C4 askin outo oire
Lähetetty: 03 Elo 2004, 20:15
Vihdoin taas sain mustangin ajoon, mutta vaihteistossa esiintyy omituinen vika jota on yritetty paikantaa.
Kylmänä vaihteisto toimii normaalisti, mutta käyntilämpöisenä, vaihde päällä seistessä, kone ei jaksa pysyä käynnissä (ei edes ryömitä). Jos lämpimänä vaihde kytketään vapaalta, mille tahansa pykälälle, niin kone joko sammuu tai kevyesti jenkaa annettaessa kuuluu laatikosta metallinen narahdus. Auton liikkuessa laatikko taas toimii kuten pitääkin. Laatikkon rempannut jokin kyläseppä pari vuotta sitten, jonka jälkeen laatikolla ajeltu muutama sata kilometriä.
Vikaa ihmetellessä käyty läpi: suodatin, oljyt, pannat, öljymäärät, jäähdyttimen kierto, jäähdytinkään ei tunnu erityisen kuumalta, vaihdettu viallinen alipainesäädin, tarkistettu kick downin säätö.
Olisiko kellään vinkkiä mistä jatkaa?
Itsellä listalla: etu-pannan uusi säätö, jos laatikko onkin C5:n, niin pannanhan tulisi olla löysemmällä kuin C4:ssa (pitänee kokeilla, tuskin siinä enempää vahinkoa syntyy).
Öljynpaineet vaihtelee rajusti kylmänä / kuumana, että aiheuttaa ongelman? Mittaamalla selvinnee paineet, täytynee etsiskellä jostain sopiva mittari hommaan.
Kuvernööri, miten sen toimivuuden voi tarkistaa?
Uusi laatikko amerikoista, viimeistään korjannee ongelman.
Ajonautintoa odotellen.

Kylmänä vaihteisto toimii normaalisti, mutta käyntilämpöisenä, vaihde päällä seistessä, kone ei jaksa pysyä käynnissä (ei edes ryömitä). Jos lämpimänä vaihde kytketään vapaalta, mille tahansa pykälälle, niin kone joko sammuu tai kevyesti jenkaa annettaessa kuuluu laatikosta metallinen narahdus. Auton liikkuessa laatikko taas toimii kuten pitääkin. Laatikkon rempannut jokin kyläseppä pari vuotta sitten, jonka jälkeen laatikolla ajeltu muutama sata kilometriä.
Vikaa ihmetellessä käyty läpi: suodatin, oljyt, pannat, öljymäärät, jäähdyttimen kierto, jäähdytinkään ei tunnu erityisen kuumalta, vaihdettu viallinen alipainesäädin, tarkistettu kick downin säätö.
Olisiko kellään vinkkiä mistä jatkaa?
Itsellä listalla: etu-pannan uusi säätö, jos laatikko onkin C5:n, niin pannanhan tulisi olla löysemmällä kuin C4:ssa (pitänee kokeilla, tuskin siinä enempää vahinkoa syntyy).
Öljynpaineet vaihtelee rajusti kylmänä / kuumana, että aiheuttaa ongelman? Mittaamalla selvinnee paineet, täytynee etsiskellä jostain sopiva mittari hommaan.
Kuvernööri, miten sen toimivuuden voi tarkistaa?
Uusi laatikko amerikoista, viimeistään korjannee ongelman.

Ajonautintoa odotellen.