Sivu 1/1
Vaihteiston kohdistus kytkinkoppaan?
Lähetetty: 05 Maalis 2006, 20:07
Kirjoittaja voxagent
Mulla on V8:n 6-pulttinen kytkinkoppa mihin on ollut pultattuna T-10 manuaali. Huomasin että kytkinakselin tukiputken laippa on halkaisijaltaan 5mm pienempi kuin reikä kopassa. Kuuluuko sen oikeasti olla tuollainen? Jotenkin vois olettaa että sovituksen olisi hyvä olla tiukempi??
Lähetetty: 05 Maalis 2006, 21:06
Kirjoittaja GT-350
Muistanpa nähneeni vastaavan tapauksen ja "väliaikaisratkaisulla" viritettynä. Suosittelisin kyllä teettämään pajalla sinne juuri sopivan rinkulan väliin että tulee timmi ja laatikko keskittyy oikein.
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 10:23
Kirjoittaja voxagent
Pitänee sorvata siihen sovite. Kiinnipysymisen saa varmistettua laipan pultteihin tulevilla levyillä.
Onkohan noissa 5-pulttisissa kytkinkopissa sitten ollut pienempi reikä eli oma laatikko ja sen mukana tullut kytkinkoppa ei oliskaan alkuperäinen pari?
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 10:28
Kirjoittaja Arto65FB
6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 10:35
Kirjoittaja voxagent
Arto65FB kirjoitti:6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Tuossa 67-malli 6-cyl (3.03) kytkinkopassa on yhtä iso aukko kun laatikon mukana tulleessa 6-pulttisessa V8-kykinkopassa.
Noissa 2.77 kykinkopissa on kyllä pienempi bearing retainer.
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 10:41
Kirjoittaja Arto65FB
voxagent kirjoitti:Arto65FB kirjoitti:6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Tuossa 67-malli 6-cyl (3.03) kytkinkopassa on yhtä iso aukko kun laatikon mukana tulleessa 6-pulttisessa V8-kykinkopassa.
Noissa 2.77 kykinkopissa on kyllä pienempi bearing retainer.
Juu, saattoi olla läyhästi sanottu tuo 6-sylinterinen, niitähän tehdään vieläkin

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 17:39
Kirjoittaja GT-350
voxagent kirjoitti:Pitänee sorvata siihen sovite. Kiinnipysymisen saa varmistettua laipan pultteihin tulevilla levyillä.
Juuri näin oli tehty.
On veekasissa ollut eri kokoisia reikiä, esim. bigbell -kytkinkoppa 164-hampaiselle vauhtipyörälle ja juurikin veekasin 3:03 (vm '64) aiheutti parina saman ongelman.