Sivu 1/1

T10 -> T-5 swap

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 15:52
Kirjoittaja Sumu
Tietoa kyseisestä vaihto-operaatiosta kaivataan.
Kone 302. Meneekö heittämällä T10: paikalle T5? Kytkin ja kardaani, sekä kytkimen työsylinteri?

Muuta huomioitavaa?

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 23:15
Kirjoittaja Vieras
Tuolta ainakin löytyy jos englanti hallussa..

http://forums.stangnet.com/forumdisplay.php?f=5

Ei kokemusta omalta kohdalta, mutta...

Joskus sopii pohjaa muokkaamatta, joskus ei... Moottoria ja vaihteiston korkeutta voi tietenkin muuttaa. Takapäätä kait useimmiten joutuu laskemaan. Vaihteiston ja kytkinkopan väliin spesiaali sovituskappale, joka siirtää vaihteistoa sen verran kauemmaksi että pidempi input shaft mahtuu olemaan. ...tai sitten(helpompi) t-5:n oma kytkinkoppa ja kytkin...

Kardaanin lyhennys edessä? Vaihteiston perään yoken sovitus. Tosin borg&Warner t-10 taitaa käyttää samaa yokea. Rihlamääriä en muista.

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 19:02
Kirjoittaja Mosse
Täysin samaa mieltä edellisen kanssa.

Eli se olin minä.. :roll:

Lähetetty: 31 Heinä 2004, 12:14
Kirjoittaja Kimi
Kone 302. Meneekö heittämällä T10: paikalle T5? Kytkin ja kardaani, sekä kytkimen työsylinteri?
Sovituskappale kytkinkoppaan tai fox-kytkinkoppa tilalle.
Vuosimallista vähän riippuen shifteriaukon laajennusta. Omassani ei olisi tarvinnut aukkoa laajentaa, mutten viitsinyt riskeerata asiaa toteamalla sen tarpeelliseksi siinä vaiheessa kun lohko&T5 kelluivat norsussa.

Muut oleelliset muutoksen ovat juuri kardaanin pikku pätkäisu ja uusi crossmemberi.

Pistä viestiä jos tarvit lisäinfoa.[/quote]

Lähetetty: 11 Elo 2004, 22:23
Kirjoittaja Sumu
Ok.

Mistä noita sovituskappaleita saa? Entä Paljonko kardaania joutuu lyhentämään?

Samat rihlamäärät taitaa olla inputshaftissa eli kytkintä ei tartte vaihtaa?

Lähetetty: 12 Elo 2004, 09:00
Kirjoittaja Kimi
Sovitekappaleita saa esim. Sacramento Mustangsilta, NPD:ltä tai California Mustangsilta.

Kardaanin lyhennys on hieman yksilöllistä, itsellä lyhennettiin 1,5 tuumaa.
Kytkintä ja yokea ei periaatteessa tarvitse vaihtaa, mutta suosittelisin kyllä kytkimen vaihtoa, se kun on siinä niin nätisti "hollilla".
Myös kytkimet ovat kehittyneet neljänkymmenen vuoden aikana...

Lähetetty: 12 Elo 2004, 13:32
Kirjoittaja Sumu
Hyllyssä on uusi kytkinpaketti odottamassa otollista vaihtohetkeä.

Entä tuo Foxin kytkinkoppa? Niitä ilmeisesti saa vielä suht helposti,ei tarvitsisi hommata tyyriitä adapteriosia...

Lähetetty: 12 Elo 2004, 15:25
Kirjoittaja Kimi
Suomesta oli yllättävän hankalaa metsästää Foxin kytkinkoppaa, päädyin lopulta tilaamaan sen Pietarsaaren Mustang-spesialisti Peter Nymanin kautta.

Katso Sumu YV:t

Lähetetty: 12 Elo 2004, 16:18
Kirjoittaja Sumu
Jos tuon kytkinkopan vaihtaa foxiin, tarviiko kardaania lyhentää silloin samaa määrää?

Lähetetty: 12 Elo 2004, 16:24
Kirjoittaja Kimi
Tarvii, sillä Foxin kytkinkoppa on yhtä pitkä kuin vanha koppa + spaceri.

Lähetetty: 12 Elo 2004, 19:22
Kirjoittaja musse67
Mulla kävi C4:n perästä kardaani sellasenaan T5:n perään. AOD:lle piti yokea lyhentää tuuman verran. C4 ja T10 lienee eri mittasia askeja?

Lähetetty: 13 Elo 2004, 08:41
Kirjoittaja Kimi
C4 ja T10 lienee eri mittasia askeja?
Jep, jotkut ameriikan ukkelit väittävät, että automaattiauton kardaania ei tosiaan tarvitsisi lyhentää laisinkaan. Mä en itse tehnyt yokelle mitään. Kardaani lyhennettiin ja tasapainotettiin. Nyttemmin tasapainotus on hieman kärsinyt kun sitä on rälläkällä sipaistu putkia irroitettaessa ja ennenkaikkea laahattu maantiellä kuin troolia ikään.

Lähetetty: 13 Elo 2004, 08:42
Kirjoittaja Kimi
Niin, mulla siis oli autossa Toploaderi.

Lähetetty: 16 Elo 2004, 11:23
Kirjoittaja Sumu
Näyttäisi siltä että T-10:n ja T-5:n pituusero olisi 3 tuumaa...

http://members.rogers.com/1970-z28/imag ... o_5spd.jpg