Sivu 1/2

Vinkkejä nopeasti kiitos(vika korjattu)

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 12:05
Kirjoittaja Juselius
Tänään aamulla foxi ilmoitti olevansa viallinen. Vastaavaa vikaa ei ole aiemmin ollut. Edellisenä päivänä pesin ja vahasin auton. Konepelti tietenkin kiinni, enkä pessyt moottoria. Illalla kaikki toimi niinkuin pitikin.
Aamulla käynnistettäessä startti pyöri iloisesti mutta auto ei käynnistynyt. Hetken kuluttua uusi yritys ja kaikki toimi moitteetta. Ajaessa ei mitään outoa. Seuraavan kerran käynnistäessä sama juttu, paitsi että parin sekunnin käynnin jälkeen sammui. Liikennevaloihin jarruttaessa sammui kesken jarrutuksen ja lähti taas avaimesta heti käyntiin. Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä ensimmäisenä hakemaan? Musti on siis -88 GT

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 13:04
Kirjoittaja JaniC
Oliskohan sytytysennakko pielessä?

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 14:12
Kirjoittaja Foxy Lady
Mulla on -88 GT ja viime kesänä jäin työpaikan pihaan kun jakajassa oleva moduuli sanoi työsopimuksensa irti yksipuolisesti. Moduulin vaihdon jälkeen ei ongelmia. Starttausyritykset tosiaan oli ihan normaaleja, vaan ei pysynyt käynnissä. Vika ilmeni kun olin lähdössä töistä ja käynnistin auton. Rupattelin ulkopuolella ja auto sammui. Ei enää käynnistynyt. Silloin vaihdettiin tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä ja puola. Viimeisenä keksittiin tuo moduuli.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 14:36
Kirjoittaja Juselius
Jos se tuosta työpaikan parkista vielä lähtee käyntiin niin kaverilta onneksi löytyy voortin vikakoodi purkaja, kunhan sinne asti pääsisi.. Sillä ainakin pääsee jäljille.
Foxy Ladylle kiitos vinkistä!
Tuo on just ärsyttävintä, että siinä vaihtelet osan jos toisenki ja rahaa palaa kun vika on jossakin ihan toisaalla. Sytkän osia on tarkoitus kyllä uusia mutta sitä ei ole tälle kuukaudelle budjetoitu! Niin kauan kun ei tiedä missä vika niin ketutus on sietämätön.
:x :evil:

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 15:08
Kirjoittaja 91GT
Noita vikakoodeja voi tarkistella itsekin. Tuolla on ohjeita ja koodien selitykset.

http://fordfuelinjection.com/?p=13

voorti simahtaa...

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 15:12
Kirjoittaja Sulkava
mulla 302 ruiskukone sammui mystisesti kostealla ilmalla ja EI sitten käynnistynyt ennenkuin antoi seisoa puoli tuntia..kerran seisotin :oops: pressanlinnan edessä ku simahti siihen -- onneksi oli vartiomiehet passissa niin ei kukaan pöllinyt bilikkaa.

VIKAA EI LÖYTYNYT moduulit ja kaikki tutkittiin -- sitten vaihdoin kaikki tulpan ja puolan johdon jakajan kannen ja sumutun kaikkiin sitä elektromniiikka suojalakkaa -JA vot taas pelitti eikä oo kertaakaan enää simahtanut vaikka koneen pesee pesurilla :D
eli mystisiä nuo voortin sähköt ovat...

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 10:54
Kirjoittaja Juselius
Perjanaina testailtiin tuleeko koodeja. Seuraavanlaiset löyty:
67 (o): Clutch switch open, AC left on, transmission in gear.
91 (r): EGO sensor voltage always lean, bank #2
94 (r): Thermactor Air System problem on bank #2.
Ensimmäinen liittyy ilmeisesti siihen, että cruise ei toimi, herjaa siis kytkimen anturia. Toinen viitta happianturiin.
Tuo viimeinen koodi aiheuttaa harmaita hiuksia.
Amöriikan foorumeilla moni puhui EGR:n putsailuista yms. Eli jonkinmoista ilmavuotoa?
Ilman noita koodeja oireiden perusteella useampi oli uusinut bensapumpun ja se oli auttanu tuohon kummaan sammahteluun. Eli selityksenä oli, että bensapumppu lämpenee ja rupeaa katkomaan. Lisää bensaa, joka siis toimii jäähdyttimenä tai odota kunnes jäähtyy taas toimii. Uudella osalla kuntoon.
Kertokaahan hyvät klubilaiset kommentteja.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 11:20
Kirjoittaja Vee8
EGO lean viittaa laihaan seokseen, voi olla bensapumpussa vika. Ainakin Broncoon auttoi kun herjasi tuommoista. EGR putsi voi auttaa tuohon viimeiseen, ylin valittaa ilmastoinnista, tuskin kayntiin vaikuttaa.

Lähetetty: 23 Heinä 2006, 17:47
Kirjoittaja Juselius
Vaihdoin Bensapumpun. Vaihdon jälkeen veto on yläkierroksilla ihan eri luokkaa. Matalammillakin kierroksilla tuntuu niinkuin olisi tullut vääntöä lisää. Pumppu on pykälää vakiota isompi (110lph). Volttimittarikin rupesi pysymään oikeilla asteikoilla. Ennen vaihtoa oli koko ajan hieman alakantissa.
Alkuperäinen vika ei kuitenkaan poistunut :!: :?: :? Eilen liikennevaloihin jarrutelessa auto sammui.
Pienen testailun jälkeen huomasin, että tuota sammahtelua ja volttien laskemista tapahtuu heti reilumman polkaisun jälkimainigeissa. Normaaliajossa ei mitään ongelmaa siis. EGR:ää en ole vielä putsannut. On jämähtänyt totaalisen kiinni imusarjaan. Läppärunkokaan ei ota lähteäkseen ainakaan vapaaehtoisesti. Pumpun vaihto oli joka tapauksessa tekemisen arvoinen juttu.
Vinkkejä otetaan edelleen vastaan. En haluaisi lähteä pelkän arvailun vuoksi jokaista osaa uusimaan.

Lähetetty: 23 Heinä 2006, 22:40
Kirjoittaja JaniC
91GT kirjoitti:Noita vikakoodeja voi tarkistella itsekin. Tuolla on ohjeita ja koodien selitykset.

http://fordfuelinjection.com/?p=13
Miten joku voi ymmärtää noita ohjeita? Mä en ainakaan ymmärrä! :? Englantia kyllä osaan! :lol:

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 09:06
Kirjoittaja Juselius
Kaverilla on ihan oikea koodin lukija. On muutenkin hyvin tarkasti pienimpääkin asiaan vihkiytyvä ingenjöör, pääsin siis hyvin helpolla. Ei tarvinut itse lähteä keksimään koodaria uudestaan. Tarkoitan sanoa, että noita ohjeita katsomalla meni itselläkin sormi suuhun kerran jos toisenkin.

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 10:27
Kirjoittaja 91GT
Tossa vielä kytkennät.
http://www.my5oh.com/forum/viewtopic.php?t=190

Koodien otto on helppo homma. Niitten selityksien kanssa voi olla vaikeampaa. Erinäisiä antureiden lyhennyksiä yms piisaa. Jenkkilän foorumeilla on paljon keskusteluita vikakoodeista ja mitä ne tarkoittavat.

Itsellä vilkkui check engine valo epämääräiseti. Otin koodit ja ne viittasi egr:ään. No vaihdoin venttiilin ja anturin ja vilkkuminen loppui.
Tämä oli kyllä helppo vika korjata. Eikä sitä ajossa huomanut että jotain oli tehty. toi vikavalo vaan häiritsi.

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 11:02
Kirjoittaja ac5
Laturi kunnossa?Voi kuumana alkaa voltit putoamaan ja saa myös erilaisia häiriöitä aikaiseksi.

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 13:00
Kirjoittaja Juselius
Laturi on uusittu jokunen kk sitten. Vika näkyy volteissa vaikka olisi kylmä kone.

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 12:01
Kirjoittaja 81 Foxbody
Juselius kirjoitti: 91 (r): EGO sensor voltage always lean, bank #2
94 (r): Thermactor Air System problem on bank #2.
Eikös tuo 94/ TAS viittaa siihen että kattiin/pakoputkistoon ilmaa pumpaavassa systeemissä olisi vikaa, siellä on kai joku solenoidi tai anturi joka on ottanu herneen nenäänsä?
91... liekkö perinteisesti että nyt on #2 puolen lambda sanonu työsopimuksen irti? Jos mahdollista niin vaihda lambda anturit puolelta toiselle ja katso seuraako vikakoodi anturia.