Sivu 1/1
Vilkkukatkaisijan jothtosarja early
Lähetetty: 16 Tammi 2006, 04:49
Kirjoittaja veekoo
Vilkkukatkaisimen vaihto oli helppo homma, mutta.. Miten ihmeessa ne piuhat on tarkoitus saada kukemaan ratin akselia pitkin? Pitaako koko himmeli irrottaa pulteistaan ja ujuttaa nippu valiin sivusta?

Liitin meinaan ei varmasti sovi valiin.
Chiltoni ei oikein valaissut, mita piuhoja kulkee ohjauspylvaan ylapuolella. vihrea ja keltainen menee johonkin kimpaleeseen, johon kulkee myos muita piuhoja. Liitokset naytti lievasti sanoen huonoilta, olisiko joku joskus aukonut puristusliitokset. Mista on luvassa savumerkit, jos ne antaa periksi? Joko kannattaa kayda ostamassa se uusi sulakerasia ja antaa periksi noiden originaalien kanssa?

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 09:33
Kirjoittaja Antti66HT
Jaa-a, itellä kun ei ole tuo liitin alkuperoinen...
Piuha poikki ja uusi liitin...

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 10:03
Kirjoittaja ROKI
Tekisin omassan mussessa niin että merkkasin järjestyksen paperille muistiin, ja napsaisin sivuleikkurilla liittimen juuresta piuhat poikki, ostaisin uudet abikot jotka käyvät siihen liittimeen, ja teipillä piuhat nippuun ja rautalankaa pätkä teipilla siihen nippuun ja ujuttaisin piuha nipun paikalleen, liittimet paikalleen homma OK

.
Lähetetty: 16 Tammi 2006, 17:55
Kirjoittaja musse67
Omaan 67:aan tein kuin roki, mutta en katkassu johtoja. Vaan merkkasin järjestyksen paperille ja irrotin johdot liittimineen muoviliittimestä. Johtojen päissä olevien liitinten "kielet" saa terävällä piikillä väännettyä niin että liitin lähtee muoviliittimestä irti. Kun johdon sai putkeen paikalleen, niin johtojen liittimien kielet kun taivutin ulos niin jo pysy taas liittimet liittimissään. Kylläpä kuulostaa hankalalta.
67 loppuvuodesta kun rattiakseliin tuli rättinivel ja rattipylväs muuttui törmäyksessä kasaan painuvaan malliin, muuttui myös tuo johdotus hieman erilaiseksi. Mutta kaikissa on yhtä hankalaa.
Lähetetty: 17 Tammi 2006, 12:58
Kirjoittaja KTM
Johtosarja menee hiukan ahtaasti tosiaan rattiputken välissä. Itse tein homman ´68:ssa purkamalla koko rattiputken ja samalla johtosarja liittimineen tuli nätisti ulos. Suurin ongelma olikin kasauksen yhteydessä saada piuhat kulkemaan nätisti siitä pienestä välistä mistä niiden pitäisi kulkea. Koetin niputtaa teippaamalla pihuat siististi, mutta silloin ne ei mahdu olemaan kolossaan vaan johdot piti olla litteänä rinnakain. Työlästä, mutta onnistui. Siis ratti irti ja kaikki romut katkaisijoineen ja yläosan koppineen pois. Taisi siinä joutua löysäämään vielä yläpään laakerinkin irti. Silloin tulee tuo johtosetti nätisti ulos. Samalla voi myöskin maalata yläosan kopat ja/tai rattiputken kun se on aivan palasina.
Ei siis kaikista pienin homma ja jos arvonnassa on sattunut vielä tiltti putki niin harrastamista riittää.
Lähetetty: 19 Tammi 2006, 00:34
Kirjoittaja ROKI
Joo tämänkin homman voi tehdä helposti tai vaikeasti, purkaa vähän tai sit paljon, riippuu tekijästä jokainen tyylillänsä.
Lähetetty: 19 Tammi 2006, 09:45
Kirjoittaja KTM
ROKI kirjoitti:Joo tämänkin homman voi tehdä helposti tai vaikeasti, purkaa vähän tai sit paljon, riippuu tekijästä jokainen tyylillänsä.
Niin ja tavoitteista mihin lopputulokseen kokonaisuuden kanssa pyrkii. Ford on markkinoinut pitkään jälkimarkkinoiden puolella hienoa periaatetta nimeltä
kerralla kuntoon. Sitähän tässä pitää sitten yrittää toteuttaa
