Sivu 1/1
Valurautakannen särö(I6)
Lähetetty: 22 Touko 2006, 09:11
Kirjoittaja voxagent
Just rempatun ja maalatun kannen kyljessä on ikävännäköinen särö 3-4 sylinterin pakoaukon keskeltä kaasarin reikään asti. Paketti toimii mutta odotettavaa on että särö etenee.
Saako näitä vikoja kiinni ennen koneistuksia särötarkastuksilla tai jollain muulla systeemillä?
Onkohan tuo tyypillinen paikka mistä 6-pölkky halkeaa? Tuossa välissä on ainakin lämpötilaeroa seinämässä joka erottaa imu-ja pakopuolen.
Lähetetty: 22 Touko 2006, 09:36
Kirjoittaja GT-350
No sullahan säkä käy...ei ollut säröä kun kantta tehtiin?
En minä ainakaan ole kuullut moisesta probleemasta yleisesti, voi olla ihan yksittäistapaus. Yleensä nuo tarkistetaan visuaalisesti konepajalla, mutta kaippa niihinkin voisi käyttää särötarkastusta samaan tapaan kuin kampuroihin. Paineistamalla niitä voitanee testata, että kanavat ei vuoda jne.
Tuosta kohtaa se saattaa alkaa vuotaa 3-4 -pakokanavasta imusarjaan, aijai. Ja syvemmältä mahdollisesti vesikanaviin.
Joka tapauksessa on tappio tuossa kohtaa nieltävä tehdyn rempan osalta ja varauduttava kannen pettämiseen. Tuskin kannattaa yrittää korjata, koska ehjiä kansia varmastikin järjestyy ihan kotimaastakin. Kohtahan se on ameriikan ihmekin jo dynotesteissä...

siinä kohtaa tiedän myyntiin tulevan ainakin erään E0BE "viri"kannen...
Lähetetty: 22 Touko 2006, 11:07
Kirjoittaja voxagent
Ei tuota säröä tietenkään näkynyt ennen koneistuksia.
"Uusi" pölkky on jo koneistamossa syynissä että sais edes täksi kesäksi ajokannen. Nyt ajellaan riskillä
Saakohan ne ameriikan poijjaat sen alumiini-ihmeen toimimaan ennen kuin olen käyttänyt yhtä paljon taaloja vanhojen kunnostamiseen

Lähetetty: 22 Touko 2006, 12:10
Kirjoittaja GT-350
Lähetetty: 22 Touko 2006, 18:43
Kirjoittaja 200cid