Kysymys: Onnistuuko kumityynyjen vaihto autotallin lattialla vai vaatiiko nosturin yms
Moottorin kumityynyjen vaihto?
Moottorin kumityynyjen vaihto?
Forssan reissun jälkeen moottorin kumityynyt näyttävät pettäneen lopullisesti. Nyt eilen linnacruisingissa piti generaattori lähes jatkuvaa kolkotusta osuessaan sisälokasuojaan. Kumityynyt piti uusia vasta talvella,kun kone poissa nokalta. Ajokauden pitäisi kuitenkin vielä jatkua ainakin Ahveniston historic ajoihin asti.
Kysymys: Onnistuuko kumityynyjen vaihto autotallin lattialla vai vaatiiko nosturin yms
Auto 64½ musse 289 koneella ja 4v toploaderilla.
Kysymys: Onnistuuko kumityynyjen vaihto autotallin lattialla vai vaatiiko nosturin yms
Onnistuu, tunkilla kannattelet moottoria ja vaihdat puolen kerrallaan. Tietysti helpottaa jos saat auton nosturille tai nostat pukkien päälle.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Vertaile kumityynyt vielä pyödällä ennenkuin ähräät uudet paikalleen. Mulla jäi viime viikolla vertailu tekemättä ja tupelsin muutaman tunnin turhaan konetta paikalleen (kone oli kokonaan irti). Nappasin vain uudet osat paketista, kun oletin niiden olevan OK. Uudet tyynyt olivat 1/2" liian ohuet ja konetta paikalleen laskiessa ihmettelimme kun paketti olisi laskeutunut nätisti lattialle rungossa kiinni olevien korvakoiden välistä. Lopulta oikean paksuiset kumit saatuani kone laskeutui eilen paikoilleen. Valmistajalla lienee ollut työkaluissa/muotissa joku viba, koska uusiin oikean paksuisiin kumeihin on selvästi lisätty 1/2" kumia, jolloin paksuus on saatu oikeaksi.
Omani on -65 ja sama kumi menee 64 1/2:kin.
-Kari
Omani on -65 ja sama kumi menee 64 1/2:kin.
-Kari