Sivu 1/2
Fox-mustista kysyttävää
Lähetetty: 15 Elo 2004, 21:41
Kirjoittaja Aku_81
En ollut ihan varma mihin alueelle tämä kuuluisi, mutta erästä ´79 cobraa olen katellut, muutamasta tiedosta olisin kiitollinen.
Kuuluuko cobraan erilainen keulamerkki kuin muihin musteihin?
Onko jarrupäivitys hankala homma, vakiojarrut ovat aika pienehköt ja tarkoitus pysyä ehkä kuitenkin 4-pulttisissa pyörännavoissa kun uudemman mustin 16"vanteet olis jo alla.
Ja minkälainen homma on vaihtaa nelilovisen laatikon tilalle viisipykäläinen, kardaani varmaan myös uusiksi? Ja kasistahan on tietty kyse
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h

Re: Fox-mustista kysyttävää
Lähetetty: 15 Elo 2004, 22:29
Kirjoittaja veekoo
Aku_81 kirjoitti:
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h

Uh. Kai se sentään on 120mph? Tai ainakin 140kmh (85mph)? Kannattanee vilkaista ennenkun joku pandavärinen mondeo lähtee peesaamaan siniset, vilkkuvat kattotelineet päällä..

Lähetetty: 15 Elo 2004, 23:07
Kirjoittaja GT-350
79-81 Cobrassa on samanlainen keulamerkki kuin muissakin, 82 GT:hen tuli sellainen hieno (?) mustataustainen merkki (mikä on erään Tampesterissa majailevan mustan 79 Cobrankin keulilla).
Jarrut käy uudemmasta Foxista: satulat, levyt, spindelit...
Lootapäivitys; vaatii tukun rahaa että saa T5:n, kytkinkoppineen jne. Kannattanee adoptoida jostain myöhäisemmästä Foxista kaikkineen, eli kytkinkoppa, kytkimen hilut, loota, kardaani, ehkä lootan alle crossmember.
Nopeusmittarin paikalle on olemassa ihan Fordiltakin lähtöisin enemmän näyttäviä, mutta saattaa olla kalliita markkinoilla. Itse ajelen tehtaan jäljiltä olevilla mittaristoilla niin kauan kunnes raaskin laittaa Autometerit kiinni.
Re: Fox-mustista kysyttävää
Lähetetty: 16 Elo 2004, 19:12
Kirjoittaja Aku_81
VeeKoo kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h

Uh. Kai se sentään on 120mph? Tai ainakin 140kmh (85mph)? Kannattanee vilkaista ennenkun joku pandavärinen mondeo lähtee peesaamaan siniset, vilkkuvat kattotelineet päällä..

Muistaakseni 120km/h tai jotain 75mp/h mutta sehän ei ole toiminut yli kymmeneen vuoteen mitä herralla auto on ollut kun sen myynyt autoliike ei vieläkään ole lähettänyt mittarinvaijeria

Eikä kuulemma tarttee kun tietää että noin 2krpm nelosella on noin satku ja 4krpm on 200, kokeiltu lentokentällä

Ja jos sillä nyt yhden reippaan ohituksen tekee niin se mittari alkaa hakata rajoitintappia vasten ja sitten ehkä mittari on entinen ja ehkä jo onkin minkätakia mittarinvaijeria ei ole.
Re: Fox-mustista kysyttävää
Lähetetty: 17 Elo 2004, 10:33
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:En ollut ihan varma mihin alueelle tämä kuuluisi, mutta erästä ´79 cobraa olen katellut, muutamasta tiedosta olisin kiitollinen.
edit. minkälainen homma asentaa sellainen nopeusmittari mikä käy alkup.paikalle ja näyttää suurempiakin lukemia kuin 120km/h

Onkohan kyseessä varmasti Mustang Cobra?
Ainakin meidän perheen Cobrassa mittari riittää 140 mph asti.
Käytiin keväällä ihmettelemässä erästä 2,3 Turbo Cobraa ja muistaakseni siinä olisi ollut kilometrimittari joka riitti yli 200km/h.
Lähetetty: 17 Elo 2004, 18:08
Kirjoittaja Aku_81
Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Lähetetty: 17 Elo 2004, 22:53
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Ok.
Meidän Cobra on Suomiauto.Hiukan ihmetyttää kun siinä kuitenkin on mailimittari.
Ne jarrut tosiaan on aika onnettomat.
Normaaliajossa ne kyllä riittää mutta rata-ajoon ne eivät sovellu.
Lähetetty: 18 Elo 2004, 18:20
Kirjoittaja Aku_81
Jukka kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:Pitäisi olla, saksasta tullut lähes uutena suomeen, tiedä sitten onko ollut ennen vielä jenkeissä joissain osavaltioissahan silloin oli naurettavat nopeusrajoitukset joten? Autossa on sisustassa kaikki cobra-merkit ja tekniikan pitäisi olla alkuperäinen(pienin muutoksin) jollei 80-luvulle ole jo vaihdettu...
Ok.
Meidän Cobra on Suomiauto.Hiukan ihmetyttää kun siinä kuitenkin on mailimittari.
Ne jarrut tosiaan on aika onnettomat.
Normaaliajossa ne kyllä riittää mutta rata-ajoon ne eivät sovellu.
Mittari on kilometri/mailimittari. On ollut omistajan kanssa puhettakin että jarrut on aika onnettomat "kovaan ajoon" ja näkeehän sen silmälläkin ettei kovin kummoset ole 1400 kiloa painavaan autoon.
Lähetetty: 18 Elo 2004, 22:38
Kirjoittaja Jukka
Onko muuten kyseisessä yksilössä Cobrateippaus?
Mulla on ihan omakohtaisia kokemuksia noista onnettomista jarruista viime vuodelta Botniaringiltä.
Jos autossa on hinta/laatusuhde kohdallaan niin osta pois kuljeksimasta.
Lähetetty: 19 Elo 2004, 21:34
Kirjoittaja Aku_81
Hinta olis kohdallaan ja kaupoista sovittu kunhan rahatilanne on kohdallaan, töistä riippuen ensi kuussa tai jos ostais itelleen joululahjaksi. Ei ole cobra-teippausta ja tuskinpa sellaista hankkisinkaan, ehkäpä tämmöinen keulapala kiinnostais
http://www.foureyedpride.com/phpBB2/alb ... pic_id=146
siis saakohan noita muuten kuin käytettynä?
Muuten mahtuukohan alkuperäisten 3-puolaisten trx-(vaimikäsenytoli)vanteiden sisään suuremmat jarrut, jos joskus muuttais ihan alkuperäisen näköiseksi.
Kyseisestä autosta periaatteesta mukavia muistoja, eka jenkki minkä kyydissä pienempänä(back to early 90´s) ollut ja millä ajanut.
Lähetetty: 25 Elo 2004, 22:50
Kirjoittaja Jukka
Lähetetty: 29 Elo 2004, 20:58
Kirjoittaja Aku_81
Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto

Lähetetty: 31 Elo 2004, 21:53
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto

Pony on perehtynyt noihin earlyfoxeihin paremmin kuin minä mutta...
Jostain muistelisin lukeneeni tai kuulleeni että kaikki nuo varhaiset Cobra Foxit olisi varustettu Ford Motorsportin mittaristolla?
Ne vakiopenkit eivät ole mitkään huippuhyvät jos niitä vertaa myöhäisemmän GT Foxin penkkeihin.
Eihän nuo GT Foxin penkitkään huiput ole mutta iso askel parempaan suuntaan kuitenkin.
Tuo perä lienee 8.8?
Takapenkille mahtuu lastenistuin hyvinkin mutta huonona puolena on pelkkä lantiovyö.
Lähetetty: 31 Elo 2004, 22:38
Kirjoittaja GT-350
Jukka kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:Tänään kattelin autoa tarkemmin ja mittari ylsi 85mph, vakiopenkit vaihdettu late-fox avon penkkeihin joita siirretty viitisen senttiä taaksepäin että pitkä mies mahtuu paremmin ajamaan, samasta autosta myös 8" lukkoperäkin. Kaikki tuntui hyvin olevan kohdallaan niin että eiköhän syksyn aikana kaupat tulla tekemään, kunhan työtilanne selviää. Hyvin tuntui toimivan ja näytti takapenkillekin lastenistuimet mahtuvan, todellinen perheauto

Pony on perehtynyt noihin earlyfoxeihin paremmin kuin minä mutta...
Jostain muistelisin lukeneeni tai kuulleeni että kaikki nuo varhaiset Cobra Foxit olisi varustettu Ford Motorsportin mittaristolla?
Ne vakiopenkit eivät ole mitkään huippuhyvät jos niitä vertaa myöhäisemmän GT Foxin penkkeihin.
Eihän nuo GT Foxin penkitkään huiput ole mutta iso askel parempaan suuntaan kuitenkin.
Tuo perä lienee 8.8?
Takapenkille mahtuu lastenistuin hyvinkin mutta huonona puolena on pelkkä lantiovyö.
Mittarijuttu saattaa pitää paikkansakin, mutta faktaa ei ole täältäkään tarjolla. Tahkometri tosin pitäisi näyttää 8000rpm:ään saakka.
Cobrassa oli ns. high-back bucket seats = aikas kamalat. Nuo late-foxin penkit on sentään valovuoden paremmat jos niissä on tyynyt ryhdissään.
Perä ollut vakiona 7.5, 8.8 jos on vaihdettu uudempaan.
Lähetetty: 01 Syys 2004, 21:46
Kirjoittaja Aku_81
Ai että onko uudemmat foxin perät sitten 8.8 siis vakioperät? ja siis ihan nelipulttisilla navoillakin? Penkit on ryhdissään ja toista on korjattukin. Alkuperäispenkitkin taitaa olla tallella, trx-vanteiden vieressä
