Sivu 1/2

Vesiletkun vaihtaminen

Lähetetty: 13 Elo 2004, 08:03
Kirjoittaja TanjaV8
Terve!
Auttaisko joku tietämätöntä? Eli pitäis vaihtaa vanha vesiletku uuteen, mutta missä kohtaa se "pikkusyyläri" sijaitsee??(`64 ht)
Toisinsanoen, mitä tulee irroittaa ja mistä päästääkseen siihen käsiksi? Sisäpuolella on joku "koppa" tuuletusluukun vai mikä lie vieressä, tuleeko se irroittaa vai?

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:07
Kirjoittaja Kimi
TanjaV8, melkein ostaisin sinuna Shop Manualin - säästää paitsi hermoja, niin myös miljoona pientä 'väänt-KRÄKS-oho-klipsiä'.

Se lämppärin kennoston irroittelu on yksi äklöimpiä hommia, varmista samalla, ettei sitä tarvi vaihtaa/korjauttaa while Your at it.

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:35
Kirjoittaja TanjaV8
Joo...niin varmaan pitänee tehdä.Tätä vähän pelkäsinkin, ettei oo mikään "pikku" juttu vaan.Nyt siihen laitettiin joku välikappale(?) uuden ja vanhan välille, eli murtunut kohta saatiin veks.Mutta...mikä toi "Shop Manual" on??

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:53
Kirjoittaja Make67
ShopManual on ns. huolto-opas jota "merkkihuollon" pojat käytti/käyttää kun auto tuodaan huoltoon tai korjaukseen. Manuaalista löytyy seikkaperäiset kuvat ja tiedot kustakin vuosimallista. Lähes aina pakko-ostos jos meinaa edes vähänkin itse autoonsa ropelioda.
Amacon.com on yksi paikka josta vuosimallikohtaisen kirjan saa ja kotimaisista ainakin Alfamer myy niitä.

Make

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:54
Kirjoittaja Kimi
Shop Manual on korjaamokäsikirja, paksu teos jossa asiat selostetaan yleensä hyvinkin seikkaperäisesti. Niitä voi tiedustella esimerkiksi Alfameristä.

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:55
Kirjoittaja Kimi
Nopee palsta...

Lähetetty: 13 Elo 2004, 09:59
Kirjoittaja Make67
Nopee ja Hjuva......

Make

Lähetetty: 13 Elo 2004, 10:11
Kirjoittaja TanjaV8
Jep! Lisäsin listaan! (luulenpa, että tuun tartteen viel monta, monta... kertaa!) :roll:

Lämppärin kennon vaihto

Lähetetty: 13 Elo 2004, 11:03
Kirjoittaja Vieras
Omituista valitusta, mielestäni kennon vaihto oli yksi mukavimmista hommista! Johtuikohan siitä, että oli ensimmäinen virallinen uusi osa, jonka omaan musseeni pari vuotta sitten sain asennettua... ;)

Mielestäni kävi kuitenkin suhteellisen helposti. Istuin nätisti apparin penkillä ja kädet kojetaulun alta "kätilömoodilla" ja katselin siitä hanskalokeron kohdalta että mitä teen. Hanskalokeron pahvihan lähti lähes ensimmäisenä pois, kun pitäisi sterkat asentaa sinne piiloon.

Ne vaijerit onkin vaikeampi homma, itsekin pitäisi hommata uudet. Tietääkö joku onko niitä ihan virallisina valmiina oikean mittaisina oikeilla kiinnityspäillä? Rautalankaviritykset toimivat tosi huonosti.

Samalla kannattaa muuten tarkastaa tulipellistä läpivienti, ettei uusi letku hankaannu heti rikki. Sitten saakin ihmetellä vuotaako vesi siitä letkusta, vaiko vain tästä legendaarisesta tyyppiviasta, eli ilmanottoaukon ruostuneista kaukaloista... =)

Lähetetty: 13 Elo 2004, 12:10
Kirjoittaja Kimi
No well, en tiedä 64-66 mitoista, mutta ainakin 67-68 lämppärikotelon irroitus penkissä istuen vaatisi joko tolkuttoman pitkät ja notkeat yläraajat tai vaaleanpunaiselta Barbapapalta lainatut kädet.

Lähetetty: 13 Elo 2004, 12:44
Kirjoittaja Make67
Kimin kanssa täysin samaa mieltä.....Juuri kuukausi sitten lämppärikotelon ja flektin asentaneena. Auto -67 Mustang.
Oli muuten suorastaan TYÖLÄS homma. Mutta loppu hyvin kaik.....jne. En sanoisi asian vaikeutta valitukseksi, ainoastaan realiteettien tunnustamiseksi.

Lähetetty: 14 Elo 2004, 03:51
Kirjoittaja veekoo
TanjaV8 kirjoitti:mikä toi "Shop Manual" on??
Tuohonhan löytyy kilpaileviakin teoksia, kuten haynesi. Siinä ei sanota, että käytä ford-työkalua xyz, vaan että tunkkaa sillä ja sillä, koska pojat ovat purkaneet auton atomeiksi ilman erikoiskaluja.

Ihan vaan vaihtoehtona.. :wink:

Lähetetty: 16 Elo 2004, 16:38
Kirjoittaja Antti66HT
Itse, otin koko laatikon ulos. Sai sen kunnolla putsattua ja tiivistettyä samalla. Ihan mukava homma.

Lämppärin vaihto

Lähetetty: 17 Elo 2004, 09:34
Kirjoittaja Poro
Niin, ja kun opetellaan tätä loggautumista, niin tuo edellä oleva Guest -kommentti oli minun. Tosiaan '66 -mallissa oli suhteellisen helppo homma. Uutta legoa vaan sisään ja hyvin lämmittää nykyään. Ainoa vaan, että ne putket on minne sattuu -ja myös missä sattuu- kunnossa. Samoiten pitäisi saada ne vaijerit kuntoon, että saisi vähän suunnattua toivomaansa suuntaan sitä lämpöä.

Tsemppiä vaihtoon kuitenkin. (Niitä kiinnikeklipsuja kannattaa sitten seurata, kun niitä putoilee vielä vuosi vaihdon jälkeenkin lattialle) =)

Lähetetty: 08 Syys 2004, 09:39
Kirjoittaja Vieras
Kommentoikaahan muutkin tätä "haynesi-kirjaa". Odottaa mielenkiinnolla...