Sivu 1/2

Imusarjan ja throttle bodyn vaihdon vaikutus?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 22:07
Kirjoittaja Eve
Olipa aikamoinen yllätys(kerrankin positiivinen), miten BBK:n imusarjan ja 70mm throttle bodyn vaihto vaikutti foxin kulkuun?

Peli kulkee nyt huomattavasti kevyemmällä kaasulla, ottaa kierroksia huomattavasti herkemmin ja ahtopaineetkin nousee nopeammin...

Onko kukaan täältä foorumista penkittänyt moottoriaan pelkän imusarjan/tb:n vaihdon jäljiltä? Olisi kiva kuulla, että paljon tuo muutos vaikuttaa vääntöalueisiin ja tehoihin?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 16:08
Kirjoittaja Mexico65
Erääsä testissä:
(5.0 Ford Dyno Tests, Capter 3, Trotlebodies: is Bigger Really Beter?).
Hieman piristetty 302:
nokka: X303
kannet;Dart Windsor 53 cc
Venttiilit: 2.02 ja 1.60
Keinyvivut: Crane 1.6 Roller
Ala imusarja: GT-40 hoonattu
Ylä imusarja:GT-40
Mass air: ProM 77 mm
Pakosarjat Mac Shorty 1-5/8"
Pakopultket: H-Pipe ja Flow Masters

Testatut läppärungot.
Dyno: max hp/rpm
stock 60 mm 333hp/5200rpm
AccuFab 65 mm 334hp/5200rpm
BBK 70mm 333hp/5200rpm
AccuFab 75 mm 334hp/5200rpm

Mainittavaa eroa ei muillakaan kierrosluvuila havaittavissa.

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 20:21
Kirjoittaja Eve
457 kirjoitti:Erääsä testissä:

Testatut läppärungot.
Dyno: max hp/rpm
stock 60 mm 333hp/5200rpm
AccuFab 65 mm 334hp/5200rpm
BBK 70mm 333hp/5200rpm
AccuFab 75 mm 334hp/5200rpm

Mainittavaa eroa ei muillakaan kierrosluvuila havaittavissa.
No eipä ole tosiaankaan läppärungoissa mitään eroja, aika yllättävää?

Omassa tapauksessa tohon on vaikeaa sanoa mitään, kun molemmat vaihtui samalla kertaa... Ton yllämainitun mukaan suurin vaikutus olis siis ainoastaan tuolla imusarjalla.
:roll:

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 12:04
Kirjoittaja ac5
jos kiinniolevasta läppärungosta läpimenevä max.ilma riittää,miksi sen isontaminen auttaisi lisätehoihin?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 13:56
Kirjoittaja Eve
Näinhän se varmasti menee, mutta eikö kukaan täältä ole oikeasti vaihtanut "ruisku"musseen pelkkää imusarjaa, tb:tä tai molempia ? :shock:

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:59
Kirjoittaja PeteP
..No mutta eikös tuo Even kone ole ahdettu, silloinhan tuon isomman pönpelin merkitys ehkä kasvaa, ja jos perse/kaasujalkatuntuma antaa olettaa että hyötyä oli niin hyvä! tuo käppyrävertailuhan oli vaparikoneesta. Ehkä kuitenkin nuo ei ole ahdistavia kohtia, kuten on asiaankuulumattomissa geeämmän TPI-koneissa.

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 23:37
Kirjoittaja Eve
Speedy kirjoitti:..No mutta eikös tuo Even kone ole ahdettu, silloinhan tuon isomman pönpelin merkitys ehkä kasvaa, ja jos perse/kaasujalkatuntuma antaa olettaa että hyötyä oli niin hyvä! tuo käppyrävertailuhan oli vaparikoneesta. Ehkä kuitenkin nuo ei ole ahdistavia kohtia, kuten on asiaankuulumattomissa geeämmän TPI-koneissa.
Jep näin on ja ois kiva kuulla et saako vapari koneeseen samoilla muutoksilla(palikoilla) yhtä suuren eron vakio imariin/tb:hen verrattuna vai johtuuko se tosiaan tuosta ahtimesta?

Tekisi ihan vain mielenkiinnosta käydä uudestaan penkittämässä musse, nyt näiden muutosten jälkeen niin ei tarttis ainakaan arpoa vääntö/teho muutoksia pers tuntumalla.

Edelleen kyllä ihmettelen, et eikö muka kukaan ole vaihtanut näitä osia foxiinsa?
HH-motorsportin kavereilla vois olla jotain kerrottaavaa, vai?! :wink:

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 17:49
Kirjoittaja musse67
Eve kirjoitti:Edelleen kyllä ihmettelen, et eikö muka kukaan ole vaihtanut näitä osia foxiinsa?
HH-motorsportin kavereilla vois olla jotain kerrottaavaa, vai?! :wink:
Varmasti on moni vaihtanu, mutta on varmasti käyny niin, että samalla vaihtu muutakin. 67:aan kun vaihdoin gt-40 imusarjan ja 75mm Accufabin, nii samalla vaihtu nokka, kannet, yms. pientä. Eron kyllä huomas vanhaan kokoonpanoon. :)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:22
Kirjoittaja Eve
musse67 kirjoitti: Varmasti on moni vaihtanu, mutta on varmasti käyny niin, että samalla vaihtu muutakin. 67:aan kun vaihdoin gt-40 imusarjan ja 75mm Accufabin, nii samalla vaihtu nokka, kannet, yms. pientä. Eron kyllä huomas vanhaan kokoonpanoon. :)
Totta, sen takia tätä asiaa täällä juuri kyselinkin.


Hienosti on lähtenyt tämäkin pikku modaaminen käsistä, ahdin vakio kattilaan piti olla ainut muutos tähän "käyttö"autoon.., yeah right. Nälkä vain kasvaa päivä päivältä. :twisted:

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 00:48
Kirjoittaja hannu
Eve kirjoitti:
Speedy kirjoitti:..No mutta eikös tuo Even kone ole ahdettu, silloinhan tuon isomman pönpelin merkitys ehkä kasvaa, ja jos perse/kaasujalkatuntuma antaa olettaa että hyötyä oli niin hyvä! tuo käppyrävertailuhan oli vaparikoneesta. Ehkä kuitenkin nuo ei ole ahdistavia kohtia, kuten on asiaankuulumattomissa geeämmän TPI-koneissa.
Jep näin on ja ois kiva kuulla et saako vapari koneeseen samoilla muutoksilla(palikoilla) yhtä suuren eron vakio imariin/tb:hen verrattuna vai johtuuko se tosiaan tuosta ahtimesta?

Tekisi ihan vain mielenkiinnosta käydä uudestaan penkittämässä musse, nyt näiden muutosten jälkeen niin ei tarttis ainakaan arpoa vääntö/teho muutoksia pers tuntumalla.

Edelleen kyllä ihmettelen, et eikö muka kukaan ole vaihtanut näitä osia foxiinsa?
HH-motorsportin kavereilla vois olla jotain kerrottaavaa, vai?! :wink:
Kyllä osia on "jonkin" verran omaan autoon tullut laitettua ( ja lisää laitetaan ),viimeksi BBK SSi-imusarjapaketti ja kyllä "perstuntumalla" ainakin alavääntö kasvoi RUNSAASTI.
Totuus tulee esiin kun kevään aikana päästään dynotuksiin.

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 01:14
Kirjoittaja Eve
ac474 kirjoitti: Totuus tulee esiin kun kevään aikana päästään dynotuksiin.
Mielenkiinnolla jäädään odottelemaan... :wink:



Tuolta osoitteesta löytyy muutama huonolaatuinen(kännykällä otettu) foto vanha vs. uusi imusarja ja joitain muitakin foxi aiheisia, jos jotain nyt sattuisi kiinnostamaan:
http://bomber.fi/gallery/v/B-Albumit/B1/autot/musse/

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 17:37
Kirjoittaja Eve
Nonni, nyt on penkissä käyty ja totuus on aina tylyä luettavaa...

Teho nousi tuolla tb:llä ja imusarjalla 17hp ja huipputeho tuli vanhan 5180rpm:n sijaan vähän korkeammalta eli 5343rpm.

Vääntö nousi 470Nm/3840rpm:stä 495Nm/3887rpm:ään...

Eli ei se niin paljon noussut ku ois voinut luulla. :roll: :lol:
Penkittäjä epäili, et vakio mass air siellä kuitenkin vielä ahdistaa ilman saantia?!

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 21:52
Kirjoittaja HighPsi5O
Onko sulla viela vakio suuttimet siella? FMU? Kai katoitte, etta A/F pysyy kurissa eli hieman rikkaalla kokoajan? Paljonko sulla on ahtoa?

Tuskin on pelkka mass air mika ahdistaa moottorissa. Minkalainen putkisto, peltisarjat jne.

Paljonko oli heppoja?

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 22:00
Kirjoittaja hannu
Eve kirjoitti:Nonni, nyt on penkissä käyty ja totuus on aina tylyä luettavaa...

Teho nousi tuolla tb:llä ja imusarjalla 17hp ja huipputeho tuli vanhan 5180rpm:n sijaan vähän korkeammalta eli 5343rpm.

Vääntö nousi 470Nm/3840rpm:stä 495Nm/3887rpm:ään...

Eli ei se niin paljon noussut ku ois voinut luulla. :roll: :lol:
Penkittäjä epäili, et vakio mass air siellä kuitenkin vielä ahdistaa ilman saantia?!
Kävitkö samassa paikassa ennen/jälkeen penkityksessä, muuten ei oikein ole vertailukelpoisia??

Omallani en vielä käynyt, toivottavasti olisi enemmän kuin tuo sinun +17hp, lupaavat ainakin +20 jopa +30hp !!?? :roll:

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 22:35
Kirjoittaja Eve
Jep, ahtoa n. 0,4-0,5bar.
Vakio suuttimet
fmu
BBK:n pakosarjat/putkisto.
Pysyi rikkaalla koko ajan ja sama jarrudyno, eli täysin vertailukelpoinen veto.
Joo BBK:han lupaa tuolle ssi-imarille jo vaparina 30-40heppaa lisää, et silleen. :roll:
Dyno on vain niin tyly, et siellä ei noi myyntipuheet paljoa auta. :oops: