Sivu 1/1

Kylmää Sinkkiä ym.ihmeitä?

Lähetetty: 13 Tammi 2006, 22:53
Kirjoittaja PeteP
http://www.scanferro.fi/tekniset_tiedot.asp

Sattumoisin kokemuksia , tai ajatuksia tällaisen toimivuudesta ??

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 22:40
Kirjoittaja ROKI
Eipä ole tullut vastaan moinen, itse pitäydyn edelleen oikeissa maaleissa ei jaksa ruveta leikkimään enää noilla uusilla villityksilla. Epoksia pellille ja 2k akryyliä pintaan, oikein tehtynä kestää ja helppo korjata jälkeen päin jos tarvis.

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 23:09
Kirjoittaja Spiff
Löytyy myös 2-k sinkkiä mitä voi käyttää epoksin alle, käyttökohteet ovat kovassa kemiallisessa rasituksessa olevat teräsrakenteet ulkona. Siinä on kyllä hienot myyntipuheet mutta sinkkimaalia saa suhteellisen halvalla teollisuusmaaleja myyvistä kaupoista, mustaakseni 3L purkki kovettajalla on noin €70 en tiedä mikä siinä on sinkki % pitoisuus, mutta 3L purkki painaa noin 7-8kg. Itse käyttäisin kyllä jos meinaisin pitää auton kauan, ja kyllähän "sinkitty runko" kuulostaa myyntipuheessa hyvältä sitten kun se aika koittaa.

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 00:11
Kirjoittaja ROKI
Ei pidä olla mainosten uhri sinki tai sinkitys on aivan eri asia näissä nyky autoissa olevinaan sinkityt korit, paskapuhetta se sinkitys on kuin pöly pinnassa kun maali rikkoontuu auto happanee aivan samalla lailla, kuin olis pelkkä maali se kun hapettuu rikki ja sit alkaa ruostumine rajua vauhtia, on tullut korjailtuun noita niinsanottuja sinkittyjä autoja jonkun verran siitä lähtien kun sitä moskaa rupesivat autoihin laittamaan. Ainut oikea sinkitys on kuuma sinkitys, ja sitä ei voi koriin tehdä vois olla hiukan vaikeeta saada siisti maali siihen pintaan, väittäkää mitä väitätte mutta huuhaata kokohomma, olis näitä kertomuksia vaikka kuin paljon mut en jaksa jauhaa.

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 01:52
Kirjoittaja veekoo
Toinen syy miksei osia kuumasinkita on, etta ohut pelti ei pysy suorana, kun se upotetaan sinkkiin. Lyhtypylvaat ym on tukevampaa tavaraa eika niiden mutkalle meno ole niin tarkkaa. Jai mieleen jollakin ekskursiolla, ihme kylla. :roll: Paremman tuloksen kylmasinkityksen kanssa saa ihan ruuvaamalla sinkkilevyn runkoon sahkopariksi. Parempi kontakti ja helpompi asentaa. :)

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 12:54
Kirjoittaja PeteP
Tuotahan vaan pitäisi jossain rimpulassa mielenkiinnosta testata. ehkä nuo toukohousut ovat sitä testanneet jossain navetoissa tai muussa kun tuo agrimarket sitä myy.

Toinen mielenkiintonen myrkky on tuo POR 15 overdrivellä tuosta joskus oli tarinaa.

Ehkä näissä "ihme" aineissa kiinnostaa se että aina ei mahdollista hiekkapuhallukseen´ :roll:

Kyllähän Roki on oikeassa et kunnollinen maalaus on kestävä, tietenkin se vaan et kunnon pohjatyö tuossakin ratkaisee.

Mainosten harhaanjohtavuudesta tulee mieleen myös ruosteenestoaineiden ihmeitätekevyys, eli ns. imeytyvät kotelosuojat jotka pysäyttävät alkaneen ruosteen ??

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 15:11
Kirjoittaja Spiff
veekoo kirjoitti:Paremman tuloksen kylmasinkityksen kanssa saa ihan ruuvaamalla sinkkilevyn runkoon sahkopariksi. Parempi kontakti ja helpompi asentaa. :)
Ja laitta niitä vähän ympäri autoa, tässä ohjeet. Toi kuparipannu edessä kannattaa sitten jättää ettei koske peltiin tai auto ruostuu vielä nopeammin:
Kuva

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 20:28
Kirjoittaja SamiM
Edesauttaahan se sinkitys myös hitsauksen vaikeutta.
ROKI kirjoitti:Ainut oikea sinkitys on kuuma sinkitys, ja sitä ei voi koriin tehdä vois olla hiukan vaikeeta saada siisti maali siihen pintaan...
Ja sitten se kuumasinkitys kasvaa vielä karvaakin hyvällä tuurilla.

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 22:41
Kirjoittaja ROKI
SamiM kirjoitti:Edesauttaahan se sinkitys myös hitsauksen vaikeutta.
ROKI kirjoitti:Ainut oikea sinkitys on kuuma sinkitys, ja sitä ei voi koriin tehdä vois olla hiukan vaikeeta saada siisti maali siihen pintaan...
Ja sitten se kuumasinkitys kasvaa vielä karvaakin hyvällä tuurilla.
Karvat saa ajeltuun poiees :!: parturi asialle :wink:.