Sivu 1/2
kulutus
Lähetetty: 23 Huhti 2006, 21:18
Kirjoittaja FBFIN65
Elikkäs kyseessä fb65
ihmettelyn aihe kulutus kaupunki ajossa vaivaiset 37,4 l 100km:llä minkälaista/kokoista kaasutintaa suositellaa/suuttimia, autoa ehkä lievästi viritetty ,mikäköhän on kohtuu kulutus kyseisessä automallissa koneen ollessa 289 ja automaatti. Kaasutin holley list - 6299-1 2008 olisko 390 malli en tiedä kun olen aloittelija
kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan. tulee aikas kalliiksi toi autoilu tolla kulutuksella
ps kaasutin säätäjän/huoltajan tiedot myös olis kiva tietää eteläsuomesta
Re: sähköt/kulutus
Lähetetty: 23 Huhti 2006, 22:09
Kirjoittaja Mussemaan
ilmari510 kirjoitti:Elikkäs kyseessä fb65 radion mysteeri,radio toimii normaalisti, kunnes antaa kierroksia, häviää radiosta virrat outoa ?
Sitten toinen ihmettelyn aihe kulutus kaupunki ajossa vaivaiset 37,4 l 100km:llä minkälaista/kokoista kaasutintaa suositellaa/suuttimia, autoa ehkä lievästi viritetty ,mikäköhän on kohtuu kulutus kyseisessä automallissa koneen ollessa 289 ja automaatti. Kaasutin holley list - 6299-1 2008 olisko 390 malli en tiedä kun olen aloittelija
kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan. tulee aikas kalliiksi toi autoilu tolla kulutuksella
ps kaasutin säätäjän/huoltajan tiedot myös olis kiva tietää eteläsuomesta
Kovalta kuulostaa kulutus.
1)Toimiiko alipainesäätäjä? Jakajan koppa pois ja posket lommolla imemään vakuumiletkua, sisuskalujen tulee liikkua.
2) Onko ilmanputsari tukossa?
Kaasari on tosiaan 390CFM, holleyn jäljiltä jet front on 122-50 ja jet rear 134-3. Power valvea ei tuossa edes ole, joten sen rikkoutuminen ei kulutusta voi selittää.
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 11:38
Kirjoittaja Tapsa
joo on sulla säädöissä pelivaraa kun noinkin pieni kone kuluttaa
noinkin miehekkäästi
esimerkkinä kaverilla oli 455 tunnelramilla ja 2X650 holanderit ja 4.88 peräruuvi oli vaivaset "30ltr/100km" kulutus nurkka-ajossa
tietysti mittaustapakin vaikuttaa tulokseen
jos bensamittariin luottaa niin, 5litran heitto tulee helposti
tankki tyhjäks ja 20-30 litraa tankiin niin kuinkapitkälle pääsee ja millä ajotavalla..
kantsii kyllä pitää varakannu mukana jos sattuu kyykkii
sopivaan paikkaan...

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 14:11
Kirjoittaja FBFIN65
Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,putsari ok, ja kulutus mitattu tankki täyteen ja kävellen lisää hakemaan,kun en uskonut että voi noin paljon kuluttaa,kilometritkin oli ylhäällä (mittarihan ei luonollisestikkaan toimi)
Radion toiminta ongelmakin ratkesi, laturi lataa 17v koko ajan taitaa olla hiukan liikaa, no kirkaat valot ainakin
Mikä ihmeen alipaine säädin, ei tässä sellaista ole ? Olen kyllä nähnyt kuvissa ja kuullut, mutta ei tässä autossa ole sellaista jos se on se ufon näköinen juttu jakajassa kiinni
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 14:23
Kirjoittaja Aku_81
Minkäslainen jakaja sulla on, ootkos katellu sisälle? Omassa autossa kaksikärkijakaja ilman alipainesäätöä eikä noin paljoa kuluta, tosin ei viriosina ole kuin kaasari,imusarja ja peltisarjat.
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 15:19
Kirjoittaja FBFIN65
Kaksikärkijakaja tässäkin ilman alipainesäätöä
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 16:23
Kirjoittaja raunoh
Aikoinaan oma 65HT 289-2V:lla kulki maantiellä n. 12 L/100 km, kaupungissa n. 18 L/100 km, eli sekalainen ajo 15 L/100 km, perä oli lukoton 1:2.80, C4-automaatti. Kyllä 37 L/100km on liikaa.
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 17:48
Kirjoittaja Arto65FB
ilmari510 kirjoitti:Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,
No en kyllä usko, että tulpat ovat ok tuolla kulutuksella.
Seuraavaksi mittaa puristuspaineet, eli tulpat irti puristuspainemittari tulpan reikään ja startilla pyörität.
Jaanii ja joku sähköön uskova kertokoon miten se jakaja pitää maadoittaa siksi aikaa. Tähän hätään en ulkoa muista, kun en sähköön muutenkaan usko.
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 18:25
Kirjoittaja raunoh
Puristuspaineiden mittaamisen vaihtoehtona on mitata ohivuodot, jolloin näkee/kuulee, minne paineet häviää:
1) kaasuttimeen/ilmanputsariin (=imuventtiilit);
2) pakoputkeen (=pakoventtiilit) vai
3) öljykorkkiin (=männänrenkaiden ohitse), vai
4) kombinaatiot edellisistä.
Ostin täkäläisestä autotarvikeliikkeestä ohivuotomittarin muistaakseni noin 40e:llä. Tarvitsee tosin jonkinlaisen painelähteen.
Lähetetty: 24 Huhti 2006, 20:49
Kirjoittaja JXA-26
Vastaavaan kulutukseen olen kerran päässy ittekin -67.lla. Asuntovaunu perässä KOVAA Motoparkkiin, ja takaisin...
Eihän vaan mikään jarru makaa päällä ?
Lähetetty: 28 Huhti 2006, 23:23
Kirjoittaja ROKI
No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen, paitti nuo ruisku heepelit ne kulkee huomattavasti vähemmällä. Mutta mielestäni joilla on vara hankkia tällänen bensa syöppö, on vara ostaa myös bensat mitä menee, kyllä itteänikin usein harmittaa bensan hinta, kun kulutus on mitä on, kohtuullinen kumminkin luokkaa 11-15l satkulle, tietenkin matkassa. En ole koskaan mitannut mitä menisi kaupunki pöristelyssä, mut eipä varmaankan alle 25-30 litraa satku. ostetaan vain benssaa kun viellä saadaan, joskus tulevaisuudessa voi olla vaikeampaa

.
Lähetetty: 28 Huhti 2006, 23:31
Kirjoittaja ROKI
Arto65FB kirjoitti:ilmari510 kirjoitti:Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,
No en kyllä usko, että tulpat ovat ok tuolla kulutuksella.
Seuraavaksi mittaa puristuspaineet, eli tulpat irti puristuspainemittari tulpan reikään ja startilla pyörität.
Jaanii ja joku sähköön uskova kertokoon miten se jakaja pitää maadoittaa siksi aikaa. Tähän hätään en ulkoa muista, kun en sähköön muutenkaan usko.
Varmistaakseen ettei kärjetön vioitu puristuksia mitatessa, on helpoin tata taata se , että irrottaa puolalle menevän + piuhan että ei mene sytytykselle virtaa. Sillon ei kärjeton vijoitu kun ei saa purettua jännitteitä tulpille, kärki jakajilla varustetuissa moottoreissa ei tartte murehtia, ei tän kummempi juttu.
Lähetetty: 29 Huhti 2006, 00:08
Kirjoittaja Mussemaan
ROKI kirjoitti:No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen.
Meinaatko että on normaalia kun vakio pikkulohko kakskurkkuisella kevyessä kopassa hörppää 40litraa satasella?
Lähetetty: 29 Huhti 2006, 10:46
Kirjoittaja Dervish
On se kiva kun on ruisku...
Alle 8.5l/100km pääsi taas ajellessa Etelästä tänne Ouluun

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 11:36
Kirjoittaja ROKI
Mussemaan kirjoitti:ROKI kirjoitti:No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen.
Meinaatko että on normaalia kun vakio pikkulohko kakskurkkuisella kevyessä kopassa hörppää 40litraa satasella?
Oli vaivaiset 37 litraa, voihan siinä ollakkin vikaa. Tutkikaa älkääkä ihmetelkö mikäköhän olis vikana. Ei kaasari myllyllä kaupunki ajo onnistu 8.5 litralla, eikä viellä 15 litrallakaan. Tuonne 25 litraan kun rupee varautumaan vois olla kohillaan.