Sivu 1/1
T10:n vaihtamisongelma?
Lähetetty: 23 Touko 2006, 10:36
Kirjoittaja voxagent
Vaihdan laatikkoon laakerit, synkrot jne. Onkohan tossa T10:ssä joku kohta mikä pitää erityisesti katsoa tai todennäköisesti rikki?
Suurin vaiva on ollut kakkosen lievä rusahtaminen, mutta muuten vaihteet pysyvät hyvin päällä.
Kun laatikko on tsekattu niin koko tekniikka onkin tullut avattua kertaalleen

Lähetetty: 23 Touko 2006, 10:52
Kirjoittaja JYK-90
Oma T10 piti ennen täysremppaa ykkösellä kovaa meteliä, syy löytyi kuluneista laakereista. Ensimmäisellä koeajolla uudet synkrot oli niin jäykkiä ettei meinannut pykälät vaihtua. Muutama kilometri varovaista ajoa ja laatikko alkoi toimia. Edelleen on kylläkin nelonen vielä hukassa, mutta pitänee etsiä vikaa vaihteen siirtäjistä/shifteristä.
Lähetetty: 24 Touko 2006, 14:44
Kirjoittaja voxagent
Laatikko avattu: laakerit hurisevaa mallia ja ryhmäpyörän akselissa vähän uraa.
Muuten ihan ok eli ei purua tai murtuneita hampaita.
Kasaus voi alkaa. Kannattaa muuten hankkia hyvät sokkapihdit ja tehdä holkki ryhmäpyörän laakerirullille jos joku tätä hommaa harkitsee.
Lähetetty: 29 Touko 2006, 09:37
Kirjoittaja voxagent
Jo huoltoa ennen kakkosta ei saanut hyvin päälle. Oletin sen olevan syncrovian mutta vika ilmeni heti koeajossa uudella huoltosarjalla
Syncro sleeveissä ja haarukoissa oli havaittavaa kulumaa.
Onko jollakin speksejä paljonko haarukan ja syncro sleeven urassa saa olla väljää niin ettei vaihde kytkeydy kunnolla päälle?