Sivu 1/1

289:n sytytysennakot?

Lähetetty: 24 Touko 2006, 17:03
Kirjoittaja musti65
Sytytys pitäis saada kohdalleen,mut arvoista ei tietoa.Aina vain tarjotaan mutu-tietoa.Nokat ovat karvan tiukemmat kuin vakiot.
Tietääkö kukaan arvoja ja olisiko Lahden seudulla asiantuntevaa pajaa,joka tekisi sen?

Lähetetty: 24 Touko 2006, 17:28
Kirjoittaja GT-350
Manuaalilootalla - 6*
Automaatilla - 8*

Lisäksi kaneetti: For altitude operation, and/or to obtain optimal engine performance and fuel economy, the initial ignition timing may be advanced 5* over the "normal" setting". No further improvement in engine performance or fuel economy will be achieved by advancing beyond this point.

Suora lainaus shop manuaalista, ei mutua.

Lähetetty: 24 Touko 2006, 19:44
Kirjoittaja MONTTU
Jos sinulla on stroboskooppi niin tarkista ennakko 2000-3000 rpm aluella. kuoleentuneet jakajan jouset/väljä jakaja päästävät ennakon joskus huikeaksi liian aikaisin.

Lähetetty: 25 Touko 2006, 20:25
Kirjoittaja musti65
Tuo säätö ilm tehdään 1:n johdosta ja alipaineletku irti?

Lähetetty: 25 Touko 2006, 22:23
Kirjoittaja GT-350
Jep, alipaineletku irti jakajasta ja tulpattu. Periaatteessa, jos alipaine tulee kaasarin portatusta lähdöstä niin ei tarvitse ottaa/tulpata (koska tyhjäkäynnillä alipainetta sieltä ei tule) mutta kannattaa varmuuden vuoksi irrotella.

Ykkösen johdosta.

Kun haluat tarkkaan tehdä niin kannattanee tarkistaa, että dampperi ei ole vaeltanut eli nolla-kohta todella on nolla kohdalla. Siitä proseduurista on paljon kirjoiteltu täällä ja Corralissa jne.

Lähetetty: 25 Touko 2006, 22:36
Kirjoittaja musti65
Mites moinen tarkistus suoritetaan?

Lähetetty: 25 Touko 2006, 23:21
Kirjoittaja ROKI
Mexico 65 nevo mulle helpon konstin, kyseleppä häneltä.

Lähetetty: 26 Touko 2006, 00:31
Kirjoittaja GT-350
musti65 kirjoitti:Mites moinen tarkistus suoritetaan?
Jaa, no laitetaans tähän:

Tee yhdestä vanhasta sytytystulpalsta spesiaali. Taitaa olla tapoja monta, mutta
1. posliinit sun muut pois, hitsaa vaikka pultti tulpan pohjaan
2. tulpan "tyhjennys" kuten edellä, mutta itse asiassa siihenhän voisi sitten laittaa pultin läpi (kanta jää yläpuolelle, tavallaan siis tulpanjohdon puolelle) ja mutterilla kiristät alta.

Molemmissa tapauksissa pultin pitää olla sen verran pitkä, että paikalleen kierrettynä 1-pyttyyn estää mäntää nousemasta aivan ylös sylinterissä. Riittänee luokkaa 2-3cm.

Kiinnitä teippi dampperin kehälle, nollakohdan molemmin puolin jonkin matkaa.

Pyöritä konetta; varmista, että 1-pytty on jossain vähän alempana.

Kierrä tulppa 1-pyttyyn.

Pyöritä konetta vaikka myötäpäivään varovasti, ja kun pysähtyy "pulttiin" niin merkitse dampperin teippiin ajoituspointterin kohdalle merkki.

Pyöritä konetta toiseen suuntaan, ja taas kun pysähtyy niin tee merkki.

Nolla-kohta on tasan noiden kahden merkin välissä.

Lähetetty: 26 Touko 2006, 01:51
Kirjoittaja veekoo
Samanlainen vinkki oli toisaalla, mutta kehottivat tunkemaan tarpeeksi pitkan mehupillin 1 pyttyyn tulpan reiasta. Perustelu: mehupilli ei raavi konetta, jos jotain menee pieleen. (Olettaen, etta kone on kylma, kun tempun tekee) Kuitenkin pillin liikkeista nakee, milloin ollaan ylakuolokohdassa.

Lähetetty: 26 Touko 2006, 09:25
Kirjoittaja GT-350
Ei ole tarkka tapa mitata. Mäntä lähestyy ja poistuu yläkuolokohdasta niin hitaasti että ihmissilmällä tarkka kohta on mahdoton määrittää. Tulee muutamien asteiden heittoja, ja juuri niitä tuossa yleensä mitataan pois.

Lähetetty: 26 Touko 2006, 18:39
Kirjoittaja veekoo
GT-350 kirjoitti:Ei ole tarkka tapa mitata. Mäntä lähestyy ja poistuu yläkuolokohdasta niin hitaasti että ihmissilmällä tarkka kohta on mahdoton määrittää. Tulee muutamien asteiden heittoja, ja juuri niitä tuossa yleensä mitataan pois.
Hyva pointti. Toiminee kuitenkin, jos tarvitsee loytaa akkia sinnepain arvio. Esimerkiksi, jos johtojen jarjestys on mennyt sekaisin.. :roll: