Sivu 1/1
Turvavyöt foxiin
Lähetetty: 11 Touko 2006, 13:06
Kirjoittaja Juselius
Eli kysymys kuuluu:Mistä turvavyöt Foxiin kuskille ja pelkääjälle?
Kumpikaan vyö ei tunnu lukittuvan missään vaiheessa, vaikka kuinka pikaisesti yrittäisi kiskaista. Eli löysiä tulee kunnen vyöstä loppu pituus. Kaiken lisäksi kuskin vyö aukeaa itsestään, eli ei pysy edes pilttuussaan.

Ilmeisesti joku jousi on päässy loppumaan siitä osasta. Mistä vöitä kannattaisi kysellä. Löytyykö "reproja" jostakin? Kovasti on nettiä tullut selattua mutta ei oikein ole löytynyt.
Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:43
Kirjoittaja Vee8
Amerikkalaiset ovat suosineet inertialukitteisia voita, eli se ei kiskomalla lukitu vaikka tekisit mita. Mutta koitapas tehda napakka jarrutus, niin se on lukossa jo ennekun alat itse liikkua eteenpain. Tuommoisen vastakappaleen saat joko varaosana uuden tai purkuosan kayteytyn, suositan lampimasti uutta. Mutta yleisesti voissasi siis ei ole vikaa.
Edit: niijjuu, noita saa voortikaupasta tampereelta
Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:46
Kirjoittaja Late
Jenkkien vyöt toimivat vähän eri logiikalla kuin eurooppalaiset. Vyötä ei saakaan lukkiutumaan voimakkalla nykäisyllä vaan se lukkiutuu vasta kun hidastuvuus tai kallistus ylittää tietyt arvot. Eli lukitus toimii vain tositilanteessa ja sen saa aikaan jonkinlainen jousikiristinsyteemi kelassa. Periaatteessa voit testata systeemin toimivuutta jos ajat auton erittäin jyrkkään mäkeen, niin vöiden pitäisi lukittua.
Tämän ajatusmallin takana on jenkkien mukavuudenhalu, vyö ei kiristä epämiellyttävästi käyttäjää

Monissa 80-luvun paremmissa malleissa (esim Tbird, Cougar, Lincolnit, Cadillacit) ajatus on viety vielä vähän pidemmälle. Kytkettyäsi vyön voit vetää kelalta vähän löysää ja vyö jää roikkumaan löysälle eikä ainakaan haittaa käyttäjää. Oven avaus tai tai voimakkaanpi nykäys saa vyön sitten pakittamaan normaaliasentoon

Tätä logiikkaa on muuten joutunut selittämään "muutaman" kerran Tunturipöllön kyytiin istahtaneille.
Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:48
Kirjoittaja Vee8
Late kirjoitti:Jenkkien vyöt toimivat vähän eri logiikalla kuin eurooppalaiset. Vyötä ei saakaan lukkiutumaan voimakkalla nykäisyllä vaan se lukkiutuu vasta kun hidastuvuus tai kallistus ylittää tietyt arvot. Eli lukitus toimii vain tositilanteessa ja sen saa aikaan jonkinlainen jousikiristinsyteemi kelassa. Periaatteessa voit testata systeemin toimivuutta jos ajat auton erittäin jyrkkään mäkeen, niin vöiden pitäisi lukittua.
Tämän ajatusmallin takana on jenkkien mukavuudenhalu, vyö ei kiristä epämiellyttävästi käyttäjää

Monissa 80-luvun paremmissa malleissa (esim Tbird, Cougar, Lincolnit, Cadillacit) ajatus on viety vielä vähän pidemmälle. Kytkettyäsi vyön voit vetää kelalta vähän löysää ja vyö jää roikkumaan löysälle eikä ainakaan haittaa käyttäjää. Oven avaus tai tai voimakkaanpi nykäys saa vyön sitten pakittamaan normaaliasentoon

Tätä logiikkaa on muuten joutunut selittämään "muutaman" kerran Tunturipöllön kyytiin istahtaneille.
Bronco lienee siis tallainen 80-luvun parempi auto, siina nimittain tuo feature loytyy

Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:52
Kirjoittaja Late
Lähetetty: 11 Touko 2006, 15:20
Kirjoittaja Juselius
Hyvä hyvä! Kiitos teille!
Näin tässä vaiheessa tietenkin sanon, että on käynyt mielessä, että joku jenkki kummajaisuus/mukavuus asiahan tässä vois olla kun vyö ei nykimällä lukitu.
Pitänee Nääsvilleen soitella tuosta lukosta kuitenkin. Jotenkin muka turvaton olo kun ei vyö pysy lukossa/kiinni, siinä ei minkään maan kiristimet auta jos äkkipysäys tulee.
Lähetetty: 06 Kesä 2006, 15:59
Kirjoittaja hoppa89
moro,mää kävin autotarvike liikkeestä hakeen iha yleismallin turvavyät
ja heitin vanhat roskikseen,ku jäi vähä sellane tunne,ett toimiikoha nää trvittaessa