Sivu 1/1

302 vetolevy/vauhtipyörä 28 vai 50 oz

Lähetetty: 11 Marras 2005, 10:13
Kirjoittaja Fastback
Nyt jätkät täytyy kysyä täältä apuva. Olikos se nyt niin että '85 ja uudemmat 302/5,0 koneet tarvitsevat 50 oz vetolevyn/vauhtipyörän?

Lähetetty: 11 Marras 2005, 10:22
Kirjoittaja Mexico65
Small block reciprocating assemblies have some balance. The compact lightweight crankshaft itself does not carry enough counterweights to achieve zero balance. Extra counterweighting is cast into the flywheel and harmonic balancer bring the entire assembly into neutral balance. Early engines use 28.2 oz.-in. external balance, while 1982 and later engines use 50 oz.-in. flywheel and 34 oz.-in. damper external balance. All 351W engines use the early style 28.2 oz.-in. external balance.

Eiköhän se jotenkin noin mene.

Lähetetty: 11 Marras 2005, 10:28
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:Eiköhän se jotenkin noin mene.
Mikä tuo 20 oz oiken on tuossa otsikossasi?
Hyvä, kiitos. Se nyt korjattu 20 oz otsikossa oli puhdas kirjoitusvirhe.

Re: 302 vetolevy/vauhtipyörä 28 vai 50 oz

Lähetetty: 11 Marras 2005, 10:39
Kirjoittaja Arto65FB
Fastback kirjoitti:Nyt jätkät täytyy kysyä täältä apuva. Olikos se nyt niin että '85 ja uudemmat 302/5,0 koneet tarvitsevat 50 oz vetolevyn/vauhtipyörän?
Tarkennetaan vielä sen verran, että 81-> olevat Fordin kampiakselit ovat 50oz. Lohkohan ei siitä tasapainotuksesta välitä. Aftermarket-kampia löytyy sitten 0-, 28- ja 50oz balanssilla.

Toi on muuten hyvä huomata, että vaikka puhutaankin 50oz tasapainosta, niin dampperissa oleva epäkeskopaino on 34oz.

Lähetetty: 11 Marras 2005, 10:53
Kirjoittaja Make67
Toi on muuten hyvä huomata, että vaikka puhutaankin 50oz tasapainosta, niin dampperissa oleva epäkeskopaino on 34oz
Näkeekös tän jotenkin dambberista silmällä vai onko siinä jokin numerokoodi vai miten...