Sivu 1/2
1-piirisestä 2:n
Lähetetty: 01 Elo 2004, 21:29
Kirjoittaja jaro55
Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
Lähetetty: 01 Elo 2004, 23:27
Kirjoittaja GT-350
67:sta menee suoraan. Putket sitten vaan vähän uusiksi...
Lähetetty: 01 Elo 2004, 23:52
Kirjoittaja jaro55
Ei keltään sattuis löytymään tuommoista -67:n sylkkyä?
Lähetetty: 21 Loka 2004, 12:52
Kirjoittaja Vieras
Mistä erottaa 1- ja 2-piirisen (jarrut/sylinterin) toisistaan?
Lähetetty: 21 Loka 2004, 14:50
Kirjoittaja JVU/65-HT
2 piirisessä etu ja takajarrut toimii erillisinä piireinä elikkä jos esim. edestä poksahtaa jarruletku poikki niin takapää pelittää vielä ja sama toisinpäin. Kun taas ykspiirisessä jos letku napsahtaa poikki ja käsijarru ei satu toimimaan tulee kuskista herkästi matkustaja. Eli kakspiirisen jarru sylkkä on hivenen pidempi kapine ja ikäänkuin kaks osanen sen lisäks siitä lähtee tienkin auton molempiin päihin erilliset jarruputket. ykspiirisessä taasen on vaan yks kahvikupin kokonen mutikka ja yks putki jne. Tässä näi karkeesti 1-2 piirisen eroista.
Re: 1-piirisestä 2:n
Lähetetty: 21 Loka 2004, 15:17
Kirjoittaja Vieras
jaro55 kirjoitti:Jarruja kasatessa tuli mieleen josko vaihtaisi 1-piirisen mehumaijan tilalle 2-piirisysteemin.Eli mikä pääsylkkä(rumpu/rumpu)sattuisi suoraan tuon -65:n orkkiksen tilalle?
Laita sitten samalla vaivalla tehostimella varustettu 2-piiri sylinteri, varsinkin jos edesssä on levyt. 2-piiri sylinteri on aika herkkä vuotamaan, omastani en ole onnistunut täysin vuotoa poistamaan, tiivisteen reunoista näyttää antavan välillä yli. Uutta tavaraa saa tilattua kotimaisilta dealereilta.
Lähetetty: 21 Loka 2004, 15:35
Kirjoittaja Kimi
Mistä erottaa 1- ja 2-piirisen (jarrut/sylinterin) toisistaan?
Vasemmalla 1-piiri, oikella 2-piirijarrupääsylinteri. Kuva kertoo enemmän kuin 24 sanaa
Lähetetty: 21 Loka 2004, 17:48
Kirjoittaja Vieras
Kiitos kovasti! Asia on tällä pihvi.
Lähetetty: 28 Loka 2006, 11:34
Kirjoittaja harrastelija
Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Lähetetty: 28 Loka 2006, 13:02
Kirjoittaja PeteP
Laita vaan suosiolla uusi pääsylinteri jos laitat, ei ole pahanhintaisia ollenkaan.
Lähetetty: 28 Loka 2006, 18:18
Kirjoittaja musse67
harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.
http://tinyurl.com/ylxtpk
Lähetetty: 29 Loka 2006, 19:16
Kirjoittaja Homer65
musse67 kirjoitti:harrastelija kirjoitti:Nostetaanpa tätä hiukan.
Tuossa huomasin tallin perukoilla lojuvan 2-piiri pääsylinterin (kunnostusta kaipaavan) ja mietin josko sen olisi vaihtanut tuohon 66:seen 1-piirin tilalle.
Hiukan manuskoja tutkaillen huomasin, että 1-piirisessä on eri "jakajatukki" (jarrunesteen distibutor) kuin 2-piirisessä tuolla konepellin alla. Mites on tuo homma hoitunut swapin tehneiltä? Onko tukki vaihdettu vai onko löytynyt jotain muita ratkaisuja?
Helpoimmalla pääset kun laitat takalinjaan säädettävän päineensäätimen ja etulinjaan vain T-haaran.
http://tinyurl.com/ylxtpk
Juuri näin, juuri näin. T-haaran löytää varmastikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Lähetetty: 02 Marras 2006, 15:10
Kirjoittaja KariR
Itse tulppasin vain alkuperäisestä kolmeen jakajasta sen takajarruille menevän reijän ja siirsin takajarrujen putken -67 mallisen 2-piiripääsylinterin toiseen piiriin (tarvii adapterin eri kierrekoosta johtuen, en kyllä muista enää niitä kierteiden kokoja). Eli etujarrut tulee edelleen sen alkuperäisen jakajan kautta. En laittanut takajarruille mitään paineen säätäjää, kun on rummut ympäriinsä niin toimii hyvin (siis niin hyvin kun nyt rummut toimii...)
Lähetetty: 03 Marras 2006, 23:23
Kirjoittaja MONTTU
Hommasin Tradepartsilta early etulevykitin joka meni yllättäen ihan heittämällä kiinni. Aikaa meni vain osien maalaamiseen.
Laitoin samalla tehostetun 2 piiri pääsylinterin
Tässä ollaan nyt, päättäväisesti repäisin hittoon rakkareiden raiskaamat putket.
Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
Lähetetty: 03 Marras 2006, 23:56
Kirjoittaja GT-350
MONTTU kirjoitti:Onko nyt niin että vedän etujarrut suoraan sylinteristä ja laitan takapaähän säädettävän venttiilin.
Jep. Pääsylinterissä on 2 kammiota. Isompi = taaempi suoraan T-haaraan ja siitä etujarruille, pienempi = etummainen säädettävälle venttiilille ja siitä taakse. Ilman säädettävää venttiiliä jarrut menee takapainoiseksi.