Sivu 1/1

Crate enginet 302 vs 351

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 09:25
Kirjoittaja veekoo
Ajankuluksi selailin Fordin crate engineita.. Mikahan siina on, etta 302 loytyy jamakampana kuin 351? Isolohkot on tietty eri asia, mutta tuo ero ihmetytti.. Onko noin, etta 302 loytyy paremmin viripalikkaa kuin 351?

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 14:34
Kirjoittaja fairlane
ja milähän lailla jämäkämpää :shock: löytyy 302 :seen

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 14:55
Kirjoittaja Antti66HT
Saataapi tuo markkinoiden kysyntä olla syynä tarjontaan, eli 351 ei noin vain heitetä foxiin. Mahdollista se tietysti on mutta jos vertaa bolt on 5.0 tai rakentamalla 351...

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 17:16
Kirjoittaja Fastback
veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E* on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.

Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 22:07
Kirjoittaja Antti66HT
Niin, no pointti nyt oli että toi 302 on Bolt on, eli esim jarru tehostin ym pientä haraa vastaan, isompaan vaihdossa. Saahan sinne vaikka Cammerin jos käsityöt kiinnostaa... ja puskeminen :oops: :lol: :wink:

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 13:20
Kirjoittaja Fastback
Ei nuo muutkaan kauaksi "jenkki" bolt-on touhusta heitä ja ylijääneellä rahalla voi ostaa uuden bolt-on tehostimen, moottorinkiinnikkeet ym pientä. Peltisarjoja saa fox koppaan, ei tarvitse laikata jousitorneja eikä mitään.

302 on hyvä moottori, josta vieläkin eräät sanovat sen olevan ainoa oikea kilpamoottori kun pikkulohkoista puhutaan.

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 09:55
Kirjoittaja Mexico65
Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.

Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta :lol: .

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 15:54
Kirjoittaja mave
Fastback kirjoitti:veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E

on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.

Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.

http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku

Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 17:41
Kirjoittaja Antti66HT
457 kirjoitti:Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.

Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta :lol: .
:) Eihän noitten dieseli mersujen kanssa enään uskalla :lol: Ne kulkee kaikki 11s...

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 19:59
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku

Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.
Ei ollenkaan hassumpi paketti. Kyllä noista 430hv strokereistakin dynotettiin yleisesti enemmän mitä niistä on luvattu. Eiköhän tuommoisella liikahda auto kuin auto.

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 07:38
Kirjoittaja veekoo
Fastback kirjoitti: Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
T-5 ja 9" auburni siella on ottamassa rankaisua vastaan. Toi crate-engine jaanee myohemmalle, kun naemma nykyisessakin on viela alipaineet ihan inhimillisissa arvoissa. Kaasari vaan kuntoon ja ajoa. Sen jalkeen pelimerkit menee korin korjaukseen. Ehka. Sitten taas konehuoneeseen. Meinaan toi nykynen loota morjenstaa aika varmasti, jos tehot menee yli 250hp. Tarttee siis vahvistaa se ensin. Pari laatikkopajaa on jo tiedossa talta seudulta... 8)

Niin tosta C4 arvailusta: 66.666% mun musteista on tikulla, vaikka automaagi onkin kivempi. Helpompi driftata jne.. :wink: 8)