Sivu 1/1

351 C dynotesti

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 10:18
Kirjoittaja SG 441
Tulokset pdf muodossa. (kokeilen saada linkin toimimaan)
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... notest.pdf

Myynnissä mm Clev. ja 460 lohkot
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... yydaan.htm

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 12:21
Kirjoittaja GTCyclone
Ja kaikki kun sanoo että 351W on parempi kone, ehkä halvempi joo mutta.... :D

Laitatko dataa koneen sisuskaluista? nokka on aika rankka

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 17:37
Kirjoittaja Fastback
GTCyclone kirjoitti:Ja kaikki kun sanoo että 351W on parempi kone, ehkä halvempi joo mutta.... :D
Kaikki sanoo?? En minä sano ainakaan :lol: Sanonpahan vaan että kaikki lähtee siitä että on perkeleen hyvät kannet. Niiden ympärille tehdään sitten karu motti, tehoa saa mistä vaan vispilästä kun kannet ovat hyvät ja alakerta tehdään kestämään se potku mitä motti antaa.

Hienot lukemat pannusta, 680 hv kuulostaa kohtuu racelta. Tuskin enää normaali katumotti, mutta pienestä koneesta hienot lukemat. Muistaakseni Litjan sivuilla oli joskus kuvaus koneestakin (vai muistanko väärin?), mutta näkyy poistuneen. Jaa että pro skooppiin vaihdettu??? Mihis se alumiinitötterö lähti?

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 22:14
Kirjoittaja SG 441
Lohko: 2-bolt betonilla täytetty,noin 30mm dekkitasosta.Laakeripukit vahvistettu,normaalit öljyn kierto muutokset/plugit.
Kampiakseli: vakio isku,ulkopuolinen painoitus
kiertokanget: kiilloitetut vakiot !
Männät: venolia 13.8 puristus
Nokka: 270/280-.620/.620 105 lsa laahaava meaaninen
Kannet: 4v 58cc palotila 2.19/1.71 venttiilit. kotiportatut
Peltisarjat: 2"x noin 37" 3.5" collektor
Imu: Holley strip dominator+2" korotus. modifioitu 850 Holley

Heti kun kukkaro sallii on alakerta tarkoitus vaihtaa kestävämpään eli
Dartin lohko n. 400 cid sisäisesti painoitetuilla osilla...

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 23:26
Kirjoittaja GTCyclone
Nyt kun on Cleve tapetilla niin tiedustelen että kuinka paljon vaikuttaa 2V kansissa 4V: pakovena, eli jos koneistaisin sen venat parantamaan virtausta.

Imuvenoja onkin turha survoa isommiksi :D

Tulevaa vaan mietin kun ostin juuri kakkoskannet mistä voisi rueta rauhassa jotain kasaamaan. sekin on auki että kasaanko Cleven vai 400:sen

Nokan ostin joten se ainakin on sitten päätetty :lol: Ei ole järin järkevä varmaankaan mutta kun kerran tuli hankittua niin se sitten on se lähtökohta.
Nokka on cranen 524421 eli H-288-2

Lähetetty: 11 Touko 2006, 06:29
Kirjoittaja Mussemaan
Hienot lukemat, tosiaankin.

Miten öljynkiertomuutokset on muuten toteutettu?
Moroson kitillä tai muulla vastaavalla?

Tonen kiinnostava asia olisivat nuo spacerit kaasarin alla, kokeilitteko eri paksuuksia ja miten vaikutti?

Lähetetty: 11 Touko 2006, 11:21
Kirjoittaja SG 441
#1 nokkalaakeri on asennettu hiukan vinoon niin että kanava pienenee.
#2,3,4,5 on pienennetty omatekoisilla plugeilla n.1,3mm.
Nostajille menevä (vasen puoli?) reijässä on 2mm plugi.
Runkolaakerit on isonnettu vastaamaan lohkon öljykanavaa.
kiertokangissa olevat urat on tukittu (väliin laitettu pätkä 0-rengas tiivistettä)
Pumppu on Melling HV ja paine 60-65 psi,tyhjäkäynnillä n.40 psi
Muut muutokset normaaleja race juttuja.
Spacereita ei testattu koska oli jo tiedossa muiden dynotesteistä että kyseinen imusarja toimii hyvin 2" paloilla.

Lähetetty: 11 Touko 2006, 12:57
Kirjoittaja Mussemaan
SG 441 kirjoitti:#1 nokkalaakeri on asennettu hiukan vinoon niin että kanava pienenee.
#2,3,4,5 on pienennetty omatekoisilla plugeilla n.1,3mm.
Nostajille menevä (vasen puoli?) reijässä on 2mm plugi.
Runkolaakerit on isonnettu vastaamaan lohkon öljykanavaa.
kiertokangissa olevat urat on tukittu (väliin laitettu pätkä 0-rengas tiivistettä)
Pumppu on Melling HV ja paine 60-65 psi,tyhjäkäynnillä n.40 psi
Muut muutokset normaaleja race juttuja.
Spacereita ei testattu koska oli jo tiedossa muiden dynotesteistä että kyseinen imusarja toimii hyvin 2" paloilla.
Ok.

Mainitsit tuon Dartin lohkon, lueskelin muinoin kaverin vanhaa Ford SB -virikirjaa (joku -70 luvun painos) ja siinä puhuttiin mm. silloisista ProStock clevelandeista.
Pariakin nimeltä mainittua Pro-miestä oli lainattu, pojat laulatti cleveä ihan orggislohkolla tuonne +10000rpm.
Tiedä sitten korjausväleistä mutta ilmeisesti keskimäärin 400m kiekaisuja kuitenkin kesti hyvin. :shock: Eli ei ihan pili-pali tuo vakiokaan "oikein" rakennettuna.
Olkoon sitten vaikka kryptoniitilla valetut vesitilat.

Lähetetty: 12 Touko 2006, 22:41
Kirjoittaja 200cid
Mussemaan kirjoitti: Olkoon sitten vaikka kryptoniitilla valetut vesitilat.
tota pitää kokeilla :lol: :lol:

Lähetetty: 25 Touko 2006, 05:23
Kirjoittaja Futurage
Jumalauta! Käsittämättömättömät teholukemat vakio osilla tehdystä Clevelandista. Sehän on 1,9 hv/ ci..onnittelut.Ja vielä laahaavalla nokalla. Hei jätkät, te ootte tehneet historiaa!
Tällaisia teholukuja ei muuten oteta irti suoraventtiilisistä moottoreista( lue Windsor). Parhaat windsorit mitä olen nähnyt tuottaa noin 740 hv ja tällöin on kyseessä täysin aftermarket moottori jossa tilavuutta 408-418 ci. :lol:
Saako tätä hehkutta amerikan pojille Fordmusclessa?

Lähetetty: 25 Touko 2006, 12:17
Kirjoittaja SG 441
Olihan noi tehot yllätys itsellekkin...nyt vaan pelottaa koska vakio veivit
antautuvat. Loppunopeus on samaa luokkaa kuin A.Kivinummen Angliassa
aikoinaan ja siinä oli kanssa 680 hp kone, että ei se dyno kauheesti valehtele.
Olen jonkun verran itsekkin laittanut juttua noihin amerikan foorumeihin,
en niinkään F.Muscleen, Voit heittää specsit sinne jos haluat.

Lähetetty: 28 Touko 2006, 18:36
Kirjoittaja Futurage
Pitääpäs vähän kehaista Fordmusclessa...
Vähän pitää muuten ottaa pakkia noiden Inline kansien kanssa. Uusimmassa HotRodissa Joe Sherman merkkinen kaveri rakensi 374 Windsorin ( 8,2" dekkilohko 4,125" porauksella) AFR 225 kansilla, jotka virtasivat 340 cfm imupuolella.Tehoa 817 hv !!
Eli tässä saa vanha nyrkkisääntö korvilleen niin että paukkuu...eli se että moottorin tehopotentiaali on noin 2 x imukanavan virtaus. Sääntö taitaa päteä lähinnä katukoneisiin. Tässä Shermanin moottorissa on 14 puristukset ja nokassa nostoa noin 0,9"... :shock:

Lähetetty: 02 Kesä 2006, 19:23
Kirjoittaja Futurage
Mikäs se on varttimailin loppunopeus?

Lähetetty: 02 Kesä 2006, 21:39
Kirjoittaja SG 441
Yleensä 221-222 km/h paras 227 km/h