Sivu 1/2
Merkkiselitykset
Lähetetty: 21 Marras 2005, 18:45
Kirjoittaja SlinKY
Eli tossa alhaalla olevasta taulukosta olis kyse, jos joku tietää mitä tarkottaa OHV niin vois kertoo.
Linkki sivuille mistä löysin kyseisen taulukon ->
http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... viewspecs/
Engines Size liters/
cu. in. Horse-
power Torque Transmission:
EPA city/hgwy Consumer Guide®
Observed
ohv V6 3.8 / 232 145-193 215-225 5-speed manual: 20/30
4-speed automatic: 20/20
5-speed manual: --
4-speed automatic: --
ohv V8 5.0 / 302 215-240 285 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: --
4-speed automatic: 16.5
ohc V8 4.6 / 281 215-260 285-302 5-speed manual: 18/27
4-speed automatic: 17/24
5-speed manual: 17.5
4-speed automatic: 15.7
dohc V8 4.6 / 281 300-335 300-17 5-speed manual: 17/25
4-speed automatic: 16/22
5-speed manual: 14
4-speed automatic: --
Supercharged dohc V8 4.6 / 281 390 390 6-speed manual: 16/22
6-speed manual: 13.8
Lähetetty: 21 Marras 2005, 18:48
Kirjoittaja SlinKY
Asiahan selviää kun lukis välillä vähän pidemmälle tota tekstiä

Mutta joku vois silti selittää mitä se käytännössä tarkottaa.
Lähetetty: 21 Marras 2005, 18:59
Kirjoittaja Aku_81
OHV-over head valve= venttiilit kannessa ja nokka-akseli sylinteriryhmässä, Ohc-over head cam = nokka kannessa, doch= kaksi nokkaa kannessa.
Lähetetty: 21 Marras 2005, 19:16
Kirjoittaja SlinKY
No kuinkas käytännöllinen tollanen OHV on ?
Lähetetty: 21 Marras 2005, 19:42
Kirjoittaja Antti66HT
NO ... Onhan se parempi kuin sivuventtiilikone

Lähetetty: 21 Marras 2005, 20:21
Kirjoittaja musse67
Onhan 221-351 ohv kone ollu tuotannossa vuodesta -62 melkeen 2000-luvulle saakka, eli ei se ohv ihan susi voi olla.

Lähetetty: 21 Marras 2005, 20:35
Kirjoittaja Aku_81
SlinKY kirjoitti:No kuinkas käytännöllinen tollanen OHV on ?
Aika käytännöllinen kun myös jaappanilaiset sitä tekevät tänäkin päivänä ja arabit yms niillä ajelee. Vahvaa tekniikkaa ja suurin osa mustiklubin autojen moottoreista on juuri ohv-koneita koosta ja sylinterimäärästä riippumatta. Kutsutaan myös työntötanko-koneeksi.
Lähetetty: 22 Marras 2005, 21:39
Kirjoittaja 200cid
Lähetetty: 22 Marras 2005, 21:50
Kirjoittaja musse67
Cobrissa on '96 eteenpäin DOHC.
Lähetetty: 22 Marras 2005, 21:50
Kirjoittaja MustangGT
http://www.albeedigital.com/supercoupe/ ... times.html
0...60 ml/h ja varttimaili
1995 Ford Mustang Cobra R 5.2 13.8
1996 Ford Mustang Cobra 5.4 14.0
1998 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 14.0
1999 Ford Mustang Cobra SVT 5.4 13.9
1999 Ford Mustang GT 5.5 14.1
2001 Ford Mustang Cobra SVT 4.8 13.5
2003 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
2004 Ford Mustang Cobra SVT 4.5 12.9
Lähetetty: 22 Marras 2005, 23:26
Kirjoittaja Antti66HT
ROKI kirjoitti:Juu saahan sitä tejoja jälkikäteen kun on paksutukku seteliä suoltaa, enkä kyllä itse ole tällä hetkellä laittamassa vierasta myllyä omaani, pitää vain tyytyä tuohon öljykiuluun mikä nyt on. Ei vain jostakin syystä nykyisin jaksa sytyttää tuo viruttelu, on tuolle rahalle muutakin käyttöä kuin suoltaa tonnitolkulla moottoriin, kunhan voitan lotossa ostan sit uuden auton valmiikis virutettuna

. Täällä joensuussa on yksi supra josta on lappeenrantalaisessa penkissä punnerrettu 575heppaa, ja täysin katu kuosissa kulkee ilman vikurointia. Saa niitä polleja mut maksaa pirusti, mersun koneesa olis vaan tehdaskuosissa 625hp ja se möyryää sentään kasin äänillä, ei oikein jaksa kutosen ääniä kuunnella siksi minäkin sen laukun lykkäsin kiertoon ja laitoin kasin tilalle.
Daah... kulku maksaa aina... Onkohan noi supran hevoset nyt sitten ihan ilmaisia, tai mersun?????
Eiköhän nyt kuitenkin olla samaa mieltä siitä että tuo kulku puoli on aika ilmaista näissä Fordin ja Chevyn pikkulohkoissa?
Eikä tuo pikku lohko nyt niin kauheasti paina. Ja saahan niitä alu lohkoja, ja varmasti halvemmalla kuin mersun "vakio" lohkoja...

Lähetetty: 23 Marras 2005, 00:43
Kirjoittaja ROKI
Joo eihän vortsonin myllyt ihan mopoja olekkaan, vain kokoonsa nähden mielestäni hiukan alitehoisia, nythän nämä uudet mylly rupee olemaan jo parempaan päin kun jo 300 on rikki vakiokunnossa. Tätä minä ajan takaa en viritettynä olevia myllyjä ne on sitten asia sikseen.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 08:21
Kirjoittaja Vee8
Pitaa nyt muistaa semmonen asia, etta naa Windsor-koneet loytyy jokikisen perhe-sedanin ja farmarin keulalta lahes identtisena mustangin kanssa. Sitten kun sita mersun 560 vai 650 heppasta on joka autossa kotoisella taksitolpalla, alkaa se olla vertailukelpoinen. Mulla tulee mersusta lahinna mieleen 200-diiseli nokivasara, eika siina kylla voi tehosta puhua, savusta lahinna. Ja sitten toisaalta Raikkosen mersu, joka sekin lykkaa enemman savuja kun tehoja.. No, nyt menee jo asian viereen, ydin oli se etta hinta on todella se avainasia, fordin ja chevyn pannut on hiukan huokempia. Ja tyyliin Cosworth, joka osa maksaa x2 verrattuna ns. perusmalliin.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 09:39
Kirjoittaja Fastback
Hmm, hehkutan vielä 4,6 litraisen Cobra DOHC myllyä. 600 hv vakiopalikoilla vain ahtimen hihnapyörien vaihdolla ja KenneBellin puhaltimella 700 hv takarenkailta samasta pannusta. Turboilla 990 hv - tosin ei pumppubensalla. 700 hv 4,6 litraisesta on aika vaikuttava määrä. Mä suosrastaan rakastaisin tuota '03-'04 Cobraa.
http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html
Lähetetty: 23 Marras 2005, 13:07
Kirjoittaja ac5
tekeekös muuten kukaan suurista valmistajista enään lohkossa olevalla nokalla olevia moottoreita?Mielestäni ahdettuja/vapari koneita ei pitäisi verrata keskenään,esim vapari subra ihan normaali tehoinen laite.