Sivu 1/1

Earlyn korin jäykistäminen

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:04
Kirjoittaja mussette
Tehot nousee ensi kesälle. Tarkoitus laittaa subframe, mutta kun tekniikka on irti niin olisi helppo vahvistaa muutenkin. Auto on hyvässä maalissa niin päältä kuin konehuoneestakin joten ei viitsis hitsailla joka nurkasta summittaisesti. Oliko jousitornien pistehitsit ne joista joustoa tulee liikaa ?? Jousitornien tukemiseen on jo mutkalla oleva montecarlobar edessä tuumanen vakaaja (ja shelby muunnos ylätukivarsille)ja takanakin on vakaaja. (Kone huone on musta joten paikka maalaus ei niin kova homma). Eli mistä heppaillaan kiinni? :shock:

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:32
Kirjoittaja ROKI
Vaikka heppailet sen kone tilan saumat, niistä ei ole hirmuista apua jäykistää kylläkin jonkunverran, ja vaikka se länki ja tukitanko onkin ei sekään sitä keulaa saa tukevaksi, vaan eturunkoaisat on saatava kuosiin, ne heiluu sivusuunnassa aika paljon, sen näkee kun katsoo konttorilla siinä kun retkuttavat niveliä sillä rytkyttäjällä. Runkoaiset elää siinä noin 1-1,5 senttiä sivusuuntaan, riippuu viellä kuin mätä on. Siihen on konsti mut se ei ihan kaikilta tee itse miehiltä onnistu, pitää olla jo rutkasti tietämystä kori töistä. Itselläni on visio siihen selvä, saatan tehdä tuohon kaverin 66HT musseen jos aika antaa myöten, on muutenkin julmetut pelti työt menossa. Siitä rungon yhdistyksestä viellä, se tulee kotelorakenteena ei putkesta, on paljon tukevampi ja entiset eturungon pätkät lähtee pois, ja tulee täysipitkät runkokotelot edestä taakse. On työläät mutta tukevat, ja eivät erotu juurikaan alkuperäisestä kotelorakenteesta, omaani teen samanlaiset samoin eturungon jäykistyksen kunhan sen aika tulee.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 22:14
Kirjoittaja GTS
HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.

Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 08:21
Kirjoittaja Make67
GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten. .
Hep, olen jonossa. :D Kuusseiska tarttee jäykistystä :shock: ! Siis auto.... :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 08:36
Kirjoittaja Jukka
Pitää nostaa hattua Ikaalisten suuntaan.
Tuntuisi tuota omaa tuotekehittelyä olevan vähintäänkin riittävästi ja ei tyydytä siihen helpoimpaan vaihtoehtoon van mietitään asia loppuun asti.

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 08:58
Kirjoittaja KTM
Minulla on ´68:ssa weld on subframeconnectorit. Perinteinen asennus vaatii näillä valmisputkilla lattian leikkomisen, mutta en halunnut putkia sisällle vaan ne piti mahtua ulos.

http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame1.jpg
kuvassa on alkuperäinen ja muokattu. Olisi kannattunut tehdä heti alusta alkaen koko roska metritavarasta.

http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame2.jpg
takajalkatilasta connectorit on vedetty lattiaan 15:sta hitsatulla pisteellä. Ei niinkään jäykistämismielessä vaan siksi, että mahdollinen narina estetään jos lattia liikkuisi eri tahdissa kuin connector.

http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame3.jpg
Töttöröt paikallaan. Lattiassa on tuore maali, siksi se kiiltää liian paljon.

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 11:12
Kirjoittaja Make67
GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.

Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
Onkos tähän ilmennyt päivitystä/aikataulutietoo...?

Re: Earlyn korin jäykistäminen

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 17:37
Kirjoittaja kno1
1010jm kirjoitti:Tehot nousee ensi kesälle. Tarkoitus laittaa subframe, mutta kun tekniikka on irti niin olisi helppo vahvistaa muutenkin. Auto on hyvässä maalissa niin päältä kuin konehuoneestakin joten ei viitsis hitsailla joka nurkasta summittaisesti. Oliko jousitornien pistehitsit ne joista joustoa tulee liikaa ?? Jousitornien tukemiseen on jo mutkalla oleva montecarlobar edessä tuumanen vakaaja (ja shelby muunnos ylätukivarsille)ja takanakin on vakaaja. (Kone huone on musta joten paikka maalaus ei niin kova homma). Eli mistä heppaillaan kiinni? :shock:
Käy katsomassa http://www.mustangplus.com sivuilta "tech articles" osastolta mallia yhdestä tavasta jäykistää kori (ensimmäisenä listalla). Niin sanotun torgue boxin puuttuminen kartturin puolelta on ällistyttänyt minua jo vuosia. Saman puolen kynnyskotelo ei periaatteessa ole mistään kiinni early autoissa, joten torque boxin lisääminen ohjeen mukaan tukevoittaa varmasti koria aivan kuten sucframe connectorit. Montecarlo barista sen verran, että sen pitää olla suora versio. Mutka versio ei tue yhtään mitään, koska se taipuu varmasti mutkan kohdalta kuormituksessa. Itselläni on 1,25" cromo putkesta tehty suora Montecarlo bar, jossa on päissä uniball-päät ( oikea ja vasen kierteinen). Näin tankoon saa käännettyä lievän jännityksen eliminoiden "löysät" rakenteesta. Tanko on myös helppo asentaa, koska siinä on pituuden säätö. Kyseisessä artikkelissa on myös muita varsin hyvältä tuntuvia ideoita rungon jäykistämiseen ilman turvahäkkiä. Ne vaativat kyllä mielestäni auton totaalisen purkamisen, mutta valmiina ne ovat tuskin huomattavissa.

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 21:18
Kirjoittaja ROKI
Monenmoista tyyliä on jenkkipoijilla, aika hassun näköinen idea tuo tuollainen, aika hyvin ruostuvan koteloinnin tekivät siihen helman kantin alle. Siellä on oikea pellepeloton suunnittelemassa, noh makunsa kullakin, ennen laittaisin avossa olevaa lisä jäykiste kotelon, helman sisäpintaan ohjaamon puolelle. Antaa varmasti yhtähyvän ja paremman jäykkyyden kuin tuo alakanttiin laitettu peltiheepeli.

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 23:29
Kirjoittaja mussette
Olen samaa mieltä tuosta mutkalla olevasta tangosta, aikaisemmin oli suora tanko, mutta kun tuli hankittua hieno ovaalinmallinen ilmanputsari mustang teksteillä niin pitänee sen mutka tangon antaa olla. Subframen olen tehnyt ja konehuoneesta heppaillu sieltä sun täältä, joten taitaa riittää tälle talvea. Testataan muutosta kesällä ja parannellaan ensi talvena, vaikka sillä torque boxilla :D :D :D

Re: Earlyn korin jäykistäminen

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 05:09
Kirjoittaja veekoo
kno1 kirjoitti:Itselläni on 1,25" cromo putkesta tehty suora Montecarlo bar, jossa on päissä uniball-päät ( oikea ja vasen kierteinen). Näin tankoon saa käännettyä lievän jännityksen eliminoiden "löysät" rakenteesta. Tanko on myös helppo asentaa, koska siinä on pituuden säätö.
Ootko kiristany tota asennuksen jalkeen? Meinaan jos se menee jannitykselle, niin silloinhan se on myos jousi. Jouset tyypillisesti loystyy ajan myota, joten teoriassa noilla on tietty kayttoaika, jonka jalkeen ne tarvitsee vaihtaa tai hitsata lopullisesti kiinni..?

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 21:48
Kirjoittaja GTS
Make67 kirjoitti:
GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.

Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
Onkos tähän ilmennyt päivitystä/aikataulutietoo...?

Ensimmäiset esituotantoversiot on nyt koesovituksessa. Kun saadaan materiaalit niin päästään taivuttamaan varsinaiset tuotantoversiot. Toivotaan että huhtikuulla olisi saatavilla.