyksen" jälkeen tärinät ja jurinat rauhoittuvan... Voisko kuitenkin olla tukos tms. :?:
Kelit olis komeet eikä malttais millään mennä pajalle :!:

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 18:23
Kirjoittaja 94GtMustang
Petteri kirjoitti:Ei tullut turbiinia tyhjennettyä, pitää koittaa vielä sitä konstia!
Nyt viikonloppuna kun ajelin, niin tuntui pidemmän reissun ja parin kunnnon "vedätyksen" jälkeen tärinät ja jurinat rauhoittuvan... Voisko kuitenkin olla tukos tms. :?:
Kelit olis komeet eikä malttais millään mennä pajalle :!:
Oireet ovat ainakin täsmälleen samat kuin itselläni.. Eli jurinaa ja täristystä laatikon vaihtaessa kolmosta. Koititko sitä jarrukikkaa?

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 11:01
Kirjoittaja Petteri
Joo, kiusasin Lahden helteessä mustia oikein huolella...
Kyllä tuntuu selvästi helpottavan kun lähtee öljyt kunnolla kiertoon! Jarruakin kokeilin ja kyllä se vähän juritukseen auttoi mutta suurempi apu tuli kun veti moottoritien rampista motarille kaikki vaihteet läpi kahlaten ja kierrokset tapissa... Loppunopeus oli sopiva!
Tämän toistoja 3-4kertaa ja laatikko pelasi aivan eri tavalla :)
Nyt pitää vaihtaa taas öljyt... Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 11:48
Kirjoittaja 94GtMustang
Petteri kirjoitti: Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:
Turbiinin kotelossa on kuminen tulppa jonka alta löytyy tyhjennysproppu.
Moottoria pitää todennäköisesti pyörittää jotta sen saa näkyviin. Kampiakselin päästä saa pyöritettyä avaimella, jos omaa tarpeeksi ison hylsyn.

Lähetetty: 10 Heinä 2006, 10:34
Kirjoittaja Arto65FB
Petteri kirjoitti: Nyt pitää vaihtaa taas öljyt... Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:
Jos teetät öljynvaihdon, niin mainitse erikseen, että turbaanikin on tyhjennettävä. Normaalisti vaihdetaan vaan puolet öljystä, eli laatikon pohja otetaan vaan pois ja lasketaan ne öljyt veks.

Lähetetty: 10 Heinä 2006, 12:31
Kirjoittaja 94GtMustang
Arto65FB kirjoitti: Jos teetät öljynvaihdon, niin mainitse erikseen, että turbaanikin on tyhjennettävä. Normaalisti vaihdetaan vaan puolet öljystä, eli laatikon pohja otetaan vaan pois ja lasketaan ne öljyt veks.
Sieltä laatikon pohjasta ei saa ihan puoliakaan pois. Valve body:n (mikälie suomeksi?) kun löysää niin tulee pari litraa lisää öljyä pois. Tosin siin pitää avata 24 pulttia et se on suht kova homma parin litran tähden.

Lähetetty: 11 Heinä 2006, 21:17
Kirjoittaja Petteri
Joopa joo.Tässähän oli nyt käynyt niin että kaveri jonka vaihtoi latikkoon öljyt, ei ollut puheistaan huolimatta turbiinin öljyjä osannut vaihtaa... Ikävä kusetuksen yritys :twisted:
Tänään 200km lenkki eikä "turbaani" jyrissyt yhtään... Ota näistä selvää :shock: