Sivu 1/1
-70 lämppärin kennon vaihto
Lähetetty: 11 Huhti 2006, 10:45
Kirjoittaja SR 70
Kenno vuotaa ja pitäisi vaihtaa. Käytännön kokemuksia hommasta kaipaisin eli joutuuko kojelaudan yläosankin purkamaan vai onnistuuko homma alakautta.
Lähetetty: 11 Huhti 2006, 13:39
Kirjoittaja KooKoo
Jotta lämppärikotelon saa irti, vähimmillään kannattaa ottaa tuo pelkääjän edessä oleva kojetaulupaneeli irti, jotta saa letkut irti kotelosta ja vaijerit yms. irti. Pariinkin otteeseen itse sen tehneenä olisin kyllä sitä mieltä, että myös päällinen runkoineen kannattaa irroittaa, koska loppuviimeksi nopeuttaa toimenpidettä huomattavasti kun tilaa on enemmän, ruuvauskohteet on näkyvillä kunnolla ja työn pystyy tehdä penkillä istuen. Tuo päällinenhän ei ole kiinni kuin 10 - 15 ruuvilla, kunhan ne kaikki vain löytää.
Lähetetty: 11 Huhti 2006, 14:44
Kirjoittaja SR 70
Kojetaulun päällinen on mallia "kova", joka on liimattu alkuperäisen päälle joten sen takia en kehtaisi sitä lähteä irroittelemaan jos muutoin selviää hommasta edes siedettävästi. Kiitos tiedoista KooKoo.
Lähetetty: 11 Huhti 2006, 15:25
Kirjoittaja KooKoo
nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
Lähetetty: 11 Huhti 2006, 18:00
Kirjoittaja veekoo
Jos on kamera ja viitseliaisyytta, niin otappa parit projektikuvat purkaessa. Ittella tarttee toi pala vaihtaa jossain vaiheessa, kunhan etenen takaapain sinne asti..

Lähetetty: 11 Huhti 2006, 19:42
Kirjoittaja Mussemaan
KooKoo kirjoitti:nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
Näin se munkin muistin mukaan menee.
Niitä tuulilasin alareunassa olevia pruuveja varten kannattaa sitten hommata piiiiiiiiiiiiiiiitkä keskikokoinen ristipääruuvari. Helpottaa kummasti, ainakin orggisruuveissa on hiton pitkä jenga.
Ilmeisesti asennuksen helpottamiseksi.
Lähetetty: 13 Huhti 2006, 20:35
Kirjoittaja ROKI
Eikös se ole se lämppäri samalla tavalla kiinni, kuin vanhemmissakin. Se kun ei ole kummonen pois otettava, ilman turhia purku töitä. Puolituntia menee 66 HT:n lämpärin irrotuksessa, siitä kun on nesteet vajutettu. On tullut irrotettua useamman kerran, eri musseista.
Lähetetty: 13 Huhti 2006, 21:00
Kirjoittaja Homer65
Hanskalaatikko on ainoa irrotettava osa, että saa sen yläruuvin irti.
Lähetetty: 13 Huhti 2006, 22:38
Kirjoittaja ROKI
Kyllähän sen hanskiksen irrotus helpottaa kovasti hommia, en vain kehtais ruuvata irti, kyllä sen saa suht helposti sen yläruuvin pois ja paikoileenkin. On tietenkin jokaisen oma asia kuin työn tekee, tärkeintä että onnistuu.
Lähetetty: 13 Huhti 2006, 23:56
Kirjoittaja veekoo
Jos vaivautuu purkamaan sen kennon pihalle, niin samalla kannattaa putsata koko systeemi lehdista ja rasvata vaijerihimmelit. Tuulettimen moottorin tarkistuskaan ei tee pahaa, silla se kuitenkin poikii parin paivan paasta, jos sita ei vilkaise.

Lähetetty: 25 Touko 2006, 21:16
Kirjoittaja SR 70
Homma pulkassa , moduuli irti ja moottori ja kenno vaihdettu. -70 mallissa joutuu kojelaudan pehmusteen lisäksi irroittamaan hanskakotelon tukineen, kojelaudan suuttimet ym, paikat on melko ahtaat. Tulipa samalla tarkastettua vanhuksen sähkötyksiäkin, huomenna korjaillaan pahimmat palopesäkkeet ja lauantaina yritetään Kouvolaan.