Sivu 1/1
Lurautinko prkl väärät öljyt T5:een?
Lähetetty: 06 Kesä 2006, 06:53
Kirjoittaja Mussemaan
No nyt on uudet RedLine MTL:t lootassa, ja tietysti seuraavana päivänä
nettiä plärätessä huomasin että uudempaan neulalaakeroituun/kevlarsynkronoituun World Class lootaan pitää
ehdottomasti olla ATF:t eikä MTL:t. MTL on ilmeisesti nannaa NWC:lle, mutta ei uudemmalle T5:lle.
Ettei menis liian helpoksi, perimätiedon mukaan loota on vuodelta -85, eli silloin on ollut ilmeisesti musseissa molempia lootia, NWC ja WC.
Tägistä ei havaintoa...JR:lle en kehtaa joka päivä soittaa...

.
Mikä neuvoksi.
Miten tunnistan WC ja NWC lootien erot ulospäin?
Ja luonnollisesti asialla on tulenpalava kiire.
Kiitos
EDIT:
vasemmalla WC ja oikealla NWC plommit.
a) mistähänkohtaa laatikkoa löytyy? Ilmeisesti kytkinkopan sisältä jonne ei näe?
b) onko erona itse plommin muoto/materiaali ja/vai laatikon valu siinä ympärillä?

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 13:02
Kirjoittaja Arto65FB
Tuolta löytyy apua, jos tunniste-tagi on vielä kiinni
http://www.5speeds.com/t5/index.html
If the ID tag is missing, is there way to figure out what T-5 I have?
Yes, there are several ways to narrow down the ID. First is to check the shifter location. Mustang shifters are almost at the end of the tailshaft housing. Camaro shifters are right about the tailshaft bushing. Second is the input shaft size and splines, third is the date code on the main case and or top cover. GM T-5 have a 26 spline input shaft where the Fords are 10 spline. The V8 Ford T-5 have a .620” pilot bearing where as the 4 cylinder pilot is .590”. Fourth is the lower cluster bearing just under the front bearing retainer. Is it stamped steel or be molded bearing race. Stamp steel tells you it is a NWC where the molded race makes it a WC T-5.
Mutta eikös tuo laatikko ole uudelleen rakennettu ja silloin siellä voi olla eri sisuskalut kuin alunperin. Vaikka olisikin tagi kiinni, niin kannattanee siltikin selvittää laatikon todellinen olemus.
Lähetetty: 06 Kesä 2006, 13:23
Kirjoittaja Mussemaan
Arto65FB kirjoitti:Vaikka olisikin tagi kiinni, niin kannattanee siltikin
selvittää laatikon todellinen olemus.
Tägi hukassa.
Jos loota on alun alkaen NWC, niin on hyvin epätodennäköistä että akselit olisi muutettu neulalaakeroiduiksi. Ja nimenomaan nämä neulalaakerit pitäisi voidella ATF:llä.
Lähetetty: 06 Kesä 2006, 15:31
Kirjoittaja TomiKoo
Täysin epävirallisena amatöörikommenttina ilman Jyrin mielipiteitä ja ulkomuistista vuosien takaa sanoisin, että punaista ATF:ää sinne lirutettiin...
Tomi
Lähetetty: 06 Kesä 2006, 16:31
Kirjoittaja Mexico65
TomiKoo kirjoitti:Täysin epävirallisena amatöörikommenttina ilman Jyrin mielipiteitä ja ulkomuistista vuosien takaa sanoisin, että punaista ATF:ää sinne lirutettiin...
Tomi
Joo, aikaisemmin käytössä oli Mobil-1 ATF. Viime kesäksi sitten laitoin Redline MTL öljyt. Kuvittelin ko. öljyn sopivan T-5 WC laatikoon mutta sitä ei suositellakaan kyseiselle vaihteistolle. No laatikko toimi kesän karkeloissa ilman minkäänlaista murhetta. Mutta jos minulta kysytään asiaa uudelleen niin vastaus on, "käyttäkää omalla vastuulla".
http://www.moderndriveline.com/Technica ... istory.htm
One last piece of important information. ALL World Class T-5 use ATF oil and NOT heavy gear oil or Redline MTL! All NON-World Class T-5 use 70 wt gear oil. We recommend high quality Synthetic oil as it lasts a long time and over a larger operating temperature. It is important to change the oil in your transmission based on how you use the vehicle. If the vehicle is your daily driver then changing the oil every two to three years is fine. However, if the transmission sees regular track duty and pushed hard, then once or twice a year is in order. When we rebuild transmissions, we can tell when the oil has been changed often as the parts are much cleaner with less over all wear. There is no filter inside the manual transmission only a magnet at the bottom to pick up the metallic particles in the oil, the only metallic parts in a transmission is the gears or bearings.
Oil is cheap, transmissions are not!
Lähetetty: 03 Touko 2007, 20:43
Kirjoittaja MouTine
Hep hep hep! Vanha aihe ylös... Mikäs juttu tämä on? Vaihteisto öljyn vaihto tarvisi tehdä ja öljyjä ihmettelen. Helpoinhan olisi ajaa auto mihin tahansa tutulle pajalle ja käskeä lorottamaan perinteistä ATF:ää, mutta oon harkinnu tuota RedLinen MTL:ää. Eikö se nyt sitten sovikaan? Vai sopiiko sittenkin? Helvetin öljysirkus.
Auto on edelleen '96 Cobra. Vaihteisto T45, eikö?
Tästäkin jo etukäteen kiittäen...
Lähetetty: 04 Touko 2007, 07:30
Kirjoittaja Mussemaan
MouTine kirjoitti:Hep hep hep! Vanha aihe ylös... Mikäs juttu tämä on? Vaihteisto öljyn vaihto tarvisi tehdä ja öljyjä ihmettelen. Helpoinhan olisi ajaa auto mihin tahansa tutulle pajalle ja käskeä lorottamaan perinteistä ATF:ää, mutta oon harkinnu tuota RedLinen MTL:ää. Eikö se nyt sitten sovikaan? Vai sopiiko sittenkin? Helvetin öljysirkus.
Auto on edelleen '96 Cobra. Vaihteisto T45, eikö?
Tästäkin jo etukäteen kiittäen...
Mun T5:een tuli loppujen lopuksi RedLinen Racing ATF:t.
Ja laatikkohan on uudempi WC.
Lähetetty: 04 Touko 2007, 09:32
Kirjoittaja koppa
moderndrivelinen sivuilta löytyy ainakin suositus atf:stä t-45:lle:
Like T-5 and T-56 the T-45 uses ATF. We recommend Amsoil ATF.
http://www.moderndriveline.com/md_faqs/ ... l#02138242
Lähetetty: 04 Touko 2007, 09:40
Kirjoittaja MouTine
Justiinsa... Soittelin eilen HHP:lle ja kovin kehuivat RedLinen MTL:ää. Mitenköhän nyt sitten pitäis tehdä? Ajattelin vaihtaa öölit ennen lauantain Ahveniston piiskausta, mutta taitaa jäädä myöhemmälle kun ei osaa päättää.
Lähetetty: 04 Touko 2007, 10:28
Kirjoittaja Mussemaan
Muistelen että kun jurvan ratapäivillä HHP:n poikien kanssa poristiin, niin he olivat selvittäneet että RL:n MTL todellakin käy ja kelpaa ainakin T5:een.
Mulla ei ole mitään syytä epäillä heidän tietojaan, ehdin vaan hommata ne Racing ATF:t ennen juttutuokiota.