Sivu 1/2

ahtimen asennus ?

Lähetetty: 27 Touko 2006, 08:57
Kirjoittaja Sulkava
olisiko kellään kokemusta ahtimen asennuksesta ja käyttökokemuksia ?

302 kasiin ja 3,8 V6 koneeseen ?

Lähetetty: 27 Touko 2006, 11:08
Kirjoittaja Lauri
Minkälaista ahdinta olet suunnitellut? Asennukset (ja käyttökokemuksetkin) kuitenkin eroaa toisistaan aika paljon turbon, Rootsin/ruuvin ja keskipakoahtimen välillä.

kysessää lisätehon hankkiminen...

Lähetetty: 27 Touko 2006, 11:20
Kirjoittaja Sulkava
eli kaikki käy ! :) kunhan potkua tulee lisää kohtuullisin kustannuksin

Lähetetty: 27 Touko 2006, 17:47
Kirjoittaja Foxy Lady
Hassua... Mullakin kävi tänään mielessä ahdin ja sen asennus. Kävin jopa pientä palavaria asennuksesta tuossa "pajalla" jossa muutenkin teetän kaikki korjaukset. Taitaa ahtaminen olla hinta-/tehosuhteeltaan helpoin keino hummien lisäämiseen. Edukkaampaa se kuitenkin on kuin vapaasti hengittävän hummanlisäily tuohon +300 joukkoon... luulisin. Vapaasti hengittävään kun pitäisi vaihtaa nokka, kannet imusarja, kaasuläppäkotelo, ehkä suuttimet, pakosarjat... lista on lähes loputon.
Paras tulos olisi siinä, että jos vaikka ensin kunnostaa koneen iskuun ja sitten ynnää ahtimen kaveriksi. Eikä mene liiallisuuksiin ahtimen kanssa. Aina ei isoin ole se paras. :roll:

Lähetetty: 27 Touko 2006, 20:44
Kirjoittaja ROKI
Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia :!: .

Lähetetty: 27 Touko 2006, 20:57
Kirjoittaja Foxy Lady
ROKI kirjoitti:Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia :!: .
Harvinaisen oikeassa olet. Itse haaveilen lähinnä siksi, että tiedän sitten mitä teen, jos kone sanoo sopimuksensa irti. Toivottavasti sitä päivää ei tule lähivuosina.

Lähetetty: 27 Touko 2006, 23:08
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia
Juu, mutta siinä vaiheessa kun joka GTI mallista alkaa löytyä yli 200 hepoa lisääntyy pelko että alkaa jäämään jalkoihin. Kyllä aina on hyvä pitää ainakin 100 hepan kaula noihin 1/2 ja 3/4 moottoreihin, maksaa mitä maksaa.

ennakkoa ennakkoa..

Lähetetty: 28 Touko 2006, 11:53
Kirjoittaja Sulkava
eli kun noita erilaisia moottorivermeitä sattuu kohdalle -- niin että kannattaako ostaa turpo-ruuvvi kainaloon ja viiä kottiin...

siksipä kokemuksia kyselen jot poksahtaako koko pannu ekaan paineistettuun hurautukseen

voihan sinne takakonttiin liimata teetetyn Teippi-Ville tarran jossa lukee et "hel..tin noppee peli..." ja sit cruisailla rauhassa 8)

Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen... :o
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio.... :roll: :oops: :D

Re: ennakkoa ennakkoa..

Lähetetty: 28 Touko 2006, 15:27
Kirjoittaja musse67
Sulkava kirjoitti:Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen... :o
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio.... :roll: :oops: :D
Vortec, powerdyne, paxton ja mitä niitä onkaan, niin saa 5.0 koneeseen valmiita asennussarjoja. tulee vakio mottiin kaikki tarvittava mukana ja on simppeli homma laittaa. Aikaa saa tietysti kulumaan mutta kun ohjeiden mukaan laittaa, niin ei paha rasti.

Lähetetty: 28 Touko 2006, 21:08
Kirjoittaja Lauri
Ja maltillisilla ahdoilla varmasti kestää konetta avaamattakin. Tosin niitä ahtoja on ehkä liian helppo nostella myöhemmin... :)

Myös ruuviahtimia löytyy 5.0:aan valmiita settejä. Ja varmaankin turbojakin, mutta oma valinta olisi ruuvi, vaikka taitaa kallein vaihtoehto olla. Pääasia että ollaan ylipaineen puolella.

Lähetetty: 28 Touko 2006, 21:25
Kirjoittaja 200cid
REMMI-AHDIN MÄÄRÄÄ TAHDIN!!!!!! :twisted: :twisted:

Lähetetty: 28 Touko 2006, 22:02
Kirjoittaja HighPsi5O
Kunnon kansipahvit ja ARP:n pultit ylakertaan on aika minimi ahtamisessa. Ainakin 5.0:n rautakansien kanssa.. Turbon asennuksessa on jonkin verran enemman tyota, mutta toimiessaan on ihan hauska laite + ei tarvitse ihmetella paikaltaan hyppaavien remmien kanssa tms.

katsastuksen kauhua

Lähetetty: 29 Touko 2006, 08:24
Kirjoittaja Sulkava
mites tollanen ahtimen asennus menee katastukseen ??? ssis tehonlisäys ?
onkos siittä kokemuksia ??? :shock:

Lähetetty: 29 Touko 2006, 09:54
Kirjoittaja Vee8
Hankalasti. Aihetta on taalla kasitelty laajalti aiemmin, kokeile tuosta ylhaalta tuolla HAKU-numikalla ja laita hakusanaksi remmiahdin. Loytyy paljon infoa aiheesta.

osia löytyi heti...

Lähetetty: 30 Touko 2006, 13:25
Kirjoittaja Sulkava
eli tarjolla olisi T-birdin Eaton M 90 ..... mitäs muutoksia mosa tarvii ??? imusarjat ?
lueskelin nuo aikaisemmat remmi-keskustelut mutta en kyl löytänyt et mitä sit TOSIAAN tarvii muuttaa jos remmin haluaa.
Kari :shock: