Sivu 1/2
Ilmastointi pois?
Lähetetty: 14 Tammi 2006, 19:47
Kirjoittaja PeteP
Tossa uudessa rojektissa kun on tuo ilmastointihäkkyrä, onhan se omalla tavalla erikoinen tollasessa, mutta toisaalta se kyllä häiritsee, lähinnä tuo möhkö kompura, taitaa painaakkin tuo laitteisto montakypää kiloa? onko kukaan hypistellyt noita Mustankin vermeitä? mitähän mahd. museomies sanoo jos tuo puuttuu? tuon kyllä saa siististi purettua, toisin kuin useimmissa

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 20:09
Kirjoittaja raunoh
Henkilökohtainen mielipide on, että ilmastointilaitteisto voi olla poistettu fyysisesti itse autosta, mutta on hyvä pitää kaikki osat tallella. Kuten kelpasi 73-suomi-Grande MR-tarkastuksessa, kun oli originaaliradio (paikoillaan moderni) ja pölykapselit takakontissa, ja tarvittaessa voidaan helposti laittaa paikoilleen.
Lähetetty: 14 Tammi 2006, 20:18
Kirjoittaja PeteP
Näin minäkin ajattelin, saahan tuon sitten tarvittaessa taas paikalleen, kun mitään ei tarvitse rikkoa. paljon avaramman näköinenhän konehuone on kun tuon poistaa.
Lähetetty: 14 Tammi 2006, 20:24
Kirjoittaja Make67
Speedy kirjoitti:Näin minäkin ajattelin, saahan tuon sitten tarvittaessa taas paikalleen, kun mitään ei tarvitse rikkoa. paljon avaramman näköinenhän konehuone on kun tuon poistaa.
Niin, ja kun Suomen kesässä "kurvailet" kumminkin ikkunat auki, siinä mitään lisäilmastointia kaipaa!!! Kaikki ylimääräinen konehuoneesta pois on lisää takapyörille

!!!
PS. Mä mistään mitään tiädä...
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 16:33
Kirjoittaja Homer65
Jepjep! Ilmastointi nurkkaan, jemmaan. Iteltäni lähti ensimmäiseksi -65.ta ilmastointi tallin nurkkaan, missä se on vieläkin. Antiikkisen näkönen härpätin muutenkin. 65.ssa on hyvät tuuletusluukut, ei tarvii ajella edes välttämättä ikkunat auki. Itelläni ei ole museokatsastettu, eikä tule, mutta tuskin ilmastointi siihen vaikuttaa sehän on lisävaruste eikä täten pakollinen
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 16:51
Kirjoittaja PeteP
Jovain! nyt se on tallennettu pahvilaatikkoon, se kompura on muuten meleko painava, arvioisin et kaikkineen lähti likelle 25-30 kiloa! ja tilaa tuli roimasti.
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 18:25
Kirjoittaja Fastback
Speedy kirjoitti:Jovain! nyt se on tallennettu pahvilaatikkoon, se kompura on muuten meleko painava, arvioisin et kaikkineen lähti likelle 40 kiloa! ja tilaa tuli roimasti.
Laiton myös kompuran säilöön ison möhkön tieltä, kompura painoi ehkä jonkun 10-12 kg. Kompura pysyy hyllyssä, jos haluaa sen laittaa paikoilleen. Otin ainoastaan konehuoneen puolelta ilmastointi vempeleet pois, tulipellistä ohjaamoon päin kaikki on paikoillaan.
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 21:13
Kirjoittaja PeteP
Samoin, vain konehuoneen kamat pois. tuo kompura painoi kyllä arviolta lähes 30 kg pitääpäs kokeilla punnita..
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 22:04
Kirjoittaja Fastback
Speedy kirjoitti:Samoin, vain konehuoneen kamat pois. tuo kompura painoi kyllä arviolta lähes 30 kg pitääpäs kokeilla punnita..
Helskatti, oliskos se niin painava, mä nostan arviota 15 - 17 kg, mutta ei kai se nyt enempää painanut. Laitahan vaakaan!!! Panoksen kovenee!!!
Lähetetty: 15 Tammi 2006, 23:29
Kirjoittaja ROKI
Entäs ne freonit

paistaako aurinko jossakinpäin maatamme kuumemmin

aurinkokertoimia lisää ravoihin

.
Lähetetty: 16 Tammi 2006, 00:26
Kirjoittaja Esaleeni 27
Lähetetty: 16 Tammi 2006, 12:36
Kirjoittaja PeteP
Esa

vaivaiset 130 .. lieneekö kompura tuntunut käsissä painavalta kun räkätauti syäny miestä.
Kyllä Roki, tänne posautti sellasen otsonikadon et johan tarkenee

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 15:29
Kirjoittaja Jukka
Mites tuo ilmastointivehkeiden poisto Foxista?
Lähetetty: 16 Tammi 2006, 16:32
Kirjoittaja Vee8
Mitäs kun otat vaan, siihen kompuran tilalle saa paikalliseslta ford-kauppiaalta oikeen semmosen "kylmän" pyörän, niin vanha hihna käy edelleen.
Lähetetty: 19 Tammi 2006, 16:06
Kirjoittaja Jukka
Vee8 kirjoitti:Mitäs kun otat vaan, siihen kompuran tilalle saa paikalliseslta ford-kauppiaalta oikeen semmosen "kylmän" pyörän, niin vanha hihna käy edelleen.
Thanks.
Näin arvelinkin mutta kiitos varmistuksesta.
Pitäisköhän alkaa suunnitteleen lyhyempää hihnaa kohta kun noita turhan päiväisiä hihnapyöriä siellä tuntuu olevan liikaakin?
